Kleven/plakken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Kleven/plakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 10:52

Ik weet niet hoe jullie dat noemen daarom maar ff kleven/plakken of wat dan ook...

Bij ons op de manege is een paardje wat altijd heel erg achter andere paarden aan 'plakt' het is nog een heel groen paard, ik moet er vaak op rijden. Vaak krijg je als je een half rondje achter hetzelfde paard hebt gereden hem bijna niet meer weg! Wat kan je hier aan doen? Ik weet dat ik niet met 1x in de week op hem rijden kan oplossen maar ALS ik dan op hem rij wat ik dan moet doen..mijn instructeur verteld wel goede dingen hoor!! Maar ik wil toch ff weten wat jullie eraan doen. Ik heb zondag wedstrijd, op hem ben benieuwd hoe het gaat!


Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:15

Je moet zoveel mogelijk wendingen met hem rijden... gewoon af en toe een voltetje, wanneer hij echt gaat plakken hem direct op een volte zetten en weer ergens anders op de hoefslag beginnen.

Succes met je wedstrijd

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:14

Dan moet je ook niet achter een ander paard gaan rijden Tong uitsteken

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 17:02

Dank je wel michelle! Ene lenn, graag reactie's waar ik iets aan heb oke Knipoog

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:11

hoezo, dat is toch zo! Waarom zou je dan achter een ander paard gaan rijden als je daarmee de problemen opzoekt?

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 17:15

Als je met een hele les rijd in de bak, rij je soms wel achter iemand...

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:19

oh Scheve mond Kan je dat niet voorkomen? Dan ben je met wel heel veel in de bak of niet?

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 17:37

ja we hebben met best wel veel les...het is gewoon bijna niet te voorkomen

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:54

doordat je maar 1 keer in de week op hem rijdt zal het een tijdje duren voordat hij niet meer zo plakt aan een ander paard. Wat nog wel eens wil helpen is een lager tempo gaan rijden als de ruiter voor je zodat je vanzelf wat meer afstand krijgt en dan je wending of volte inzetten. Ook kun je vragen aan je lesgenoten of zij een wending in willen zetten als ze vlak voor je rijden en dat jij hem dan op de hoefslag houdt door druk te hebben op je buitenteugel, zonder dat hij naar buiten kijkt en aan te drijven met je binnenbeen.

ik vind het logisch dat je er niet aan kunt ontkomen dat je tijdens een les regelmatig achter iemand zit. Bij ons op de vereniging rijdt je met maximaal 6 ruiters tegelijk in de bak maar als iedereen zijn paard aan het losrijden is dmv grote voltes kom je elkaar regelmatig tegen.

Z1+1

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 19:59

dankje wel petrabonanza, daar heb ik wat aan Haha! ik moet zaterdag waarschijnlijk weer op hem omdat ik zondag dus wedstrijd op hem heb! Ik ga proberen alle tips die ik hier ga krijgen en gekregen heb te doen!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:14

Tijdens wedstrijden zul je ws weer een ander probleem tegenkomen want ik denk dat hij dan wat onzeker zal gaan doen omdat hij dan niet meer veilig achter iemand anders aan kan lopen, probeer dan consequent te zijn in je hulpen en hem aan het begin van je proef af te leiden zodat hij zich moet concentreren op jou, meestal mag je 1 of twee rondjes de bak verkennen (tijdens onderlinge) gebruik die tijd dan om hem goed bij de les te krijgen, maak 1 of 2 keer een overgang en rijdt wat tempowisselingen zodat hij geen tijd heeft om te bedenken dat het eigenlijk heel spannend is, enne veel sukses

Z1+1

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:27

Citaat:
ik vind het logisch dat je er niet aan kunt ontkomen dat je tijdens een les regelmatig achter iemand zit. Bij ons op de vereniging rijdt je met maximaal 6 ruiters tegelijk in de bak maar als iedereen zijn paard aan het losrijden is dmv grote voltes kom je elkaar regelmatig tegen

Ik had net ook rijvereniging met z'n 5en in een bak van 20 bij 35 zoiets, maar ik heb 0 keer achter iemand gezeten Bloos!

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:55

tegen de rijrichting in rijden helpt ook
buiten natuurlijk veel figuren rijden

tegen de rijrichting in is vaak niet mogelijk maar helpt wel goed
Dus als daar de ruimte voor is zou ik dat eens met de intructie overleggen of dit kan/mag
Laatst bijgewerkt door organisator op 22-10-03 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:12

dan zijn jullie erg handig en op elkaar ingespeelt!

Z1+1

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:17

en je leert jezelf en je paardje zelfstandig te zijn en te rijden

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 08:55

heej mijn fjordje doet dit ook.. Alleen hij zet zijn nek erop en gaat dan heel hard draven tot hij bij een ander paard is en gaat kleven..
Wat mijn instructeur zegt is hem nog voorwaartser te rijden zodat hij er wel langs moet!

In de auto van de week, zag ik een wolk die op arafat leek

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:48

Blijven wenden en volte's rijden zo dat hij geen kans heeft om een ander paard vlak voor zich te hebben. Wanneer hij niet reageert op je hulpen met een zweepje aan je buitenbeen een tikje achter je kuit om hem te zeggen dat hij naar je moet luisteren.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:29

Zorgen dat hij gelijk al heel scherp aan je been is. En dan veel wendingen en voltes rijden heel veel figuren en luistert hij niet dan je beenhulp bijstaan met een klein tikje met de zweep.

Succes

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!


Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 15:58

Dank je wel voor alle reacties!! Meestal lukt het wel alleen in de galop echt niet ... we moetne dan bv met zijn 3en tegelijk galopperen en dan krijg je hem echt niet meer archter een ander paard weg..zo irritand..ik doe echt me best ervoor maar het lukt gewoon bijna niemand!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-03 16:30

Ik heb net op hem gereden...woow vandaag wassie irri bezig meer met een zweep en jullie tips is het wel gelukt...nouwja beetje....

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 21:09

Whiej de wedstrijd is net voorbij!! Hij was zoooo lief! K was 4e! En hij deed gewoon alles echt super Haha! Haha!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:28

Liesje_Lover schreef:
Ik heb net op hem gereden...woow vandaag wassie irri bezig meer met een zweep en jullie tips is het wel gelukt...nouwja beetje....

Wat doe je dan met die zweep? Hem wegslaan? Zo maak je hem slecht op de hulpen, hij moet zonder zweep luisteren.
Proficiat met je wedstrijd OK dan!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 19:20

Neej ik sloeg hem niet weg hoor, maar ik moest zo veel doen met mijn bene echt...heel klein tikje en dan lukte het heel de tijd bijna met mijn been wel!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 7 bezoekers