Gekke korrelige bultjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nashville8

Berichten: 41
Geregistreerd: 23-10-03

Gekke korrelige bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 08:00

Mijn paard zit onder de bultjes. Het begon met 2 grote ronde bulten 1,5 wk. geleden. Deze zijn nu korrelig geworden en er zijn er nu 10 talle kleinere bijgekomen, alleen aan haar rechterzijkant. Iemand een idee? Kan het allergie zijn, schimmel? ben benieuwd of jullie dit ook wel eens gehad hebben en wat toen gedaan, hoelang wachten voor de dierenarts erbij te halen?

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 08:25

Vreemd.... helaas kan ik je niet vertelllen wat dit is!
Jeukt het ook,misschien een alergie!
Misschien even telefonish contact met de dierenarts en dan hoor je van zelf of het nodig is dat deze langskomt!
Sucses ermee,groetjes van Lundi

Nashville8

Berichten: 41
Geregistreerd: 23-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 08:26

Het jeukt niet end oet haar ook geen pijn. Het lijkt me geen insectenbeet omdat ze haar deken altijd op heeft.

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:45

Lennon had ook wat kleine bultjes, beetje korstjes. Nu heeft de dierenarts dus gezegd dat het door de vochtigheid komt en dat ik het 4 dagen met betadine shampoo moet wassen.
Zijn wel alleen maar kleine bultjes

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 23:16

zijn het geen talgbultjes?? die hebben ze snel met dit weer.........

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 23:57

naomi_s schreef:
zijn het geen talgbultjes?? die hebben ze snel met dit weer.........


daar zat ik ookal aan te denken! Iedergeval toch voor de zekerheid niet die plek borstelen, want anders krijg je misschien het ook op andere lichaamsdelen van het paard. En als je het niet vertrouwd, inderdaad dierenarts er ff bij halen!
succes iedergeval!

Kussjes BounceBabe

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 10:55

kan ook een schimmel zijn laat ff de DA ernaar kijken zou ik zeggen

Nashville8

Berichten: 41
Geregistreerd: 23-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 10:01

Heb het nu 3 dagen met betadine shampoo gewassen en het is al wat minder. Zie wel dat er nu aan de andere kant bultje bijkomen. Als het vrijdag niet weg is bel ik de DA. Bedankt voor de tips!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:08

Dan zou je toch haast aan een soort allergie gaan denken!
Veel sucses ermee!
Verstandig toch wel om even de dierenarts te laten kijken!
Groetjes Lundi

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:28

Hee, ik heb dus pecies hetzelfde bij Nappie

Sinds 2 weken staat hij de hele dag in de wei en heeft hij de hele dag kuil tot zijn beschikking. Ineens vorige week vrijdag had hij allemaal kleine bultjes op zijn rechterzijkant net achter het zadel en shabrak (niet eronder ) Toevallig dat de faculteit er was voor een ander paard en ze hebben even naar hem gekeken en zeiden dat het waarschijnlijk eiwit/haverbultjes waren en dat iker niets aan kan doen. Gisteren zag ik dat uit sommige bultjes echter een miniscuul klein beetje gelig vocht kwam, alsof er allemaal kleine ontstekingen zitten. Je zag gisteren middag nog niet echt dat hij bultjes had maar je voelde het alleen.

Ik had besloten hem te wassen met Betadineshampoo en toen hij eenmaal weer droog was zag je dus heel duidelijk de bultjes zitten en ze waren ook een stuk groter leek net.

Vanavond maar weer eens kijken en als het niet beter is wil ik er toch morgen een dierenarts bij hebben

Nashville8

Berichten: 41
Geregistreerd: 23-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 13:56

Ik dacht zelf ook inderdaad aan eiwit allergie. Ben benieuwd wat je dieranarts zegt.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 15:34

Ik zou hem dan proberen ff een paar dagen niet op het land te hebben toch? Of iig zorgen dat hij minder eiwit binnenkrijgt.