Zou een ponyveulen melk zoeken bij grote merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Zou een ponyveulen melk zoeken bij grote merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-03 09:23

Zou een net gespeend ponyveulen (anderhalve week) op zoektocht gaan naar melk bij een grote merrie?

Christina en Wilco (veulen van mijn vader en haar vriendje) deden dit wel bij elkaar.
Nu vraag ik me af of als Melchior los raakt en bij Isolda en Berber terecht komt, hij op zoek zal gaan naar melk bij een van de twee merries.

Isolda heeft al eerder een paardenveulen 34 hechtingen in zijn been geschopt omdat ie bij haar zocht en als ze dat bij Melchior doet, dan kan ik uit alle hoeken van de weide ponystukjes zoeken Tong uitsteken


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 09:34

Tsja... ik zou denk ik voor de zekerheid maar zorgen dat Melchior niet bij Isolda en Berber kan komen dan... want ik heb wel vreemdere dingen gezien dan een ponyveulen die melk zoekt bij een paardenmerrie hoor Scheve mond ... kittens bij een hond, grote rode kater die aan de uier van een melkkoe ligt...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-03 09:37

Haha! Sja... ik zorg zeker dat Melchior niet bij Isolda en Berber kan komen
Maar deze vraag was meer een vraag van "stel nou dat".
Er zijn vast meer mensen die een pretshet-veulen bij hun grote merries in gegooid hebben (met opzet of perongeluk) en ik ben benieuwd hoe dat ging.

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 10:25

Ik ken zelfs een merrieveulen wat melk zoekt bij haar speelkameraadje een hengstveulen. Vind ie ook niet leuk.
Dus beter goed uit elkaar houden.
Het is nl zelfs mogelijk dat een merrie hierdoor weer melk gaat produceren.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 10:47

Myst deed het zelfs toen ze niet afgespeend was bij Jamaica *(waarbij Jamaica dus ook flink begon te gillen Haha!)

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 10:48

De kans zit er dik in. Floortje zocht ook altijd melk bij het eerste wat ze tegen kwam nadat ze alleen gestaan had. Of dat nu Dennis, de hond of een andere merrie was, maakte niet uit.

Erg is het niet vind ik. Zolang het veulen maar heel gelaten word.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-03 10:55

Dennis schreef:
Erg is het niet vind ik. Zolang het veulen maar heel gelaten word.


Haha!
Ik moest al erg oppassen, maar dan is het me nu duidelijk dat ik extra-extra scherp moet zijn *LOL*


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 15:06

bij Morrie (ruin, 4 jaar) werd in mei een pas afgespeend Tinkerveulen in de wei gemikt die dacht meteen:

MAMMMAAAAAA toen ze Morrie zag (ook bont) en begon melk te zoeken,

Morrie vond het geen probleem, zolang hij maar door kon grazen, zo is ie nu eenmaal OK dan!

Maar ik heb op een paardenmelkerij gezien dat de veulens gewoon bij "tantes" drinken als moeder ff niet voorhanden is, ik heb wel ergens foto's van 2 veulens die bij 1 merrie drinken.
Misschien zijn Norikers wat verdraagzamer op dit gebied dan andere rassen Schijnheilig

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 15:42

Mickeys veulen probeert ook telkens bij Sarah te drinken (ook zal staat z'n moeder er ook nog).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, miamivice, Veldbloem, VogeltjeM en 94 bezoekers