lichtrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeeSjah

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Hillegom

lichtrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 21:59

op mijn (nieuwe) verzorgpaard kan ik niet egt goed lichtrijden... hij is vroeger ook draver geweest enzow en hij is nog maar 5, moet hem nog veel leren maar ik kan niet goed op hem lichtrijden.. bij alle andere pony's kanik dat wel.. nog tips?? Pling

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:19

Waarom kan je niet op hem lichtrijden, komt het omdat het paard onregelmatig draaft of omdat hij heel snel draaft .

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:31

Een draver heeft een wat andere draf dan een rijpaard. Ik denk dat je bedoelt, dat je draver zo draaft, dat het heel "hobbelig"voelt en jij steeds uit evenwicht wordt gehobbeld. Klopt dat? Je draver loopt misschien erg "uit elkaar". Zo'n paardje is wat moeilijker naar een zekere verzameling te rijden, hij is gewoon wat anders gebouwd en voor andere doeleinden gefokt, maar het kan wel, hoor! Je moet les nemen met je paard en overleggen met je instructeur hoe je dit paard het beste kan rijden. Het gaat je dan zeker lukken om er een fijn rijpaard van te maken. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 23:30

Ik sluit me bij Jetta aan. Verder heb ik nog wel een tip die je meteen al kunt uitproberen: Probeer tijdens het lichtrijden niet te ver uit het zadel te komen.

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 12:36

hoe be doel je niet licht rijden ????

ILOVEJELTJE

Berichten: 103
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 12:53

je moet gewoon hey eers rustig laten lopen en dan kan je gaan licht rijden en gewoon heel snel licht rijden Schijnheilig Verward

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 13:22

Ik heb ook wel eens op een draver gezeten, en die duwde je juist uit het zadel, daar werd je ongeveer verlicht om licht te rijden.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 14:04

Ik heb een aantal dravers gereden, en in het begin is het wel wennen! Ze hebben gewoon hele andere gangen dan een 'normaal' rijpaard. Je moet ze goed verzameld laten lopen (anders gaan ze zich 'uitrekken' en dat zit inderdaad voor geen meter Haha!) En dan gaat het al een heel stuk beter, maar wil je ze hetzelfde laten lopen als een normaal rijpaard ben je erg lang bezig (lukt misschien wel helemaal niet). Galop is trouwens ook erg raar! (van degene die ik gereden heb konden het er maar 3).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 17:07

joortje schreef:
hoe be doel je niet licht rijden ????


Wel lichtrijden, maar niet te hoog uit het zadel komen tijdens het lichtrijden. Je doet dus wel 'staan-zit', maar je gaat minder hoog staan dan je gewend bent.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 21:33

Ik heb zelf ook op een draver gereden en ik vond het altijd erg leuk en fijn, maar het klopt wel de gangen zijn anders maar dat went wel
succes er mee