potentiele kopers van mijn arabier?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

potentiele kopers van mijn arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-03 17:41

Zoals jullie waarschijnlijk weten heb ik mijn arabische merrie te koop gezet, wel veel reacties gehad, maar nog steeds geen koper. Nu kreeg ik vanochtend een mailtje, waar ik toch wel een beetje om moet lachen.

Het mailtje, precies zo overgeschreven maar ik heb de namen weggelaten. Dit natuurlijk voor de privacy van deze mensen.

hoi ik ben ... op zoek naar een arabier die ik zeker een goet tehuis kan bieden ik heb 2 boxen in de tuin als ik myn goordynen smorgens open doe zie ik het paarden hoofd van myn 19 jaar oude arabier ... die ik al 17 jaar heb en we hebben een weiland met daarin 2 sjetlandponys ... gaat het hele jaar door de wei in. komt er eentje by dan gaat ze gezellig elke dag mee de wei in ik heb 2 zoontjes van 1 van 2 jaar en 7 jaar die hobbelen heerlyk op ... ik zoek een arabier om lekker met myn kids mee te hobbelen. een vriendinnetje voor my en myn gezin en natuurlyk voor .. zoek je een goet tehuis dan weet ik zeker dat ik myn gezin dat voor jou paardje kan bieden. kyk maar of je er op in gaat myn hart is in iedergeval gestolen op jou paardje.alleen nu het gevoeligste myn bod kan niet hoger zyn dan 700,euro ik heb nou eenmaal een gezin.mocht je er op in gaan je kan altyd by ons langs komen als de verkoop door gaat groetjes van ... tot horens en als je het makkelyker vind tot mails.

Even ter verduidelijking, ik vraag voor Norita 2100 euro, mijn vraagprijs lag hoger, maar omdat de winter er aankomt en mijn stallingskosten dan omhoog gaan heb ik de vraagprijs wat verlaagd.

Wat moet ik deze mevrouw nou terugsturen, moet ik haar wel iets terugsturen.


Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:05

Dit kan nooit serieus zijn maar goed, dat spreekt wel voor zich dacht ik zo Haha!

Gewoon een berichtje terug sturen dat je het aangeboden bedrag niet accepteerd en veels te laag vind.

zet erbij dat ze voor dat geld beter een shetlander erbij kunnenn kopen Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:09

voor een volwassen vrouw met een gezin staan er toch aardig wat spellingsblunders in Haha!
Maar zoals Cowgirl zegt, stuur iets in de trend van dat je niet meer van je prijs wil afdoen of zo.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:09

whaha indd een beetje raar geskreven Haha!:D:D:D em gewoon een mailtje terug sturen met wat er in jou op komt Knipoog

eventing: het belangrijkste om je pony "fris" te houden Knipoog
yes k heb nu al de foto`s van king in mijn profiel.... nu nog de rest :p kijken dus

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:20

Die spellingsfouten daar zou ik niet al te zwaar aan tillen. Ik ken veel volwassenen die niet in staat zijn een kort stukje begrijpelijke tekst op papier te zetten (en ja, vooral veel huisvrouwen met een gezin). Veel belangrijker is of zij in staat zijn om jouw merrie een goed huis te geven. Het klinkt alsof het haar bij deze mensen zeker niet aan liefde en aandacht zal ontbreken, maar dat het financiele plaatje wat anders is. Kan me zo voorstellen dat dierenartskosten endergelijke lastig zijn voor deze familie.

Ik zou inderdaad terug reageren dat hun bod te laag is en dat ze voor dat geld beter een grote pony of shetlander kunnen kopen.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:39

misschien is het wel een buitenlandse mevrouw die niet zo goed nederlands kan schrijven...ik zou gewoon kijken wat het is kan toch geen kwaad??? als ze het kan betalen..??

pmarena

Berichten: 48037
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:49

Een vriendelijk mailtje terugsturen , dat je toch ECHT die 2100 euro er voor wilt...en verder geen opmerkingen dat ze spelfouten maakt , weinig geld hebben of beter een bepaald merk pony kunnen kopen.
Dat klinkt zo belerend.

Ik zou zelf iets terugmailen als :

het klinkt als een fijn thuis voor een paardje , maar ik wil toch echt graag de vraagprijs voor mijn Arabje. Lachen

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:53

Netjes en diplomatiek verwoord Lachen.

Sting

Berichten: 12855
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:04

DAt is wel weinig geld!! 700 euro?? Nee dus, gewoon zeggen dat je een duidelijke prijs hebt : en daar niet vanaf wilt wijken

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:06

gewoon zeggen dat je hem niet voor minder weg doet!!!!!!!!!!!!!!!

<3

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:13

Ik bied €50,- meer dan haar. Ook 'n heel goed tehuis en we hebben nog een tuinhuisje in de tuin, daar kan ie in staan en een grasveld (4 x 4) Mijn 2 konijnen kunnen haar gezelschap houden Schijnheilig

Ach, het valt al mee dat deze volwassen is Lachen Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze ook genoeg tijd heeft voor je paard. Je kunt natuurlijk voor de gein ff gaan kijken in hoeverre ze het (niet) heeft overdreven Knipoog

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:16

bel eens een keer.
niet mailen maar bellen.
vraag om een telefoonnummer.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 22:48

TongeR schreef:
bel eens een keer.
niet mailen maar bellen.
vraag om een telefoonnummer.

Is het helemaal eens met Tonger!!
Via mail kan alles heel anders overkomen , dan in de werkeleijkheid.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 22:55

hahaha wat heb je toch ook een rare mensen in de wereld ik zou zeker wat van me laten horen, die mevrouw bedoelt het ook goed alleen gewoon zeggend at dit niet helemaal in je hoofd zit!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 23:13

Jeetje wat een rare mail. Ik zou inderdaad iets als wat pmarena zegt mailen. Diplomatiek, niet tegen de borst sttend, maar wel erg duidelijk!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

boemel

Berichten: 8333
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 10:24

Ik zou gewoon even een mailtje terugsturen dat de verkoopprijs veel hoger ligt dan € 700,00 en haar veel succes wensen met het vinden van een geschikte pony. Ik zou niet bellen. Je wilt verder toch niks van haar, dus waarom die moeite nemen. Dat geeft haar mischien alleen maar hoop.

M1+10

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 10:32

Een goed tehuis is natuurlijk een belangrijk gegeven. Maar om nu 2/3 van de prijs af te doen... Dat is iets dat alleen jij zelf kan beslissen. Ik vind het behoorlijk brutaal overkomen om met zo'n bod te reageren.

* To Belg, or not to Belg *

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:46

Sorry hoor, maar los van de prijs vind ik het ook niet per se klinken als een goed tehuis. 2 kids die op je paardje gaan rondhobbelen enzo? Ik zou Maddox er absoluut geen plezier mee doen. Al dat gefrutsel en gedoe.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 12:26

Nou ik heb haar een bericht terug gestuurd. Bellen was inderdaad beter geweest, maar daar had ik het lef even niet voor.
Heb geschreven dat natuurlijk het bod veel te laag was, en dat Norita denk ik niet een ideale familiepony zou zijn. Ik zie het nl. niet voor me dat er echt kleine kinderen op zo´n jong paard gaan rijden, dat lijkt me eerlijk gezegd alleen maar gevaarlijk. Ook denk ik dat je toch wel over wat financiele ruimte moet beschikken om een paard te kunnen onderhouden.
Ik verbaas me alleen maar over het lef dat zo´n mevrouw kan hebben om zo´n laag bedrag te noemen terwijl de vraagprijs toch echt veel hoger ligt.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 14:06

Bij mij hebben ze dat ook een keer gedaan. Minder als de helft van de vraagprijs geboden, ik heb er niet eens op gereageerd, kwam zo raar over.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 15:05

tssss dat ze zo'n laag bod doet Verward maar als mensen voor hun pony een goed tehuis zoeken is dat misschien wel een leuk adres!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 16:13

Ik zie nu pas dat ze pas 3 is en nog niet eens volledig beleerd. Ik weet niet hoe snel die vrouw wilt dat haar kindjes erop gaan 'hobbelen' Verward

It never eats, it never sleeps, it never stops...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 16:29

Ik vrees ook dat het mailtje serieus is en dat het gewoon nederlandse mensen zijn. Niveau spinazieacademie ofzo Cool
Deze mensen lijken me wat simpel en onnadenkend: ze hebben al een aantal paarden, willen er nog een bij maar kunnen niet meer dan 700 euro betalen omdat ze een gezin hebben..........tja, niet zo slim om dan nog een paard erbij te nemen. Ik zou mijn paard daar niet aan willen verkopen! Het klinkt of ze het goed bedoelen maar er weinig sjoege van hebben. Maar misschien vergis ik me wel en zijn ze hartstikke goed voor hun dieren. Ik zou eerst eens afwachten of er nog andere mensen komen.
Succes.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:34

Volgens mij heb je het zo goed opgelost, Coby. Heeft ze al gereageerd op jou mail? Verder sluit ik me aan bij de rest... deze mensen zullen het vast heel goed bedoelen, maar dit is gewoon geen geschikt paardje voor hun.

kiekiek

Berichten: 491
Geregistreerd: 09-10-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:49

RAAR, gewoon raar...
MAar je hebt het prima opgelost!
Ik ben inderdaad ok wel benieuwd naar de reactie...
En of er eventueel wel een reactie komt, sommige mensen laten dan namelijk gelijk niets meer van zich horen...

* 3 juli *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bellieee, Eepie, ElviSiaBijou, ikkedus, Kloesje, LuckyReining, merrylegs, Myrkvi en 148 bezoekers