Vandaag gereden op "meester" Houston

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Vandaag gereden op "meester" Houston

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 21:54

Whaaaaa, ik heb vandaag op de one and only Houston gereden!!!

Vandaag moest het er dan maar eens van komen… Ik zou een keer op Houston rijden.
Eerst maar eens even lekkere koeken opgepikt onderweg voor bij de koffie en daar aangekomen lekker met Ilonka zitten koffie leuten. Vervolgens naar de stal. Houston hoorde al iets knisperen en kwam al heel nieuwsgierig op me af lopen. Ik deed gewoon een poging om hem om te kopen met een fruithapje. Eerst er maar eens een wortel in gestopt en vervolgens op de wasplaats gezet om te poetsen en te zadelen. Toen naar buiten in de bak waar de zon gelukkig al lekker begon te schijnen. Ilonka de videocamera in de handen gedrukt want zoiets doe ik natuurlijk niet iedere dag en wou het zelf ook wel eens zien.

En toen: Erop!! Allemachtig wat een nek heeft dat dier zeg!! Helemaal Geweldig! Even rustig losgestapt (ging ook allemaal goed) en maar eens een versnelling hoger geschakeld. Wat kan dat dier draven zeg! Ben nog nooit zo hoog de lucht in gegooid met lichtrijden. En het was nog maar een simpel arbeidsdrafje…. Even een paar rondjes gedraafd en vervolgens maar eens wat kleine tempowisselingen gaan rijden. Spontaan het knopje voor passage gevonden al was dat nog niet de bedoeling. (hield hem iets te vast voor) Dus de hand nog maar meer voor en draven met die hap. Kreeg het inmiddels al knap warm dus de jas ook maar uit. Nog wat meer tempowisselingen gereden en toen kwam ie los! Had het idee dat ik op een trampoline ofzo zat, wat een veer heeft dat dier. Zo af en toe een poging gedaan om een poosje te gaan doorzitten. Dat lukte dus niet. Kon hem (nog) niet uitzitten. Oei, wat voelde ik me knullig, kwam niet eens aan rijden toe, was alleen maar bezig met proberen rustig te blijven zitten en dat lukte ook niet. Nouja, dan maar weer gaan lichtrijden en een paar oefeningen meepakken. Beetje schouderbinnenwaarts etc. Ik moest er heel erg aan denken dat ik steeds mijn hand voor hield want zo gauw ik voor maar iets teveel vast hield liep meneer al weer in passage… Nooit geweten dat een paard dat tegen je kan gebruiken maar wel een hele aparte ervaring. Dan kon ik hem wel uitzitten dus maar eens overgestapt naar passage ipv draf. GAAF!!!! Voelde me net Anky met mijn dikke smile op mijn gezicht.

Toen maar eens een galopje. Dat was een hele verademing want dat kon ik tenminste uitzitten. Heerlijk zoals hij bergop galoppeerde… (zal mijn paard de video ook laten zien, kan ie zien hoe het moet) Ook in galop wat tempowisselingen gereden en een keer flink laten knallen in een vette uitgestrekte galop. WAUW!!! Zo kan dat dus!!! Had het idee dat ie in een paar sprongen aan de overkant was, helemaal geweldig!! Vervolgens maar eens op een volte gezet en wat gaan verzamelen. Dat was makkelijk, gewoon op je kont gaan zitten en het paard gaat ook op de kont zitten. Toen maar eens een pirouette ingezet. Dat lukte dus ook al was ie nog wat groot volgens Ilonka. Okay, doen we het nog een keer en inderdaad het kon veel kleiner. Echt te gek hoe Houston reageerde op wat kleine hulpjes. Vervolgens nog maar een paar keer op beide handen geprobeerd en wat changementen meegepakt tussendoor. Ik moet stil blijven zitten en dan lukt dat best aardig (om de drie passen, verder kwam ik niet)

Vervolgens maar weer eens terug naar draf waar ik hem zowaar al een beetje kon uitzitten al kostte het nog steeds heel veel moeite. (voelde me weer een beginner zo af en toe) Tot besluit nog maar eens een mega uitgestrekte draf gereden al lichtrijdend (hihi) Ach, zei Ilonka en doe het nou eens een keer terwijl je doorzit!! Okay, ik gooi mijn beugels uit en doe een poging… Was blij dat ik er aan het einde van de lange zijde nog steeds op zat. Sjonge jonge wat een geweld onder mijn gat….

Nog even lekker uitgestapt en vervolgens paard maar weer mee terug genomen naar stal. Lekker afgespoeld (hij zweette ook maar ik nog harder) en onder het solarium gezet. Had het gevoel dat ik nog steeds zweefde terwijl ik er al een hele tijd naast stond. Wat gaaf, wat gaaf, wat een kick. Loop sindsdien nog steeds met een smile van oor tot oor en die krijgen ze er voorlopig niet meer af. Houston was ook blij met zijn fruithapje en vond het wel grappig geloof ik om mij zijn kunstjes te laten zien.

Bedankt Rikus, Ilonka en Houston voor de geweldige ervaring.

Wordt vervolgd…. (was geen eenmalige actie)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:59

Lijkt me geweldig om eens te voelen hoe het ook kan Haha!
Waar blijft het beeldmateriaal Schijnheilig ?

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:33

Hartstikke gaaf!! En idd waar blijven de foto's Haha! .

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:43

Ik wil ze ook zien! Haha!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:45

FOTOOOOOOOOOOOS graag!!! Lachen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:57

Ow wat zal dat super gevoelt hebben! *LOL* Bofkont Knipoog

Idd heel benieuwd naar de foto's

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 23:47

Gaaaaaaaf!!!!!!!!! Sorry voor de oneliner

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 00:21

Voor foto's moet ik creatief met een videocamera gaan doen.
Geen idee hoe dat moet. Wil/kan iemand me daar mee helpen?
Anders moet ik de volgende keer maar een digi fototoestel meenemen, maar dan duurt het dus nog even.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 07:27

Wat ontzettend leuk zeg dat je die kans krijgt, geniet van ieder moment.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 09:34

Zeker! Je krijgt niet iedere dag zo'n paard onder je billen! Ik ben benieuwd naar de foto's

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 12:50

Gaaf joh, Natuurlijk ben ik ook heeeeel benieuwd naar de stills uit je filmpje. (helaas kan ik je daar niet mee helpen)

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 13:14

wow lijkt me echt super hoor! Enne ik wil ook foto's zien idd!!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:19

Wat een geweldige ervaring zeg!
Ik heb hem al heel lang mogen en kunnen bewonderen onder verschillende amazones.

Het is wel een scheetje toch?

Ik wel ook weleens....

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 01:06

Voel vandaag alle buikspieren en loop nog steeds met een ingebrande smile op mijn gezicht. Heb vandaag ook al twee keer de video bekeken (kwijl, kwijl)

En ja het is een schatje. Gek op aandacht, kroelen en wortels. En super om op te rijden. De beste instructeur die ik ooit gehad heb.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 09:02

hahahahaaa ken het gevoel, toen ik bij Nadine Capellmann werkte reed ik ook een van haar "oude"paarden. Op een gegeven moment zat ik in galop uit balans en het paard changeert, ik weer uit balans en peerd changeert weer en zo zat ik dus een hele lange zijde (60mtr) in changementen om de pas, ik kon pas in de hoek mn balans weer terugvinden.......... maar het is inderdaad wel eens fijn om op goed doorgereden paarden te zitten.

Ik had het een tijdje geleden nog bij Runningkawa, na een minuut of 10 op Kawa gezeten te hebben wist ik waar ik ook al weer heen moet met Marca. Die Kawa is ook zo fijn door gereden, de lichtste hulp is genoeg om het paard de kant op te laten gaan waar je heen wil.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 14:36

Wat een leuk verslag zeg, het enthousaisme spat er vanaf!
Echt tof dat je zo'n kans krijgt!

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 15:20

Hmmmmm....ik als Houstonfan ben erg jaloers op je!
Kan je echt niet voor wat beeldmateriaal zorgen op Bokt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:54

Wat gaaf zeg.
Het is altijd leuk om op een goed doorgereden dressuurpaard te rijden, wat kun je zelf dan weer een klungel voelen he Haha!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:57

Zode kneiters, wat een leuke ervaring
[naam verwijderd] = jaloers!
Wat leuk voor je!

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:12

Wat gaaf!!!!!!!! Echt super. Foto's?!!!!!!!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:49

Denk erom als je niet gauw iets op Bokt zet kom ik bij je langs *LOL*

Ik durf het bijna niet te vragen.........mag ik ook eens??

Stuifzand is per slot van rekening vlakbij en ik heb nog tijd over nu mijn merrie op rust staat Haha!
Laatst bijgewerkt door Gerrie op 26-10-03 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:51

Lijkt me echt super! Leuk verslag ook, maar ik sluit me wel aan bij de rest,... Foto's/filmpje???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:52

Superleuk!!!

Ben wel een beetje jaloers zal ik eerlijk bekennen Haha!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:07

Je bedoelt de houston (belisar x Pion)
Gaaf zeg, ben benieuwd net zoals de rest naar de fotos of filmpjes *LOL*

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:42

Ik zag dit topic en dacht..........nee joh niet dié Houston, toch Verward

Wat blijkt het is dus wel de enige echte Houston Haha! !!!

Meid wat een geweldig iets moet dat zijn om hem te mogen rijden,
geniet ervan zou ik zeggen OK dan! (maar dat doe je ook Knipoog )

Oh ja en fotoooo's Kwijl ik ben zelf niet zo technisch ingesteld anders had ik je graag geholpen