Ben ik echt slecht?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MissesCool

Berichten: 124
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Nuenen en Smeermaas (België)

Ben ik echt slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 20:14

Sorry, maar ik moet echt even mijn frustratie kwijt. Boos!

Ik werk al vijf jaar in kroegen (2 om precies te zijn) als bijbaantje. Ik vind het ontzettend leuk en ik vind zelf dat ik het goed doe.

Ik ben gastvrij, geduldig en snel achter de bar. Ook heb ik op het eind van de avond altijd een aardige fooi. Dat krijg je alleen als je iets goed doet want zo vrijgevig is men niet meer!

Nou is mijn probleem dat in de meeste kroegen (waar ik werk) vaak on-opgeleide mensen werken die op elke stap die ik zet commentaar hebben. Ik ben te langzaam, zie de problemen niet aankomen trek geen klanten enz. Bij mijn vorige werk ben ik ontslagen omdat: Ik te "zwaarlijvig" was, niet geschikt voor de horeca en omdat niemand met me samen wilde werken (dit is wel een jaar geleden maar ik vertel het even ter illustratie).
Wat ik me nou afvraag: Kan dit komen omdat ik een middelbare hotelschool diploma heb en de hoge er nu bij doe en dat ik naast me schoenen loop dat mijn zelfbeeld zo anders is dat dit van de andere mensen.
(even voordat ik over triest lijk; het zijn maar 3 mensen die dit uitgesproken hebben) of heeft iedereen soort gelijke problemen.
Ik doe namelijk echt mijn best om het zo goed mogelijk te doen!

Voeg geen dagen aan het leven toe, maar leven aan de dagen.. Haha!
http://www.SparklingDrops.tk -> Mijn kralenwinkel!


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:25

Ik zou ze gewoon lekker laten banketstaaf, Linda. Ik weet zeker dat je het super goed doet en ook alles nog 10x zo goed probeert te doen.

Zijn ze niet gewoon jaloers dat jij wel goed opgeleid bent en zij niet?

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:56

Je kunt een nog zo goede opleiding hebben gehad, maar in de horeca werken moet je gewoon in je hebben, nu weet ik dat natuurlijk niet van jou en het lijkt erop dat je het hardstikke goed doet en leuk vind(vanuit jouw kant)

Ik weet niet wat er aan de hand is verder, maar mensen zeggen heus niet zomaar zulke dingen tegen je, waarschijnlijk speelt er dan toch iets tussen jullie (waar ik het fijne helemaal niet van weet hoor)

Dus tja echt helpende antwoorden krijg je denk ik neit met deze vraag, als jij weet dat je het goed doet, dan moet je de rest laten banketstaaf, en misschien hebben ze wel een beetje gelijk en kun je de kritiek juist positief opvatten en er wat mee doen!
Nogmaals weet ik natuurlijk niet hoe jij het doet en wie die andere personen zijn, dus doe het lekker zo als jij het goed vind, en vraag desnoods aan die personen wat je precies fout doet zodat je eraan kan werken.. Lachen

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 09:48

Wat denz zegt klopt helemaal;de horeca moet je in je hebben!
Ook ik sta achter de bar,en ben ook volslank Knipoog [zwaarlijvig vind ik een rot woord!]maar heb daar nog nooit comentaar over gehad.
Als je goed verzorgd en netjes aangekleed bent,daarnaast met iedereen kan opschieten,en ogen en oren van achter en van voren hebt Haha! dan kan het haast niet mis gaan.
Een opleiding heb ik niet maar of ik nou werk met iemand die wel een opleiding heeft of niet het gaat erom dat je samen lol hebt achter de bar,want straal je plezier uit in je werk komen de klanten graag bij je aan!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 10:40

Zoals hierboven al opgemerkt is...je kunt papieren hebben wat je wilt ,de horeca heb je in je of niet..
Over zwaarlijvig(stom woord) gesproken,een kennis van me heeft een kroeg/restaurant en is behoorlijk aan de maat maar die kroeg draait om haar OK dan! ...het gaat om wat je uitstraalt naar de mensen.
Vraag anders een op de man af wat hun stoort aan je....en wat vind je baas hiervan?????

Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid.
Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker..........

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:27

Ik zou me niet zo onzeker maken, misschien doe je het zo goed dat anderen daar onzeke van worden en je afkraken, dat kan natuurlijk ook.

Ik stel voor dat we als Boktteam eens gaan stappen bij jou en je dan evalueren Lachen Rondje vand e zaak? Schijnheilig


The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:34

Ach, als je de hotelschool doet vinden ze je al snel bijdehand, er wordt gewoon veel meer gelet op wat je zegt, en als je wat zegt over bijvoorbeeld iets in de zaak ben je al snel die "eigenwijze hotello" Dat merk ik ook wel bij mij op t werk (ik doe ook hogere hotelschool) maar je moet je daar gewoon niets van aantrekken.

Je hebt mensen en dingen die erop lijken...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 13:40

Als je je dingen afvraagt op die manier, over jezelf, dus: Ben ik echt slecht? Dan is het antwoord altijd Nee. Heb verder niet je verhaal gelezen hoor, maar misschien helpt het wel......Dus al je jezelf iets afvraagt over jezelf, dan is het antwoord altijd nee.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 14:22

Ik ken het, bij mij op het werk hebben ze ook altijd commentaar op mij. Dat ik mijn haar anders moet knippen (heb ik nu gedaan, maar nu moet ik weer wat haren naar voren laten vallen omdat je nu mijn grote voorhoofd ziet (letterlijke woorden)). Ik moet andere make-up dragen, bloss op doen, en dagcrème gaan gebruiken. Mijn kleren moeten ook anders.
Ik werk bij de juwelier en daar zijn ze dus ook altijd heel erg op het uiterlijk gebrand. Maar ik voel me gewoon totaal de grond in gestampt.
Ik hou deze baan ook alleen maar omdat ik het werk leuk vind. Mijn collega's van 50+ zijn vaak niet erg aardig Scheve mond

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:30

Ok goede fooi te krijgen in een kroeg hoef je je werk niet goed uit te voeren, een laag uitgesneden decollotee Verward is vaak genoeg (spreek uit ervaring).
Snap alleen niet zo wat je in een kroeg doet als je met een hoge hotel opleiding bezig bent.. Ok, het kan leuk zijn (erg belangrijk) maar veel collega's zullen zoiets hebben van, pff, komt ze aan met d'r dure opleiding (beetje krom geformuleerd geloof ik)

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 22:31

Ik denk zeker dat je de horeca in je moet hebben, maar ik denk ook dat je anders kijkt naar dingen als je er ook een opleiding in hebt. Je weet waar je het over hebt. Net wat The_Lady_Of_Rage zeht je moet je er gewoon niks van aantrekken.

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 22:36

stef schreef:
Snap alleen niet zo wat je in een kroeg doet als je met een hoge hotel opleiding bezig bent..


Geld verdienen, dat is de voornaamste reden.

... And we like all the fluffy animals.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 09:51

Misschien dat je gewoon in een werkgeving werkt die nogal bekrompen is. Zo klinkt het me tenminste wel in de oren. "ontslaan omdat iemand te zwaarlijvig is". Belachelijk. had je dat op papier? heb je dat aan kunnen vechten?

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amsterdam10, Anoukjuuuhh, BLEXBot, cinniz123, daaf4ever, fransje23, Gaabje, komone, Maaikevdk, milatje, Plonspony, Steenbok12, verootjoo, XXInKA en 57 bezoekers