Vraagje over bijrijders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Vraagje over bijrijders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 19:53

Ik heb misschien een bijrijder voor mijn paarden.

EWe moeten alleen nog even een afspraak maken wannneer ze kan komen kijken.

Maar hebben jullie nog iets op papier gezet en wat dan wel?
Met name voor als er iets gebeurd, zowel met paard als met de ruiter.
Ongeacht of dat nu in de bak gebeurd, met het uit de wei halen of op een buitenrit.

Ik weet niet of leeftijd nog uitmaakt maar ze is 17 jaar.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 20:00

iets op papier zetten is altijd slim!
ik verzorg nu 5 jaar suleika, maar heb eigenlijk nooit iets op papier gezet. Ook hebben we in het begin niet echt duidelijke afspraken gemaakt. (k ging met ons pap naar harry om te vragen of ik misschien zijn pony mocht verzorgen. Maar hij praatte zo plat dat ik m niet eens kon verstaan, dus vroeg naderhand aan mijn vader wat het antw nou was Haha!)
Maar voordat ik ergens aan begon heb ik het altijd aan harry gevraagd en meestal vind ie alles goed! ik heb het er in ieder geval dik naar mijn zin!

ligt er ook aan hoe de mentaliteit/karakter van je bijrijdster is denk ik. maar voor het geval dat, zou ik toch wel wat op papier zetten!

haantje
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 21:01

ik heb ook een bijrijder maar heb niks op papier staan ik heb wel mijn verzekering gebeld dat er iemand anders op rijd ,mijn paard is in die zin verzekerd als ze schade aan richt aan een auto of dergelijke

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 21:05

Ik ben zelf bijrijder en ik heb dus van de eigenaar gehoord dat de wetgeving zo is, dat als de bijrijder van het paard valt en iets ernstigs heeft, dat jij dan voor de kosten moet opdraaien, omdat het jou paard is. Heel krom, maar let dus wel op aan wie je je paard toevertrouwd!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 21:15

Een ding heb ik wel geleerd,door zelf bijrijder te zijn en bijrijders voor mijn paardjes te hebben:
Alles op papier,en duidelijke afspraken.
Zeg maar of zwart of wit,maar geen grijs.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 21:33

Zal een zwart wit verklaring met daarop: Alles gebeurd op eigen risico.

Genoeg zijn?

Met aanvullend dat alleen op mijn toestemming gereden en verzorgt mag worden.
Zowel in de bak als eventueel buiten.

En dan op het papier zetten op welke dagen ze dan komt.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 21:58

Ik weet verder niet wat er in zo'n verklaring moet staan. maar ik neem aan dat als je duidelijk de rechten en plcihten van beide kanten op papier zet, en die beide ondertekend (misschien ook de ouders van je bijrijder, gezien haar leeftijd) lijkt mij alles in orde.
Volgens mij ben jij als er iets gebeurd, zeker gezien haar leeftijd, verantwoordelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 00:08

Ik heb ook een bijrijder en niks op papier staan, is bij ons puur een kwestie van vertrouwen, succes verder!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 10:32

ik heb ook een bijrijder en net als Chiqa niks op papier staan, kvind het ook meer een kwestie van vertrouwen maar bij mij scheelt het denk ik dan wel weer dat ze een zusje is van een vriendin van mij en dus geen onbekende van me is!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 10:37

Ik heb als bijrijder ook nooit afspraken zwart op wit gezet. Ook nooit over nagedacht, eigenlijk. Maar wat ik me afvraag is of zo'n contract ook rechtsgeldig is? Anders heb je er natuurlijk niks aan.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:07

Ik heb ook niets afgesproken, maja. Ik heb ook geen bijrijdpony, maar een verzorgpony. Maar er staat niets op papier ofzo; alleen mondeling afgesproken.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:14

ik heb ook twee verzorgpony`s. wij hebben ook niks op paier ofzo.ik mag er alles mee doen.zeg maar dat het me eigen pony is.we hebben gewoon veel vertrouwen in elkaar dat alles goed gaat!

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:20

ik ben zelf bijrijder. Met sharir zijn eigenaren heb ik duidlijke afspraken.
Met Junta mogen we een beetje zelf weten wat we gaan doen. Maar toch ook wel onze afspraken. we weten wat we wel en niet mogen doen en daar houden we ons ook aan. en het is allemaal op onze risico..

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:30

Je kunt wel op papier zetten dat alles op eigen risico is maar volgens mij blijf je als eigenaar altijd verantwoordelijk.
Heb het vorige week nog aan mijn verzekeringsagent gevraagd. Je moet gewoon zorgen dat je allebei goed WA-verzekerd bent, dan zit je altijd goed.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:32

ik ben een bijrijder en heb niks op papier staan.
maar de eigenarese is zelf niet zo heel erg met de pony bezig en ik heb vaste dagen afgesproken dus..
ik mag er ook meedoen wat ik wil Lachen

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 12:47

Ik ben ook bijrijdster, en heb ook niks op papieren staan. Ik rij al eh (ff denken) 6/7 jaar paarden bij, maar heb nog nooit wat op papier gezet.
Bij de laatste 3 paarden die ik gereden heb (waarvan 2 nu nog) had ik vaste dagen, bij de paarden daarvoor kon ik langsgaan wanneer ik zin had Lachen

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 13:25

ik ben ook bijrijdster en hebben ook niets op papier staan. wel hebben we afspraken over wat wel en niet kan en hebben we een agenda op stal liggen waar we alles wat we doen en eventueel bijzonderheden in schrijven.. is altijd makkelijk als er eens iets niet duidelijk is ofzo.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 15:32

De eigenaresse en ik hebben niets op papier staan, gewoon vertrouwen. Bovendien is Eef verzekerd, hebben zowel de eigenaresse en ik een WA-verzekering. En ik heb mijn ruiterbewijs waaraan (als ik me niet vergis) ook een soort van verzekering is gekoppeld.

De Agenda gebruiken wij ook, ideaal .

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 16:31

ik heb een bijrijder en wij hebben in het begin gelijk goede afspraken
gemaakt ideaal maar ik heb nix op papier gezet vond ik niet echt nodig

succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:15

haha grappig niemand lijkt wat op papier te hebben!

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:23

Hier nog een bijrijdster,heb in het begin de verzekering gebeld.
Die wisten het ook niet precies. RVS Haha!
In eerste instantie is de eigenaar verantwoordelijk maar toen ik doorvroeg was het weer afhankelijk van de situatie volgens de RVS.
Heb er eigenlijk niet echt meer aan gedacht om het verder uit te zoeken.Heb een WA en een ongevallenverzekering en heb dus doorgegeven dat ik met paarden omga.Verder is er niks op papier gezet met de eigenaresse.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 23:18

ik ben als bijrijdster ooit van mijn bijrijdpony af gevallen en had nogal wat waar een ambulance voor nodig was, maar dat is gewoon allemaal betaald door mijn eigen verzekering hoor, niet door die van de eigenares van de pony. Met mijn bijrijdster nu heb ik dan ook niks opgeschreven.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 23:57

Ik rijd een paard van een vriendin. We hebben niets op papier gezet, maar kennen elkaar erg goed.
Als ik een onbekende op mijn paard zou laten rijden, zou ik wel het een en ander op papier willen hebben. Alleen al om misverstanden te verkomen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 23:58

Ik ben een bijrijder, en ik heb eigenlijk het volgende afgesproken (niets zwart op wit)
- ik kom twee dagen per week
- ik ben niet aansprakelijk voor enige schade aan het paard, behalve als het echt mijn schuld is (en dan stel ik me voor met een koud paard 1.30 te gaan springen en benen te breken, dat idee) voor de rest is ze verzekerd.

Esje75

Berichten: 302
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 00:44

Hoi,
Ik ben ook een bijrijder. Wij hebben ook niks op papier staan, maar wel een mondelinge afspraak. Ik ben bijv. 2 jaar geleden met Ing over het asfalt gegleden omdat hij ergens van schrok. Hij had toen een flinke wond op zijn kogel. Ik heb die dierenarts kasten betaals en alles daarom heen. Ik vond dat ook niet meer dan logisch.
Maar als het iets is wat kan gebeuren zoals koliek of kreupel doordat hij in de sloot heeft gelegen dan betaald de eigenaresse.
Je moet het gewoon per situatie bekijken.

Groetjes