na 1 week oefenen rijvaardigheidsproef initiator!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

na 1 week oefenen rijvaardigheidsproef initiator!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 10:34

door omstandigheden had ik zaterdagavond besloten om de rijvaardigheidsproef voor initiator te doen (dan kan officieel lesgeven).

Ik had dus 1 week om te oefenen met een paard waar ik nog nooit op gereden had. En hij was trouwens niet meer echt bereden (1 maal per week door een beginnende ruiter)

Het doel was een parcours springen van 1m en een dressuurproef niveau B te rijden (of wat we in belgië beginnelingen noemen, denk dat dit in nederland B is)

uitslag: dr door voor dressuur na een moeizame start (hij was bang voor de auto van de jury Bloos! maar gelukkig had ik dit onder controle vor het belletje ging. was wel even zweten!

springen: 3 weigeringen 1 bij de eerste en 1 bij de voorlaatste en de laatste Verdrietig

ik ben er dus niet door voor springen. Volgende keer beter na wat les en eens een parcourtje gesprongen te hebben Schijnheilig

jammergenoeg geen foto's van de dressuur maar wel van het springen. Zoals je ziet kan ik dus totaal nog niet springen met dit paard. Is een beetje een "mannenpaard" m'n houding is bij hem ook niet zo best. en ik zat lang om bij eventuele weigeringen dr op te blijven zitten Lachen (wat me ook gelukt is Lachen )


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door nathalieke op 26-10-03 11:26, in het totaal 2 keer bewerkt


Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:00

Zooo pittige sprongen! Toch knap dat je bent blijven zitten, ik zou er meteen af vliegen met zo'n sprong Schijnheilig

لا شيء يدوم


MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:04

Ziet er leuk uit Mooi beesje hoor!!

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 11:12

Nouka schreef:
Zooo pittige sprongen! Toch knap dat je bent blijven zitten, ik zou er meteen af vliegen met zo'n sprong Schijnheilig

hihi eigenlijk was het de eerste keer dat ik een parcours sprong van 1m Bloos

daarvoor had ik nog maar parcoursjes van 80 gesprongen met een pony Schijnheilig

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 13:03

Allesinds al proficiat
Wnn is je herkansing (is toch hè?)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 13:16

Mientjeuh schreef:
Allesinds al proficiat
Wnn is je herkansing (is toch hè?)


ik weet nog niet wanneer er een herkansing is maar ik zal waarschijnlijk een heel stuk moeten rijden als ik vervoer vind. want er is maar en herkansing in e grote vakantie op mijn manege.

daarom moest het ook zo vlug gaan... ik heb volgend jaar geen herfstvakantie en de cursus in mijn manege is in de herfstvakantie. maarja het is toch niet gelukt. Ik hou jullie op de hoogte van het oefenen en de mogelijke herkansing.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 15:59

en jij zegt dat je niet kan springen?? Op een sprong van 60cm vlieg ik al over mijn paard Haha! Spijtig dat je er niet door bent op je springen, ziet er op de foto's nochtans goed uit, maarja nog veel succes met je tweede poging!!

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 16:20

Zijn wel hele hoge sprongen zeg !

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 20:15

Titsia schreef:
en jij zegt dat je niet kan springen?? Op een sprong van 60cm vlieg ik al over mijn paard Haha! Spijtig dat je er niet door bent op je springen, ziet er op de foto's nochtans goed uit, maarja nog veel succes met je tweede poging!!


dank je! ik hoop ook dat ik door de herkansing ben! Ik kan er toch nog niet goed mee springen. Ik kan zijn afstanden nog niet goed schatten en moet hem wat meer aanpakken.

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 20:15

Flutterby schreef:
Zijn wel hele hoge sprongen zeg !


ik vond ook wel dat ze redelijk hoog stonden maarja zal wel aan de zenuwen gelegen hebben zeker Geld, geld! Lachen

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:55

ik vind ze ook wel hoog, voor mijn B stonden ze lager, terwijl me ook 1m verteld was... dus dat heb jij voor je B ook al gedaan
je had het me moeten pb'en!! kon ik komen! wanneer was dat?
succes hoor bij de herkansing!
anders kan je even Fiat lenen, staat daar toch maar te niksen en die kan dat best aan
heb je geen foto's van de dressuur?

Enya - Daya :-)

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:33

hey leuke foto´s zo te zien is het ook een lastig sprongetje maar ja ik ben nooit zo iemand geweest die graag wou springen maar ja nu kun je zien dat je er wel netjes op blifjt zitten netjes hoor ik heb pas geledem voor de eerste keer een sprong gemaakt van 2 meter en raad maar dat dat hoog is hoor poe!
En ik wou zelf niet springen maar ja daardoor is er een ongeluk gebeurt hihi

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:34

Goed gedaan hoor voor als je m maar net rijd!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:14

Hartstikke goed! Je houding vind ik nog niet extreem hoor:) Je gaat tenminste mee met het paard, en dat lijkt me moeilijk want dat beest kan behoorlijk afzetten he? Haha! En 1 meter tja ik vind dat toch al snel hoog, dus extra knap dat je dat allemaal zo ff hebt gedaan! een dikke 10 Knipoog:P Leuke foto's!


Kussies BounceBabe

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:04

Pff.... wil ook mijn initiatorbravet gaan halen, maar als ik deze sprongen zie, met een ongetalenteerde Andalusier (of toch niet voor springen) zie ik dat niet zitten... Misschien vind ik wel een leenpaard?
Iig Succes bij je volgende poging!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:16

ik wil het ook doen... moet helaas nog een paar jaar wachten.
welk proefje is dat? er zitten daar toch ook keertwendingen in enzo?

Enya - Daya :-)

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:26

Waar kan je dat gaan doen, voor initiator? Dat wil ik ook wel halen hoor!
Maar dat is wel hoger dan 1m hoor, daar mag je zekr van zijn. Toch knap op een paard dat je niet kent.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:51

Wow wat een paard!
en je(samen dan he Tong uitsteken ) springt goed hoor!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:07

gefeliciteerd hee!!! knap dat je dat gesprongen hebt. ik heb ooit een hindernis gesprongen van 1.10m maar ik moet zeggen dat ik dat behoorlijk hoog vond en jij hebt gewoon zo'n heel parcours gesprongen! knap hoor!

.

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 19:58

ponyzotje schreef:
ik vind ze ook wel hoog, voor mijn B stonden ze lager, terwijl me ook 1m verteld was... dus dat heb jij voor je B ook al gedaan
je had het me moeten pb'en!! kon ik komen! wanneer was dat?
succes hoor bij de herkansing!
anders kan je even Fiat lenen, staat daar toch maar te niksen en die kan dat best aan
heb je geen foto's van de dressuur?


voor B staat het echt stukken lager. Maar het is te zien welke jury je hebt. sommige moeten 4 hindernissen van 70 cm springen en ik moest een parcours met gebroken lijn enzo springen van 90. Maar dit was dan wel een uitzondering, hier zijn er veel klachten over gekomen. het verschil tussen B en initiator moet toch wel groot zijn... met initiator ga je tenslotte mensen leren rijden. daarom jureren ze ook streng (er waren 4 van de 38 mensen erdoor is me verteld Scheve mond )

sorry, maar ik heb echt geen tijd gehad om op bokt te komen en te pb'en, er was nog zoveel werk in die 1e week...
het was op 19oktober

ik denk toch dat het wat moeilijk zou worden met fiat. dit paard kan het ook wel aan denk ik, maar we moeten elkaar eerst wat leren kennen. Ik moet hem meer naar de sprong leren rijden etc

jammergenoeg zijn er van de dressuur geen foto's . Het begon al goed... hij was bang voor de rode auto van de jury die in de piste stond. (is zo'n grot paard meer heel bang Lachen ) . gelukkig duurde het extra lang (toeval?? Schijnheilig ) tot het belletje van de jury ging

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 20:03

animals schreef:
hey leuke foto´s zo te zien is het ook een lastig sprongetje maar ja ik ben nooit zo iemand geweest die graag wou springen maar ja nu kun je zien dat je er wel netjes op blifjt zitten netjes hoor ik heb pas geledem voor de eerste keer een sprong gemaakt van 2 meter en raad maar dat dat hoog is hoor poe!
En ik wou zelf niet springen maar ja daardoor is er een ongeluk gebeurt hihi


een sprong van 2m zie ik me nog niet onmiddelijk doen. ik ben niet zo een puissance rijder Clown
op 14jarige leeftijd al sprongen van 2 m (?) Verward

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 20:05

BounceBabe schreef:
Hartstikke goed! Je houding vind ik nog niet extreem hoor:) Je gaat tenminste mee met het paard, en dat lijkt me moeilijk want dat beest kan behoorlijk afzetten he? Haha! En 1 meter tja ik vind dat toch al snel hoog, dus extra knap dat je dat allemaal zo ff hebt gedaan! een dikke 10 Knipoog:P Leuke foto's!


Kussies BounceBabe


dank je Lachen daar krijg ik weer moed van hihi

dat paard is kan idd nogal afzetten... ik kom van een pony af dus het is toch een hele verandering. Het is een groot log paard maar na de sprong kan hij er wel af en toe eens vandoor gaan (of naast de sprong Schijnheilig )

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 20:07

Lientje schreef:
Waar kan je dat gaan doen, voor initiator? Dat wil ik ook wel halen hoor!
Maar dat is wel hoger dan 1m hoor, daar mag je zekr van zijn. Toch knap op een paard dat je niet kent.


ik dacht ook dat sommige dingen wel hoger waren dan 1m waar er stond : MAX 1m maja wat doe je eraan.
kijk even op de site van BOMARI (www.bomari.be) de nieuwe regellingen moeten nog komen. Misschien kunnen we het wel samen doen Lachen

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 20:12

ponyzotje schreef:
ik wil het ook doen... moet helaas nog een paar jaar wachten.
welk proefje is dat? er zitten daar toch ook keertwendingen in enzo?


proef beginnelingen, dit viel heel goed mee. http://www.bomari.be/documents/initiator.doc

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:23

ZO! Die hindernissen zijn hoog!
En dan zeg je ook nog dat je neit netjes zit! Bloos! je zit is wél mooi!
Denk dat menig ruiter jaloers op je zal zijn (zoals ik, zou blij zijn als ik over een huppeltje van 30cm al zo netjes zit!)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers