Wat vinden jullie hier van?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
quatta
Berichten: 146
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: vlissingen

Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 17:57

Misschien niet zo heel goed te zien,
Maar wat vinden jullie van de manier waarop dit paard word gelongeerd?
Het betreft een 3 jarige ruin die net zadelmak is en verder nog nooit bereden is (eigenaresse is bang voor hem).
Hij heeft totaal geen spieren en wordt altijd zo gelongeerd met slofteugel op het strakste gaatje.
Hij kan zijn hoofd ook niet hoger doen dan dit.

Afbeelding[/img]


Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:22

Ah daar hebben we Tequila...
Tequila de baas Knipoog

Sorry, maar kan er geen oordeel over hebben, heb daar niet zo veel verstand van, van longeren, maar volgens mij kan ze dat beter anders doen... Met een jong paard!

    If you can dream it, you can do it ...


Leo

Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:31

De foto is wat onduidelijk... z'n hoofd zit wel heel erg laag en strak jah.... Scheve mond

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:33

Zo ver ik kan zien zit die slofteugel helemaal niet strak, lijkt namelijk los te hangen.
Ik denk dat het wel mee valt allemaal.
Hij loopt lekker laag en ontspannen en denk niet dat dit echt veel fout kan doen.
Maar misschien heb ik het ook wel helemaal verkeerd..

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:35

een beetje onduidelijke vfoto maaar....

<3

Leo

Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:37

De slof zit idd wel los, dat had ik nog helemaal niet gezien Bloos

Ik denk dus dat we niet kunnen oordelen

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:43

bij een jong paard kun je beter nooit!!!! een slofteugel gebruiken. je kan veel beter een bijzet teugeltje gebruiken. met een slof teugel help je een paard zijn rug alleen maar naar de kloten (spreek uit ervaring) ik heb ook een keer zoiets meegemaakt bij een stal genootje na 2 jaar kon ze het dier af laten maken wegens rug en zenuw beschadigingen.

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:44

eh stinkmoddern moet zijn naar de ju

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:45

Het paard heeft alle ruimte hoor!
Deze touwtjes zet je vast aan de longeer singel (of zadel) Haal je 1 maal door de bit ringen en breng je tussen de voorbenen waar dat je ze vast zet aan de singel. Het paard kan dus wanneer het niet direct vast zit aan het bit (wat hier niet het geval is) alle mogelijkheden tot bewegen van de hals.

Verder kan ik er niet veel over zeggen, het is een kleine foto en ook zit er nog een hek voor

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:48

stalbles schreef:
bij een jong paard kun je beter nooit!!!! een slofteugel gebruiken. je kan veel beter een bijzet teugeltje gebruiken. met een slof teugel help je een paard zijn rug alleen maar naar de stinkmoddern (spreek uit ervaring) ik heb ook een keer zoiets meegemaakt bij een stal genootje na 2 jaar kon ze het dier af laten maken wegens rug en zenuw beschadigingen.

Ik denk dat jij niet helemaal goed naar de foto hebt gekeken.
Als je goed kijkt zie je dat de lus onder de buik/tussen de benen helemaal los hangt.
Van zijn benen naar het bit zijn het zelfs waslijnen! Dit paard heeft alle mogelijkheden in zijn beweging.

Het is bovendien helemaal niet slecht om je paard een keer met bijzets te longeren. Dit is juist goed voor de rug, zo ontspannen ze sneller hun rug.
Het is wel slecht (voor jonge paarden) wanneer je dit te vaak doet.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Suusje1986

Berichten: 1146
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:52

Voor zover ik kan zien loopt dit paard erg op de voorhand, bovendien wordt hij gedwongen af te buigen, waardoor de bewegingen nooit van het paard zelf kunnen worden.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:56

ik vind het nog niet eens zo verkeerd voor een jong paard hoor.zo kan hij vast aan de druk op de teugel wennen, de slof hangt los, en dwingt het paard dus tot niets!
het paard word niet in een te hoge positie gedwongen of iets dergelijks, hij looopt lekker met het neusje over de grond.
heel erg zonde dat ze er bang van is het lijkt me een heel mooi paard!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:20

BONTE BONTE BONTE!

Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:27

RUBYWHITE schreef:
BONTE BONTE BONTE!

En hoe oud ben jij? Knipoog
Er word gevraagt om je mening he, niet of je het een leuk paard vind of niet *LOL*

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:29

crossmonster schreef:
ik vind het nog niet eens zo verkeerd voor een jong paard hoor.zo kan hij vast aan de druk op de teugel wennen, de slof hangt los, en dwingt het paard dus tot niets!
het paard word niet in een te hoge positie gedwongen of iets dergelijks, hij looopt lekker met het neusje over de grond.
heel erg zonde dat ze er bang van is het lijkt me een heel mooi paard!

ik sluit me hier volledig bij aan, heel wijs gesproken knorrie!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:31

volgens mij kan hij wel zijn hoofd hoger doen omdat de slof door zijn benen loshangt. zo te zien ziet het er juist wel ontspannen uit. zelf zou ik anders longeren denk ik met dit paard, maar verkeerd vind ik het niet.

Amor Vincit Omnia

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:37

GribaldiFAN"]
[quote="crossmonster schreef:
ik vind het nog niet eens zo verkeerd voor een jong paard hoor.zo kan hij vast aan de druk op de teugel wennen, de slof hangt los, en dwingt het paard dus tot niets!
het paard word niet in een te hoge positie gedwongen of iets dergelijks, hij looopt lekker met het neusje over de grond.
heel erg zonde dat ze er bang van is het lijkt me een heel mooi paard!

ik sluit me hier volledig bij aan, heel wijs gesproken knorrie!
[/quote]
Pling Pling

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:40

Onduidelijke foto waarop je helemaal niet kunt zien of hij op de voorhand loopt imo Verward

Die slof vind ik helemaal niet verkeerd voor het longeren van een jong paard. Wat is er anders aan dan aan een touwtje van de singel door het bit richting longeersingel? Een bijzetteugel (met die rubberen ringen) vind ik veel verkeerder, daar kunnen ze zo heerlijk hangerig op worden en een lekker taaie bek van krijgen. Mij niet gezien.

28-09-2007
Nothing compares too you...

quatta
Berichten: 146
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 19:40

oh vergeten oeps Bloos!
Paardje heeft ook al operatie achter de rug wegens hele slechte pezen.
Had aan een voorbeen grote wond hierdoor.
Ben blij dat er zulke positieve reacties komen aangezien dit paard al genoeg heeft meegemaakt en het niet verdiend om nog veel meer slechte dingen mee te maken.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:42

Dus? Wat wil je hiermee zeggen? Een paard met slechte pezen mag niet gelongeerd worden met slof? Die mag alleen maar rondlopen met zijn kop in de lucht?

Wat wil je uberhaupt met dit topic zeggen?

28-09-2007
Nothing compares too you...

quatta
Berichten: 146
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 19:47

flair schreef:
Dus? Wat wil je hiermee zeggen? Een paard met slechte pezen mag niet gelongeerd worden met slof? Die mag alleen maar rondlopen met zijn kop in de lucht?

Wat wil je uberhaupt met dit topic zeggen?


Nou nou rustig maar!!!
Liet het alleen maar even weten om jullie er wat meer over te vertellen en nee tuurlijk mag hij dan gelongeerd worden met slof!!!
En met dit topic wou ik alleen maar weten of het goed was omdat ik er geen reet verstand van heb en dacht aan jullie te kunnen vragen of het goed was aangezien hij al genoeg mee heeft gemaakt!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:50

nou nou flair, niet zo fel doen hoor!

het meidje is gewoon wat bezorgt, okej het is ook niet mijnmanier om iemand anders met foto op bokt te zetten terwijl diegene dat zelf niet weet, maar ze maakte zich imo gewoon zorgen!

een paard met een gevoelige pees is idd beter om bijgezet te longeren, op die manier let hij wat meer op, en zal minder snel gaan rennen door de baan, dus dan is het helemaal niet zo verkeerd imo.

maar een operatie aan slechte pezen??? zo jong al
sorry dat ik het zeg, maar als je zo al met een paard moet beginnen !
veel op het harde stappen kan de pezen aansterken
maar nu snap ik ook waarom ze er niet op durft te rijden !! ze is niet bang voor hem, maar voor de pezen Knipoog !(ik vroeg me ook al af waarom ie zo dik was ingebandageert!)
Laatst bijgewerkt door CM_ op 24-10-03 19:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:50

Fairie"]
[quote="RUBYWHITE schreef:
BONTE BONTE BONTE!

En hoe oud ben jij? Knipoog
Er word gevraagt om je mening he, niet of je het een leuk paard vind of niet *LOL*
[/quote]


sorry ik ga ff lachen *LOL* *LOL* *LOL*
bonte is natuurlijk erg blij om een bont paardje op de foto te zien... Haha! gelijk heeft ze!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:53

Met de slof op het strakste gaatje? Wat voor slof is dat eigenlijk? Die van mij moet ik knoopjes in leggen Verward

Afbeelding

Geknoopt bij de ringen van de longeersingel dus.
Ik kan zeggen dat de slof op deze foto strakker zit als bij het paard op jouw foto. Je ziet hier ook de "katrol" werking. Als zij haar hoofd omhoog zou doen (wat ze kan) gaat het deel van de slof dat tussen haar benen zit strakker staan en het gedeelte van het bit naar longeersingel word losser.

Het is dus niet zo dat het paard op jouw foto alleen in deze houding kan lopen, de slof zit los genoeg, je ziet dat hij lengte in zijn hals heeft, en dat de onderkant dus niet strak staat.

En fel? Ik zou er zelf niet blij mee zijn als een stalgenoot (of wat dan ook) mijn paard op bokt zou zetten met de vraag of IK het wel goed doe. Komt op mij meer over, dat ze graag wil horen dat de eigenaar het fout doet Verward

28-09-2007
Nothing compares too you...

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:58

Als ze bang is waarom koopt ze dan geen paard waar ze niet bang voor is?

Een groen paard en een bange ruiter gaan in mijn ogen niet samen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Ubermetrics en 21 bezoekers