[SGW] SGW Westerbork, 14 april, Wedstrijverslagen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_

SGW Westerbork, 14 april, Wedstrijverslagen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 15:11

Ik ben benieuwd hoe jullie gereden hebben, kom maar op! Cool

IndianSummer

Re: SGW Westerbork, 14 april, Wedstrijverslagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 15:35

Nou, hier dan maar een ontevreden eerste verslagje.

Dressuur ging netjes, zaten wat kleine rommeltjes in, maar verder wel een goeie proef. 173 punten, vonden we iets aan de lage kant.
Toen de springring in, en waar ik al bang voor was gebeurde ook. Inspringen ging juist heel netjes, geen enkele keer geweigerd. Komt ze de ring in, gaat Tessa 3x staan op 2.
Aaargh, daar kan ik zo kwaad om worden dan. Normaal spring ze L parcoursen en dan kan ze nu niet eens een parcoursje van 70 cm springen.
Maarja, dan maar eerst eens weer een paar oefenparcousen rijden, ze moet even weer weten dat ze er na 3x staan niet meer uit mag.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:50

Getverderrie wat balen IS!
Daar rijd je dan dat hele t.ring-eind voor................ Boos!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:51

Bij mij ging de dressuur ook wel netjes. Alleen was Pakie een beetje sloom geworden. Op zich nette punten, 185. Springen gaat de laatste tijd niet zo heel goed (veel weigeringen). Ik was een beetje bang dat hij misschien 3 wg's zou hebben. Paak ging ook bij hindernis 2 staan(ja, ook hindernis 2 Boos! ). Bij die hindernis had ik het eigelijk niet verwacht eerder bij 4/5. Dus ik werd even goed boos en de rest ging netjes. Met de cross wou ik goed opletten dat ik een goed tempo had en dus niet te snel. We reden de cross dus een versnelling lager. Dat ging heel netjes, maar op hindernis 5(? iig het eerste hondenhok) hadden we een weigering & op hindernis 10 (naast de greppelsprong) ook. Beiden hadden misschien voorkomen worden als ik mijn been er meer aan had gehad. Na de waterbak zag ik pas dat ik krap te zitten met tijd, dus nog even een eindsprintje trekken. Duivel Tot de prijsuitreiking hebben we niet meer gewacht. Ben best tevreden met vandaag. Knipoog

Ik had trouwens nog wel gehoord dat Kim eraf was gevallen op de hei (en dan niet bij een hindernis ofzo). Scheve mond

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:58

Fijn dat je tevreden bent, Skygirl!
Dan ben ik wel benieuwd naar het verhaal van Kim, hoop dat er niks is gebeurd ofzo.

Ja, precies Simmie! Daar rij je dan ruim 2 uur voor Clown

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:35

Hier ook een niet helemaal tervreden mens Clown
Dressuur ging bagger, paard heet, we waren aan de late kant en ik was ook aan het prutsen, 170. Toen(na 4 uur) paar weer opgezadelt voor het springen waar we zo hard gingen, dat de jury het niet meer bij kon houden Clown paar super sprongen ertussen maar verder zo vlak dat ik wel een bult balken had. Dan de cross, meneer was lekker opgefokt, was ik aan de beurt, zegt de starter eerst dat ik nog 1,5 min had en na 20 sec (ik was nog buiten het starthok) begint hij opeens 10. 9. 8. snel het starthok in gemanoefreert en daarna in de cross. Hij pakte super aan en we hadden een lekker tempo. foutloos en 7,2 voor stijl. Maar wat was het warm.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:28

Doei! goeieavond.
Ik ben weer thuis van Westerbork. Wat een heerlijk weer hadden we he Haha!!
Om half 7 ging de wekker vanochtend, en toen ben ik alles gaan inladen, paard poetsen en alles.Om kwart over 7 vertrokken.
Om 8 uur waren we daar, paard gevochten, omgekleed, opgezadeld en gaan dressuurrijden. In de proef was hij erg heftig Nagelbijten / Gniffelen. Niet echt fijn gereden. (laatste halthouden stond hij op zijn achterbenen Clown, en met halstrekken sprong die met 4 benen tegelijk in de lucht Clown) Had uiteindelijk 177 punten. Klopte wel.
Daarne gezellig met Viefje en ouders de cross gaan verkennen. Was een mooie cross. Fijn gebouwd. Niet moeilijk (zeker voor mij een goeie cross om te beginnen).
Daarna lekker wat gedronken bij de auto, broodje gegeten, en vast de beenbescherming enzo omgedaan. En opgezadeld Knipoog.
Toen ik de springring in kwam was hij erg braaf, geen grappen die hij uit ging halen ofzo. Nee gewoon netjes overal langs waar ik wou. Hij sprong wel fijn, lette niet helemaal op (stond ook wel erg laag Clown) Had uiteindelijk 3 balkjes. Maar hij sprong wel fijn door. Toen de dierenarts. Was ook allemaal goed.
Toen paar crosshindernisjes genomen, en hij had er zin in. Toen was ik bijna aan de beurt en moest ik naar het starthok. Dat kende hij helemaal niet, en was erg eng. Paps nam hem maar mee en bleef er maar bij staan in het hokje. Toen werd er afgeteld en paps zij dat ik maar rustig aan moest doen en niet ineens gas. En we mochten van start Cool. Ik draafde gewoon het starthok uit (Dat arme paardje heeft amper buitenritten gedaan omdat ik dat nooit vertrouwde met hem, en we hier op stal niet een paard hadden die mee kon.. nu wel weer trouwens dus nu gaan we weer lekker vaak de weg langs en het bos in. Maar tot op vandaag was hij nog nooit alleen het bos ingeweest Clown ). Hindernis 1 deden we in draf, hij keek wel even maar sprong heel braaf. Daarna slingerde hij wat Clown. Maar hij draaide zich niet om Haha!. Hindernis 4 (de piano) ging ook erg goed *LOL*. En toen kwamen we op de heide. Hij wist niet wat hem overkwam Nagelbijten / Gniffelen.. Hij vloog zo opzij de heide in, en kwam dus niet fijn voor de volgende hindernis (een dubbeltje). Dus even terug gereden en toen sprong hij het goed Lachen. Heel de tijd stonden er mensen aan de zijkant, volgens mij gaf dat hem wel steun Ja. Maar na de dubbel moest ik nog een stuk heide, maar er liepen geen mensen meer. Dus ineens deed hij zn kop naar beneden en draaide zich om en ging weer terug naar de mensen (en ik zat op de grond Tong uitsteken) Een man die 10 meter achter ons stond ving hem op. Ik snel vragen of hij me een voetje wou geven omdat ik er anders niet meer op kwam Bloos. Dat wou hij wel en we gingen vrolijk verder Tong uitsteken. Heksenoog ging ook fijn Lachen.
Had daarna nog 1 weigering (ik reed beetje dom aan). En toen richting de waterbak, de hindernisjes ervoor gingen ook allemaal goed, op de waterbak twijfelde hij wel even maar ging wel Lovers lief paardje Haha!.
Ben dus erg tevreden over ons dagje Haha!. Loempia had er ook veel plezier in merkte ik.
Hij heeft weer een hoop geleerd. (had niet verwacht dat ik de cross uit zou rijden, aangezien het echt een scheiterd is als hij alleen is Clown).
Ik en mijn vader hebben mijn moeder er alvast op voorbereid dat ik dit jaar toch wel meer crossen wil gaan rijden (zou alleen nijerbekoop nog doen). Maar nu gaan we ook naar Gorssel, wieringewerf en Maasbergen, denken we. Moeten we nog maar even zien Haha!.

Zo, een heel verhaal. Maar ben ook wel blij Haha!.

Verder nog met wat bokkers gepraat, en een aantal tegen gekomen.
Ok zij iemand nog hee kimdepim en viefdepief Tong uitsteken. Maar weet zo niet meer wie dat nou was. Jenga heb ik nog zien rijden, Ilse en Andrea ook nog Ja

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:29

Ik heb heerlijk gereden maar ging niet helemaal zoals ik het wou!

Dressuur ging niet helemaal top, 188 punten en met springen was ie veeels te heftig dus een balk.
Toen de cross in, blijft ie staan op hindernis 3 en ik met een koprol eraf... toen er maar weer op, nog 1 keer geweigerd en verder foutloos gereden. heb wel heerlijk gereden!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:32

Jou heb ik ook nog los zien crossen Ja.
IS: balen zeg Scheve mond.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:45

IS: Balen zeg! Dat is wel verevelend als je dan zo'n stuk hebt gereden!
Skygirl: Fijn dat je tevreden bent!
SannySunny: Ook balen! Maar cross netjes gereden!
Kim: Je ging super netjes over de piano hoor! Ook heel zelfverzekerd! Jammer van je val!
Harinaatje: Jammer!

Ach iedereen ging eigenlijk mooi over de piano! Tien ging er wel wat mal overheen maar redde het mooi! Ja Ik zat dus bij de piano! Alweer!

Ik weet lekker al wat uitslagen! Haha! Maar zeg niks!

*Edit: Bij de L paarden bedacht ik me dat ik wel filmpjes kon maken! Clown Heb alleen corine?? En jenga als het goed is van bokt!

Leslie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:59

Mijn best tevereden verslagje, van mijn eerste cross en die van mijn pony ook Tong uitsteken :
dressuur ging niet helemaal naar mijn zin maar ik had toch 197 punten en stond toen voorlopig eerste
springen was ik foutloos en heel tevereden!
cross losrijden ging heel goed, alleen toen hij weg moest bij de anderen werd hij wat bang en dan word hij wat terughoudend op alles incl. de sprong Tong uitsteken dus er zaten aardig wat noodsprongen bij, ook heb ik voor de heide heb ik wel een halve minuut hem geprobeerd hem op de heide te krijgen, dat vond hij ook super eng..dus daar heb ik veel tijd verloren
ik was foutloos tot de de waterbak.. Het zat dus zo: ik nam hindernis 13 en dan rijd je op het water af en mijn pony is echt heel bang voor water (zelfs er langslopen vindt hij doodeng Vork ) dus ik was van plan het alternatief te nemen dit deed ik ook maar voor ik het alternatief deed stond hij even stil voor het water en dat werd dus gerekend als een weigering terwijl ik niet eens op die hindernis aanreed! Verdrietig dit was best balen maar jah regels zijn regels.. Het bleek dus dat je altijd door die lijn van de waterbak heen ging dus ik kon die lijn ook niet anders nemen Verdrietig
ik had wel heel veel tijdsoverschrijding ik was bijna 2 min. te laat binnengekomen maar ik kreeg er geen tempo in..
Ik was toch nog 14e van de 28 met 1 wp en dat voor onze eerste cross was ik best tevreden Pling

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:02

Ik weet ook al wat uitslagen, maar zeg niks Lachen

Toch netjes Lesliedje Lachen.
MM: Ja die sprong die ook wel fijn Lachen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:04

Kim ik heb jouw aangemoedigd bij de waterbak Haha!
hij twijfelde even dus ik : Kom op kim Haha!
vond me zelf heel wat XD Tong uitsteken

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:10

Haha Dankje Knipoog Idd hij twijfelde wat, was z'n 3e waterbak (en 3e keer) in heel zijn leven Tong uitsteken

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:14

Weet iemand ook op welke sites straks foto's te vinden zijn Knipoog ?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:15

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:16

Okee Knipoog

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:32

Ik ben ook weer thuis Lachen
Inderdaad echt heerlijk weer gehad. Ongeveer het tegenovergestelde als vorig jaar Westerbork Knipoog

Lipso was erg braaf met het losrijden voor de dressuur. Vond hem eigenlijk iets te braaf bijna. Maar proef ging netjes en uiteindelijk bleek ik 1e staan na de dressuur met 214 punten Haha! Gooo Lipso Go jij! Go jij! Met een voorsprongetje van geloof ik 7 punten op nummer 2. Geen fouten gemaakt in de proef en 8'en voor het uitstrekken én het halsstrekken Cool
Kreeg later nog een complimentje dat hij zo soepel liep Lachen

Daarna lekker de cross gelopen. Was inderdaad een leuke cross en ideaal om te beginnen.
Toen nog even wat gekletst, gegeten en rustig opgezadeld. Kimdepim had een plekje open gehouden, dus we stonden gezellig naast elkaar Lachen
Na het opzadelen maar eventjes losgesprongen want de bak was erg zwaar. Lipso sprong mooi hoog bij het inspringen en reageerde erg fijn Ja Parcours ging super, foutloos. Daarna door naar de dierenarts. Al vrij snel na het springen gekeurd en hij had maar een hartslag van 40. Mooi laag dus Ja

Naar het losspringen en daar ging hij ook mooi voluit over de incrosshindernissen Ja Alles ging dus zéér gesmeerd!
Uiteindelijk was het dan zo ver. Starthok stond hij erg relaxt in. Gewoon rustig weggegaloppeerd bij GO omdat het toch een beetje geslinger was in het begin. Foutloos over 1, mooie strakke bocht naar twee en verder erg goed. Lips keek blij en had echt het idee dat hij het erg leuk vond. Heide ging goed, hij bleef braaf in het geultje/ruiterpad en sprong goed. Dubbel goed opgesloten en hij ging er mooi doorheen Ja Heksenoog nog nooit geoefend, maar ook super Ja Eigenlijk ging alles gewoon erg fijn. Toen het water. Helaas vond Lipso het toch nog een beetje spannend en draaide hij op het laatst nog om. 1 Weigering dus maar daarna ging hij er gelukkig wel in. Toch wel trots, want een paar weken terug had hij dat echt nog niét gedaan Lachen
Rustig door het water gegaan (hij houd (nog) niet zo van spetters Knipoog) En toen weer vrolijk verder. Echt heel tevreden toen ik de cross uitkwam. Had wel 8 tijdfouten, volgende keer dus iets meer eraan rijden en/of gewoon in 1x de waterbak in. Ik heb hem nu lekker op eigen tempo laten lopen. Het is echt zo anders dan mijn pony dus had ook echt geen idee, wel gewoon lekker tempo gehouden en er in de volgende cross iets meer aan gaan rijden. Kwam zelf nou ook heel relaxt en niet helemaal uitgeput over de finish. Echt ideaal als ze uit zich zelf lopen *LOL*

Uiteindelijk net 1 seconde te langzaam voor een prijs Clown En als je de weigering even wegdenkt waren we helemaal super geeindigd natuurlijk. Ben echt super trots op Lipso Lovers Hij gedroeg zich echt voorbeeldig!! Heb eindelijk het idee dat ik op een echt crosspaard zat Cool
Sambal had echt niks met het crossen. Die deed het alleen omdat het moest, maar Lipso had er echt plezier in Haha!
Bij de keuring na de cross was ook alles helemaal goed. Alleen toen de DA vertelde dat zijn hartslag 28 Wow! had ik echt zoiets van wow! Ze stelde voor om hem nog maar een keer te checken maar ze kon er niet meer van maken. Ik wist dat hij een goeie conditie had maar dit sloeg wel alles Vork Hij liep verder ook nog lekker soepel, dus met een goed gevoel huiswaarts gekeerd. Ons cross debuut is erg geslaagd. En nu toch maar even SGW B+1 Haha!

Foto's zal ik later nog plaatsen Lachen
Rowie: Jammer van je weigeringen Ach gut
IS: Dat is wel echt balen zeg Scheve mond
Lesliedje: Netjes gedaan Lachen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:37

Goed hoor Vief. Dat geeft de burger moed.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:42

Hey allemaal hier van mij ook maar een verslagje.

Ik was er vorig jaar hindernisjurie en was vandaag groom/supporter Go jij! Go jij! .
Hele leuke dag gehad verschillende bokkers zien rijden en gesproken. (ik was diegene met het lichtblauwe shirt en de legerpet op!!!!!

Heb dakzij het sgw for life loge gekeken wie ik heb zien rijden.

nummer 100
nummer 97
nummer 121
nummer 117
nummer 123

en nog een aantal maar weet de nummers niet Bloos Haha!

Heb jullie bij de waterbak gezien.

Was een mooie dag en een geslaagde cros!!!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:46

Vief super netjes hoor!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:48

Ik heb een aantal goede resultaten gelezen.

IS balen van je springparcours.

Leslie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:01

viefdepief schreef:
Ik ben ook weer thuis Lachen
Lesliedje: Netjes gedaan Lachen

Jij ook viefdepief! Haha!
@ kimdepim: super gedaan! Knipoog
@SannySunny: het was idd warm! Goed gereden! Cool
@Skygirl: mooi dat je tevreden bent en ook goed gereden!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:03

Ik ben er ook weer... Wat een mooie dag was het!

Dressuur ging redelijk. Voor een m2 paard mag je toch wat verwachten in een B proef. De 196 pnt vielen dus eigenlijk wat tegen, maar helemaal super liep ie ook niet.. Maar ik stond nog 5e ofzo.

Daarna het springen... Hij was mega heet en hij streek zo hindernis 2 eraf. Ik heb normaal nooit een balk, uitgerekend nu wel.

Toen de cross.. Heb met losrijden express rustig aangedaan, omdat het toch wel erg warm was. Hij sprong heerlijk in de cross, alleen de afslag naar hindernis 5 reed ik voorbij dus moest ik door het bos terug naar het pad. Dat heeft me achteraf de overwinning gekost. Ik was foutloos in de cross en hij ging in EEN KEER de waterbak in. Ik hoorde allerlei mensen schreeuwen maar mijn pa en nog wat mensen met wie we waren waren het niet.. Misschien dat het bokkkers waren???? Ik was dus foutloos en 3 seconden buiten de tijd. Ik was enorma tevreden, ik kon gewoon niet de tijd halen.

Achteraf; als ik 2 seconden buiten de tijd was was ik eerste geweest, nu was ik tweede. Maar ben super tevreden over mijn knollie, hij heeft het goed gedaan..

Heb volgens mij wel aardig wat bokkers gezien. Nummer 42 (weet naam niet meer) heb ik op de foto staan met springen, Vief ook. In de cross hebben we alleen met de telefoon foto's gemaakt van Andrea en Jenga. K heb L_Z ook nog langs zien komen.

@ biem: Ik heb zo het idee dat je naast ons stond met de trailer. Toen we weggingen dacht ik daar ineens aan. Heet je Simone toevallig?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:07

Goed gereden hoor Lachen

sandorra: Ik had ook een logo, en Vief ook dus misschien heb je ons voorbij zien komen ? Tong uitsteken