ook overgang van engels naar wetsren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-01 13:12

Wat vonden jullie het moeilijkste om aan/af te leren?

Persoonlijk vin ik het nog erg moeilijk mijn benen zo veel mogelijk te laten voor wat ze zijn....

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 13:22

Eens denken, wat vond ik toendertijd moeilijk... Ik vond het moeilijk om los te laten (zonder aanleuning rijden), om mijn benen gewoon te laten hangen en dus niet te klemmen, de andere manier van sturen en ik heb opnieuw moeten leren zitten. Ik had het gevoel weer bij 0 te moeten beginnen en dat terwijl ik niet eens zo lang dressuur gereden had, dus ik kan me voorstellen dat iemand die al lang dressuur rijdt dit nog in ergere mate ervaard als hij/zij echt western wil gaan rijden (niet zo'n tussenvorm dus).

Groetjes,

Jolande

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 13:59

Geen constante aanleuning meer, geen begeleiding van binnenbeen in voltes, handen die niet meer even hoog hoefden in alle oefeningen, enne... het zitten. Zat te veel op m'n doos ipv m'n kont Haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:01

ik ben nooit een fanatiek dressuurder geweest dus heb niet echt om moeten schakelen. maar wat ik lastig vond was idd ook om niet telkens met m'n benen tegen m'n paard aan te zitten. Hij is al niet fanatiek in de bak en dan moet ik hem nog laten lopen ook zonder hem telkens aan te tikken. Gaat na een jaar les wel veel beter hoor en hij snapt nu ook wel dat ie op eigen benen moet lopen en niet constant aangespoord te worden.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 19:03

Absoluut het moeilijkste: benen d'r vanaf, op je kont blijven zitten, en van die mond afblijven. Druk van de benen en/of gewicht naar voren verplaatsen leidt bij ons huidige paardje onherroepelijk tot een fikse racepartij. En daarmee is ze heel braaf, want zo is ze nou eenmaal getrained/opgevoed Haha! In ieder geval leerde ik op deze manier mijn oud belegen dresuurgewoontes (als het daar al aan ligt Verward ) heel snel af, en nu gaat het veel beter. Meestal, dan ...

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 21:41

Tja ik kan niet anders dan mee gaan met alle vorige berichtjes. M'n benen van het paard af en de andere zit. Op mijn billen i.p.v. op m'n plasser. Dat heeft in het begin ook wel wat spierpijn opgeleverd Scheve mond\.
Hmmmm Mac of het naar voren kruipen op je paard met dressuur te maken heeft?? Ik heb ook heel lang de neiging gehad dit te doen om problemen op te lossen, terwijl ik ze alleen maar erger maakte. Op een goed getraind westernpaard wordt je flink met je neus op de feiten gedrukt, want die gaat idd harder. Heeft ook even oefening gekost voordat ik m'n paard flink kon knuffelen vanuit het zadel en toch m'n gewicht achterin hield.
Volgens mij is naar voren gaan heel menselijk, want om mij heen zie ik veel ruiters dit doen, zowel dressuur-, spring- als westernruiters.

Gerjanne
Berichten: 65
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Heerde Gld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 23:03

ik wist het tijdens mijn tweede lesje gewoon niet meer (ik neem eerst les voor ik met mijn eigen paardje ergens aan begin)
had het idee dat het omgekeerde wereld was. ik vroeg aan de gene die mij les geeft of het nou makkerlijker was dat ik al paard kon rijden. oh ja hoor zij ze, je weet al hoe je op een paard moet blijven zitten. nou daar kun je wat mee of niet. !!!
ik vind gewoon alles moeilijk maar ben dan ook nog maar net bezig

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 11:17

Ik heb zelf nogal moeite met de hoeveel druk die ik nodig heb bij het rijden. Ik neem toch al te snel te veel druk, terwijl ik zelf het idee heb dat ik dat niet doe. Maar ik merk het meteen aan het paard. Het is wel de beste manier om het te leren, want als ik iets fout doe, dan gaat het paard de andere kant op of achteruit in plaats van stil te staan.

jewle
Berichten: 5
Geregistreerd: 10-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 14:41

Ik vond het lastig om de druk van de teugels te veminderen .
Maar ik heb veel meer van de western geleerd dan van al die jaren dressuur en springen.

Marielle

Berichten: 85
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 21:13

Ik vind het zo lastig dat ik nu weer heel erg moet nadenken hoe ik het moet doen (wat voor hulpen ik moet geven) voor ik iets ga doen, terwijl ik dat voorheen automatisch ging. Nu moet ik dat automatisme juist uitschakelen.
Komt misschien ook wel doordat ik maar 1 keer in de maand les...
Maar daar komt verandering in als mijn paard wordt ingereden....

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 00:18

Ik vond de houding van mijn benen ook het moeilijkst.
Verder de zit, ik ,moest meer met mijn zit doen dan ik gewend was. Nu ben ik weer terug bij het engels *LOL*

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 09:35

same by me