Jong Friesch paard kopen/zoon van Leffert

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maruschja
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-03-03

Jong Friesch paard kopen/zoon van Leffert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 18:59

Hallo allemaal! Ik zal mezelf eerst even voorstellen, ik ben Chantal en ik ben al een tijdje under-cover op bokt (Mayo en Merylin snappen wel wat ik bedoel). Ik rij op het moment een KWPN-er, Irmin (ook wel Smans). Maar mijn hart ligt bij Frieschen paarden. En nu is dat dan eindelijk zover dat ik op zoek ben naar een eigen Friesch.

Door omstandigheden (laten we het rugproblemen noemen) kan ik me geen paard permiteren die onbetrouwbaar is. Tuurlijk weet ik dat paardrijden een risico met zich meeneemt maar gelukkig is dat te beperken.

Nu ga ik zondag kijken naar een Friesch ruintje van 4 jaar Haha!! Hij is bereden en voor de kar (trouwkoets + 2/4 span en schijnt een zeer coole kikker te zijn). Maar ik vraag me af of er Bokkers zijn die ervaring hebben met een Friesch van die leefdtijd en wat ik kan verwachten. En of er Bokkers zijn die mij wat kunnen vertellen over karaktereigenschappen van de Friesche hengst Leffert (vader van de ruin). En waar ik op moet letten. Graag hoor ik van jullie.

Chantal OK dan!


xXfamkeXx

Berichten: 129
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: de wilgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:09


Djoke mis you

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:55

*schopt topic weer even omhoog* Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Djoke
Berichten: 216
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:51

Hihi, idd!! Haha!
Ik zag dat je al actief bent op het Fries paarden forum OK dan! SUPER

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:22

*schop 2* Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:26

hee wat leuk zeg, Chantal eindelijk op bokt Haha!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

surferken42

Berichten: 253
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Brugge/Oostkamp/Hertsberge (belgië, west-vl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 14:48

WAT VINDEN JULLIE VAN DIT FRIESJE ??

KENMERKEN v/h 3 jarig friesje dat we zouden kopen (merrie)
--------------------------------------------------------------------------
Tot zover ik weet heeft de moeder van dat 3 jarig friesje al 3 veulens op de wereld gezet en die hebben elk 1 ster. De vader van dat friesje heeft ook papieren en ook ster. De "handelaar" verzekerd ons daarom dat dat 3 jarig paardje ook min. 1 ster zal krijgen. Klopt dit?
Het paardje zou vooral voor het mennen gebruikt worden, in enkelspan (en later in dubbelspan).
We zouden het ook graag onder de man berijden maar zal JAMMERGENOEG !! ( want m'n pa wil mennen en niet echt
gewoon rijden) vooral mennen worden. Heb zelf 2 paarden maar
als er een paardje bijkomt zou ik da graag voor mezelf hebben
hehe, ben ook maar een "paardemens" hé. Schijnheilig Schijnheilig Tong uitsteken Haha! Haha! hehe

Wat vinden jullie ervan, allé de paardenfreaks die weten
wat die sterren enzo allemaal inhouden?
Is dit al een "schoon beestje" ?

Als ermee gemend zal worden in hoofdzaak, dan zal het nooit nie
perfect voor dressuur kunnen gebruikt worden zeker?
Of is dat een probleem die gemakkelijk overbrugbaar is?
(want bij mennen is het op de voorhand, en bij rijden op achterhand)

Hopelijk wat bruikbare repons Lachen:-)
Greetings,
Nicky

Keep on riding, maar vergeet
niet van af en toe eens te rusten Knipoog

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 09:12

Hee Chantal! Welkom op bokt! Leuk joh dat je nu ook aangemeld bent! Heel veel succes met het vinden van je droompaardje! Gaat je vast lukken. Masja

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net


Maruschja
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-03 10:45

Dank jullie wel allemaal! Ja, ik had natuurlijk geen keus om niet op bokt te gaan, ik moest nu wel! Jullie hebben allemaal de praktijkervaring vandaar!
Mayo, bedankt voor het omhoog schoppen!! Hoe doe je dat??

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 15:20

zo morgen de grote dag, spannend hoor. Ik hoop dat het een goed paardje voor je is en dat het leuk zal klikken tussen jullie.
groetjes HP

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 20:12

Maruschja schreef:
Mayo, bedankt voor het omhoog schoppen!! Hoe doe je dat??


Gewoon een tekstje tiepen *LOL* Ik geloof dat ik je binnenkort maar eens een Bokt-drill moet geven Tong uitsteken

Veel plezier en succes morgen!!!!!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Maruschja
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 10:10

Helaas gaat het kijken vandaag niet door! De beste man heeft afgebeld!! Snif, snif! Er is een paard ziek en nu moet dit paard voor de kar! Maar ik snap het niet, volgens mij heeft ie genoeg paarden en hij wil deze toch verkopen??? Maar goed, ik bel hem straks om even te kijken wanneer dan wel, misschien later op de dag en anders zou het wel volgende week worden.

Gisteren naar Goa geweest en daar kon ik mijn hart ophalen wat betreft Frieschen!!! Helemaal te gek, verhaal stelde geen piep voor maar het is wel heel leuk inelkaar gezet en erg mooi, helemaal te gek!!!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 10:56

wat sneu zeg dat het niet doorging. je zou inderdaad denken dat hij genoeg andere kan pakken?

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:24

Bah wat verrot dat het niet doorging. Vind wel dat hij ook iets rekening met jou zou kunnen houden. De koets brengt wel geld op, maar jouw eventuele koop nog meer...

Maar ja, duimen dat je snel kan gaan kijken

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:10

Hoi Maruschja.. welkom op bokt!!

Ik lees dat Mayo je een Bokt-drill gaat geven... nou pas maar op want leren bokken van mayo bezorgt je een nieuwe verslaving! Haha!

Eva ons kleine wonder, geboren 28-11-2010!
*RIP* Cupido.. je bent altijd in mijn hart!! Ik hou van je!!
14-05-96 † 19-03-07

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 16:22

Maruschja schreef:
Dank jullie wel allemaal! Ja, ik had natuurlijk geen keus om niet op bokt te gaan, ik moest nu wel! Jullie hebben allemaal de praktijkervaring vandaar!
Mayo, bedankt voor het omhoog schoppen!! Hoe doe je dat??




Hoi, je kan het beste ff contact zoeken met MissStynk hier op bokt, zij is in het bezit van een Leffert x Oelge merrie, zij weet vrij veel van deze bloedlijn af, als je haar ff een pb-tje stuurt, dan pbt ze terug (sprak er net over de mail, en vroeg of ik het er ff op wilde zetten)

Groetjes James!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:46


Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Maruschja
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 22:04

Ben ik weer! Haha!

Vandaag was dan eindelijk de dag dat ik ben gaan kijken. Helaas was dit niet mijn paard ! Hij was te klein en hij was echt nog helemaal niet bevestigd. Verder super leuk paardje, super in de mond helemaal top OK dan! . Maar helaas niet voor mij.

De Zoektocht gaat dus verder! Ik heb ook echt een hele leuke dag gehad. Ik vond het heel leuk om daar rond te lopen (ongeveer zo'n 60 Frieschen om me heen en heel veel veulens! Allemaal zwarte koppies om me heen, geweldig!) Vingers aflikken . Nico Meijer was ook echt tof! Volgende keer nieuw verslag! En allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik heb echt mega veel geleerd deze week! 1000X THANX Lovers

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:32

kijk is op pieter wijbenga zijn site!!
Misschien dat je daar wat moois ziet staan
Niet alles staat op zijn site,hij heeft er in iedergeval een hoop en heel mooie tussen staan en ze zijn allemaal beleerd voor de kar en onder het zadel en je koopt ze met keurings rapport!!
Groetjes Danie en succes verder

www.pieterwijbenga.nl

Auke Fan Bommelsteyn 03-05-2000-21-05-2006 RIP

http://itfryskehynder.forum2go.nl/index.php


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers