een vraagje over pezen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

een vraagje over pezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 19:19

Hoiii,

Als een paard iets aan zijn pezen heeft, zou je dat dan op de foto kunnen zien?

Groetjes Nair


Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:31

Nee, pezen kun je beter met scan apparatuur beoordelen

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 19:39

mijn pony loopt namelijk niet kreupel, maar komt niet door de buigproef. Ik ben naar Utrecht geweest en die heeft foto's gemaakt en daar is niets op te zien. Ook zijn zijn benen niet warm ofzo. Toch wil ik weten wat het dan wel kan zijn.
Ik ben er nu dus wel achter gekomen dat hij vroeger wel iets aan zijn pezen heeft gehad, maar wat weet ik nog niet precies.............

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:17

bij de kliniek kun je de pezen inderdaad laten scannen, als ik het goed heb zijn daar een aantal topics over. succes zowiezo........

patasja

Berichten: 475
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 00:35

ja met scan kan je het heel goed zien ook als het jaaren geleden is,dan kunnen ze het nog zien bij die van mijn wel.

patasja

Berichten: 475
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 00:38

als het beschadigt is geweest of gescheurt.

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-03 07:40

ga dus gelijk maar een afspraak maken. Het klopt toch ook, dat ze met het scan apparaat langs kunnen komen. Dat hebben ze een tijd geleden volgens mij ook bij een vriendin van mij gedaan.


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 10:00

Jeps, pezen worden idd gescanned. Geloof dat op een foto alleen bot en gewrichten te zien zijn Verward

28-09-2007
Nothing compares too you...

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 10:32

Maar het kan ook zijn dat ze bijvoorbeeld beginnende artrose heeft. Op het moment dat het kraakbeen aangetast wordt, is dat niet te zien op de foto. Pas als het bot begint te veranderen, is het te zien op een rontgenfoto. Maar hoe kan een paard bij een buigproef kreupel worden door een probleem in de pees? Volgens mij belast je de pees niet bij een buigproef (ik heb het over de diepe en oppervlakkige buiger)

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

DeeSjah

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 10:37

mijn vorige verzorgpaard had een peesbeschadiging.. der been was een beetje dik.. en beetje warm maar we maakten ook on de 2 maanden ofsow een scan...

Lovers ....... NiCkY ....... Lovers

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 11:18

nairtje schreef:
ga dus gelijk maar een afspraak maken. Het klopt toch ook, dat ze met het scan apparaat langs kunnen komen. Dat hebben ze een tijd geleden volgens mij ook bij een vriendin van mij gedaan.

In utrecht hebben ze geen mobiele scan hoor, dan moet je toch daarheen. Ze hebben alleen scan voor drachtige merries.

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-03 12:22

Hoiii,

Artrose kan het niet zijn, want ik heb ander half jaar geleden foto's laten maken en dit jaar weer, dan zou het al te zien zijn. Meestal is het binnen 2 maanden zichtbaar.

Misschien niet dat utrecht een mobiele scan heeft, maar een andere dierenarts wel. Ik zal het eens aan shabash (esther) vragen.

Ik vind het ook raar dat het dan aan zijn pezen zou liggen, want ik neem aan dat de artsen in Utrecht daar zelf dan ook wel aan gedacht zouden hebben. Ze zijn 6 uur met hem bezig geweest.

Ze zeiden dus dat hij gevoelige benen heeft...........

Ik ga toch ook voor een scan en kan ik geen mobiele krijgen, dan ga ik wel weer naar utrecht

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 15:03

DA's die ook insemineren hebben meestal een mobiele scan apparaat, misschien even rondvragen ?

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-03 16:38

Dank je ga ik zeker even doen

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 16:42

Mist schreef:
DA's die ook insemineren hebben meestal een mobiele scan apparaat, misschien even rondvragen ?

Daar kan je echt geen pezen mee doen hoor! Veel te slechte kwaliteit, je kan beter dan een ritje naar Utrecht maken.

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 17:32

ik heb de pezen van mijn paard ook in utrecht laten scannen. maar mijn paard doet erg raar in de trailer dus wilde niet weer een 1,5 uur met de trailer rijden. mijn dierenarts is twee weken geleden bij mij op stal geweest met een scan. dierenartsen kunnen het dus ook en de kwaliteit was zeker wel goed.

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 08:37

Die scan die ze toen bij het paard van die vriendin van mij hebben gedaan, was ook goed.

Lennon vindt de trailer dus ook helemaal niks.... dus als het niet een noodzaak is, laat ik ze liever naar mij toe komen.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 09:55

Sannie1980"]
[quote="Mist schreef:
DA's die ook insemineren hebben meestal een mobiele scan apparaat, misschien even rondvragen ?

Daar kan je echt geen pezen mee doen hoor! Veel te slechte kwaliteit, je kan beter dan een ritje naar Utrecht maken.
[/quote]

Daar kan je makkelijk de pezen mee doen! Als je er maar voor zorgt dat je direct contact hebt met de huid, dus scheren op de plaats waar gescand moet worden.
En de kwaliteit is prima hoor!
Ik ga voor een scan echt niet naar de kliniek hoor, bij mij komen ze lekker aan huis Knipoog Haha!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

yessie28
Berichten: 75
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:52

Hoi Nair,
Bij Yester hebben ze een aantal jaar geleden een echo/scan van haar pezen gemaakt, een keer moesten we naar de kliniek en de keer erna kwam de VA thuis. Dit was de kliniek in Ridderkerk, vlgs mij hebben ze van de Delta ook een mobiele.
Maar als hij peesproblemen zou hebben dan is de pees dikker en warmer, hij zou dan ook kreupel moeten lopen.
Groetjes

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:58

Ze zullen wel geen reden gevonden hebben om een scan van zijn pees te maken. Precies zoals yessie28 zegt. Hij moet wel gevoelig zijn op zijn pees, en hij is dan iig dikker. Als je er in knijpt zal hij ook een pijnreactie geven. Ik neem aan dat ze dat allemaal onderzocht hebben.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:17

De DA kunnen altijd wel iets ervan voelen maar om het zeker te zijn scannen ze het ook nog altijd.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:20

Ridderkerk heeft een mobiele scan ja


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Unleash en 33 bezoekers