Quasimodo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Quasimodo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-02 22:27

wie kent deze hengst en weet er meer van


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 22:42

Volgens mij staat deze hengst op Stal Bessemeind. Hij is niet voor het KWPN goedgekeurd, wel voor een ander stamboek.
In deze hengst zit behoorlijk wat mooi springbloed, ik zal volgende week nog wel wat info er bij zetten.
Ik vind hem persoonlijk een erg aantrekkelijk dier om te zien.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-02 22:44

alvast bedankt ja volgens mij voor nrps

thadevil

Berichten: 56
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 14:45

Ik ken de hengst hoor! Een paard waar ik altijd op rij heeft dit jaar een prachtig veulen van hem gehad. Jammer genoeg heb ik hem zelf nooit in het echt gezien Verdrietig Hier even de info die ik ff snel over quasimodo kon vinden.

*Bruin - Stokmaat 1,68
*Quidam de Revel x Carthago x Libero H x Ramiro x Lucky Boy x Farn -
*NRPS - AES - Zangersheide

ook even een foto van zijn prachtige hoofdje;

Afbeelding

doe ik er gelijk foto's bij van zijn nakomeling (merrieveulen) Schijnheilig
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik vind het zelf een zeer mooi veulen met een prachtig fijn hoofd, en goede bewegingen. Ook haar karakter is helemaal geweldig, heel nieuwsgierig en een echte knuffeltante! Haha!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, jammer dat Quasimodo nog een vrij onbekend paard is. Maar zeker een aanrader als dekhengst!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:50

Ik ben ook behoorlijk gecharmeerd van deze NRPS-hengst. Maar toch is mijn merrie niet drachtig van hem Dat vond ik echt geen goede combi

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:17

heet ie niet voluit: Q. van de molendreef?

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 20:32

Beetje oud topic maar evel bedankt

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:05

Excuseme schreef:
heet ie niet voluit: Q. van de molendreef?



Er zijn er 2, Quasimodo van de Molendreef en Quasimodo Z.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 22:01

Ik dacht bessemeinds Quasimodo


_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 23:05

Deze hengst heeft veel merries gedekt de laatste jaren, maar waarom dat weet ik niet, want de hele hengst is een verhaal nog van lucht....

De bloedlijn op zich is heel mooi natuurlijk, maar voor de rest heeft de hengst weinig van zich laten zien. Of hij komende winter in de competitie gaat meedraaien is ook nog maar de vraag.

De moeder werd via tops verkocht naar Davenport te Engeland en nu heeft meneer Goeiers van bessemeind deze terug kunnen kopen. Denk ik..., mensen komop, als dit een top-merrie was geweest hadden die jongens van Davenport, gesteund door Tops zo'n merrie nooit laten gaan.... Heb de merrie gezien in Eindhoven afgelopen zomer en daar werd dit mijns inziens bevestigd....

Heb de hengst eens op stal gezien en op foto's , erg slechte achterbenen als je het mij vragen moet.... Of ie dat vererft weet ik niet, maar ok.

Ze rennen er allemaal achter aan en meneer Goeiers van Bessemeind promoot hem geweldig, maar het is eigenlijk nog maar een verhaal van lucht. Ik hoop hem van de winter eindelijk eens te zien en mijn mening erover te vormen.

.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Manny en 91 bezoekers