Website laten maken...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Website laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-03 17:37

Wat is een normale prijs om een website te laten maken?

Ik ben nl. steeds bezig met websites maken maar om nou elke keer mijn eigen site te gaan veranderen vind ik ook niet leuk. Daarom zat ik eraan te denken om in opdracht websites te maken (is ook nog eens goed voor mijn portfolio Haha! ) Alleen heb ik echt geen idee wat ik daar dan voor zou kunnen vragen Verward , ik heb wat op internet gekeken wat de prijzen een beetje zijn maar dat is echt heel erg verschillend, bij de een betaal je per uur, bij de andere per pagina en weer een vraagt gewoon standaard 500 euro Bloos .
Ik maak geen heel ingewikkelde sites met flash ofzo, gewoon mooie overzichtelijk sites.

hier een voorbeeldje van een simpele opzet (de letters enz. worden dan donkerpaars bij deze):
http://home.planet.nl/~jan86969/site_blauwesterren.gif


mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:56

bij www.geocities.com kun je leuke websites maken. Dan krijg je bijvoorbeeld als eerste sitenaam: www.geocities.com/mirrielafsjoe

en als je dan klaar bent kun je er een (gratis) .tk site van maken.

Dit is mijn site: www.mirrielafsjoe.tk

maar hij is nu bijna af, ben er nog wel mee bezig maar er moeten nog meer plaatjes op enzo, maar het grootste werk is iig gedaan!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:07

Suleika, dat is denk ik neit wat ze bedoelt Tong uitsteken
Ze wil juist websites gaan maken voor mensen en vraagt wat je daar voor kan vragen Lachen

Ik heb geen idee wat je daarvoor kan vragen, maar als jij een goede website kan opzetten , kun je daar aardig wat voor vragen, gezien de hoeveelheid tijd erin gaat zitten!

Ik zou wel een standaard prijs neerzetten, en als de site echt heel overdreven uitgebreid word iets duurder.
Ik zou toch iig wel beginnen bij een euro of 200, 500 vind ik zelf best duur, al is het volgens mij wel een redelijk normale prijs, en misschien zelfs wel goedkoop!

Succes ermee iig.. misschien kun je eens wat bedrijven emailen?

Je link doet het trouwens niet.

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-03 19:08

volgens mij begrijp je me niet helemaal Lachen .
ik maak websites met html, deze zijn wat professioneler en je kunt er meer mee als op bijv. geocities.
het is bij deze ( met html) meestal ook de bedoeling dat er een .nl of .com van wordt gemaakt (meestal voor bedrijven enz. niet iets wat gewoon over jezelf ofzo gaat).

het is voor mij dus meer om in mijn portfolio te zetten voor als ik op stage ga, als ik al wat websites gemaakt heb in opdracht ziet dat er proffessioneler uit en is de kans groter dat ik aangenomen wordt .

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:08

ohw zo whaha sorry dan!!!!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:12

Wat trouwens ook een heel leuk idee is, vind ik dan, is om een site op te zetten, met daarop allemaal sites die je zelf maakt (gewoon zonder info) zodat mensen die interesse hebben kunnen kiezen wat ze graag willen.

(en dan wel als een jpg-tje zodat ze 'm niet kunnen inladen op hun eigen computer Tong uitsteken )

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-03 19:16

oeps..foutje dit is de goede link Tong uitsteken :
http://home.planet.nl/~jan86969/site_blauwsterren.gif
Is gewoon iets simpels wat ik vanmiddag gemaakt heb. is alleen de opzet nog maar, de rest moet er nog inkomen.

200 euro? pff...weet niet of ik dat er wel voor durf te vragen Bloos! , het is nietzo dat mijn sites echt heel bijzonder zijn ofzo.

[edit]daar ben ik nu ook mee bezig..een nieuwe site met daarop mijn portretten, illustraties en webdesigns, ik ga daar begin volgend jaar ook een .nl voor aanvragen[/edit]


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:21

Ik zie nog steeds een kruisje Tong uitsteken oh ik zie 'm al!

Maarre het ligt er natuurlijk helemaal aan wat de 'klant'wil en wat hij aanlevert, stel hij weet al helemaal hoe hij het wil en heeft ook z'n logo aangeleverd, dan is het makkelijker en zul je sneller klaar zijn, als jij alles zelf moet gaan uitzoeken en ook het logo moet gaan maken ben je stukken langer bezig.

Ik weet niet hoelang jij bezig bent met een site, maar ik aardig lang.

Stel je vraagt 5 euro per uur.. en je werkt er dan dus 40 uur aan.. kom je al aan 200 euro.. en 5 euro is echt niet veel!

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-03 19:38

De website zelf in elkaar zetten is zo gedaan (nouwja...een paar uurtjes) maar in het ontwerpen ervan en alles in photoshop maken gaat zo veel tijd inzitten.

ik zat zelf eerst aan 10 euro per pagina te denken (de site die ik nu heb is 7 pagina's dus dat zou dan 70 euro worden) maar zoals jij het berekend klinkt het toch wel wat logischer.

[mag ik trouwens vragen wat jij voor je .com betaald? ik wilde ook een .com maar die is ineens ingepikt, voor ik mijn naam koos heb ik eerst nog geconroleerd of die wel vrij was Boos! ]

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:56

Ik doe vanaf 50 euro vragen Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 20:02

Mijn domein naam was heel goedkoop, ik weet het niet precies.. 10 euro per jaar ofzo? .nl is wel weer wat duurder.
Ik zal het eens aan m'n vader vragen, die heeft dat geregeld, en dan zal ik je de site doorgeven!

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-03 20:13

Summertje: wat krijg je bij jouw voor 50 euro? (en kun je wat voorbeelden van jouw sites laten zien Tong uitsteken )

10 euro is wel heel erg goedkoop, via planet (link op die site) is het 40 euro per jaar.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gewoonmarie en 29 bezoekers