ANWB aanbod: Webasto standkachels

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

ANWB aanbod: Webasto standkachels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 21:47

Lees ik in de ANWB-gids dat ze 5% korting geven op Webasto standkachels! Iemand al ervaring mee of dat ook geldt als je alleen de kachel koopt?
Ik ken deze kachels goed, ik heb al enkele jaren een Termo top C in de Disco. Ik wil er echter nu ook wel eentje in Boemel (de Defender) en mogelijk ook wel in de Range, de actie loopt tot ergens begin 2004.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:59

ach wat heb je er allemaal aan.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 22:05

Prima schreef:
ach wat heb je er allemaal aan.


Jij hebt er duidelijk nooit ervaring mee opgedaan.
Elke ochtend is de auto ontdooit, ik hoef dus nooit te krabben. De auto is warm, ik heb dus nooit last van beslagen ramen bij het wegrijden. De motor is bijna op bedrijfstemperatuur, dat scheelt brandstof en slijtage. ik merk het bij de pomp, als ik de kachel stook voordat ik wegrijdt, dan heb ik een meetbaar zuinigere auto.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:58

Prima schreef:
ach wat heb je er allemaal aan.

niet reageren als je niet weet waar je over praat Prima...
het is zelfs voor je veiligheid!
En Ikke..ik werk in een mercedes Garage en daar bouwen we ook regelmatig Webasto standkachels in, en wij zijn er goed over te spreken, een merk als mercedes gaat niet voor niks met Webasto in zee, dus dat zit wel goed, kan je wel aan beginnen!
Waar bokt allemaal wel niet goed voor is he...

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:21

Mmmm 's morgens is de cabine al lekker warm bij het op staan Knipoog

...Dreaming with my eye's wide open...

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:50

Mmm klinkt goed!
Mijn vitara heeft in de winter namelijk ook altijd erg last van beslagen ramen en de ruiten bevriezen zelfs aan de binnenkant.
(Staat erg leuk voor de buren als je 's ochtends de binnenkant van je auto moet krabben!)

Ik ga straks direct even kijken want dit klinkt wel ideaal (nooit meer koude pootjes van het krabben mmm)

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:01

Haha, ik was ook al direct even gaan kijken. Had er nog nooit van gehoord, maar nadat ik het heb gelezen, denk ik wel dat er nog voor de winter eentje in de auto zit
Thanks voor de tip.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:48

ikke"]
[quote="Prima schreef:
ach wat heb je er allemaal aan.


Jij hebt er duidelijk nooit ervaring mee opgedaan.
Elke ochtend is de auto ontdooit, ik hoef dus nooit te krabben. De auto is warm, ik heb dus nooit last van beslagen ramen bij het wegrijden. De motor is bijna op bedrijfstemperatuur, dat scheelt brandstof en slijtage. ik merk het bij de pomp, als ik de kachel stook voordat ik wegrijdt, dan heb ik een meetbaar zuinigere auto.
[/quote]

Ik heb er wel ervaring me gehad. (vriend van mij heeft er 1 in zijn mercedes en ik had er ook 1 in mijn bmw 540 uit '97, geloof ik). Maar ik zie niet in waarom je er 1 wil laten inbouwen. Gewoon je auto in de garage en een diesel rijden met een aircootje; scheelt je sowieso in de brandstof. En als je het toch belangrijk vind, om zuinig te rijden, dan moet je een fiat panda kopen!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:52

Sommige mensen hebben geen garage?

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:57

Chica schreef:
Sommige mensen hebben geen garage?


Waarom niet? Als je een auto met standkachel kan betalen, dan toch ook wel een garage? Da's pas echt een behoudt voor je auto!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:09

Ik heb een garage aan het huis. Helaas past de auto hier niet in. Dus ja, dan is een oplossing als deze voor mij perfect Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:28

Prima"]
[quote="Chica schreef:
Sommige mensen hebben geen garage?


Waarom niet? Als je een auto met standkachel kan betalen, dan toch ook wel een garage? Da's pas echt een behoudt voor je auto!
[/quote]

Wij hebben 2 garages en 4 auto´s, dus "helaas" staan er bij ons ook altijd 2 buiten Knipoog !
Wij zitten er nu ook aan te denken om in mijn auto een standkachel in te laten bouwen; lijkt me echt ideaal !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:47

In de nieuwere benzjes zit het toch standaard? Die is alleen niet op afstand bedienbaar, dus moet je van in de auto aan doen. Moeder van mijn vriend heeft dat namelijk ook, maar haar auto staat gewoon in de garage. Dus geen aangevroren ruiten.
Gisteravond moest ze nog weg, en had ze de deuren van de garage dichtgedaan want anders kreeg ik van die koude voeten.... Wel lief natuurlijk maar zoveel scheelde dat niet. Vloer is geisoleerd dus.....

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:43

Prima"]
[quote="Chica schreef:
Sommige mensen hebben geen garage?


Waarom niet? Als je een auto met standkachel kan betalen, dan toch ook wel een garage? Da's pas echt een behoudt voor je auto!
[/quote]

Ik heb wel geld voor een standkachel, wat kost dat nou, maar geen 10.000 euro voor een garage hoor! Sterker nog ik zou moeten verhuizen, en dat kost aardig wat tonnetjes, is dus een beetje een kromme vergelijking//.... Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:44

Idd de niewe benzen hebben het standaard, maar het is ook meer omdat de motoren zo zuinig zijn dat ze nouwelijks warmte produceren en om de berijders toch warme voteen te geven hebben ze en een stankachel in gezet, hij werkt overigens op een andere manier.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:48

Chiqa"]
[quote="Prima"][quote="Chica schreef:
Sommige mensen hebben geen garage?


Waarom niet? Als je een auto met standkachel kan betalen, dan toch ook wel een garage? Da's pas echt een behoudt voor je auto!
[/quote]

Ik heb wel geld voor een standkachel, wat kost dat nou, maar geen 10.000 euro voor een garage hoor! Sterker nog ik zou moeten verhuizen, en dat kost aardig wat tonnetjes, is dus een beetje een kromme vergelijking//.... Verward
[/quote]

enige verschil dat het wel alleen maar meer waard wordt en die standkachel niet Knipoog

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:52

Ja maar om nu een heel huis te gaan kopen om mn auto een warm plekje te geven, kan ik beter investeren in een Standkachel, die kan je altijd weer in een andere auto oerbouwen dus zo'n ding is nooit weg en het is voor behoud van je motor want je motor wordt ook opgewarmd en de meeste slijtage vindt plaats in de winter tijden het starten van een koude motor of tijden de eerste paar kilometers, het kan ook zeer veel brandstof besparen, dsus is het milieu technisch ook een goed alternatief.

Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:27

Die vriend van Prima is dus mijn vriendje Haha! Eigenlijk ook dus mijn auto *LOL* .
Wij hebben idd nog een "oude" TD motor van MB met Webasto standkachel. Helaas is die kachel na 6 jaar dus stuk gegaan en zijn we nu bezig met een nieuwe. Huilen
Dit weet vriendlief nog niet omdat ik vanmiddag een telefoontje kreeg. Bloos De prijzen liggen niet rond de 10.000 euro, veel lager, in ons geval, een auto waar er al 1 inzat ongeveer net zo duur zijn als een 3 jarige niet beleerde NF D-pony. Haha!

Fiesta, freiberger, what else?

Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:29

Chiqa schreef:
het kan ook zeer veel brandstof besparen, dsus is het milieu technisch ook een goed alternatief.

Valt mee. Vorige winter met standkachel reden wij 1 op 13, nu zodner rijden we op 1 op 12.5. Van de zomer reden we 1 op 15.

Zoveel verschil is er dus niet in verbruik met of zonder standkachel.

Fiesta, freiberger, what else?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:45

Belker"]
[quote="Chiqa schreef:
het kan ook zeer veel brandstof besparen, dsus is het milieu technisch ook een goed alternatief.

Valt mee. Vorige winter met standkachel reden wij 1 op 13, nu zodner rijden we op 1 op 12.5. Van de zomer reden we 1 op 15.

Zoveel verschil is er dus niet in verbruik met of zonder standkachel.
[/quote]

Zat ik later aan te denken, bij sommige auto's maakt het niet uit voor het bramdstofverbruik, want het opwarmen verbruikt juist brandstof, was ik even vergeten!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 14:31

Zo zie je maar weer dat een standkachel een slechte investering is.....en een garage niet! Ooohhh waarom moet ik toch altijd gelijk hebben, dat maakt het allemaal zoo saai in het leven. Ik maak nooit eens een keer fouten waarvan ik kan leren enzo Haha!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 15:25

Prima schreef:
Zo zie je maar weer dat een standkachel een slechte investering is.....en een garage niet! Ooohhh waarom moet ik toch altijd gelijk hebben, dat maakt het allemaal zoo saai in het leven. Ik maak nooit eens een keer fouten waarvan ik kan leren enzo Haha!


het is geen vergelijking je kan appels ook niet met peren vergelijken het slaat dus nergens op. Knipoog

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 15:53

Maar je bent het wel met me eens dat het een slechte investering is? De hedendaagse motoren zijn trouwens zo goed, dat de motoren langer meegang dan de andere onderdelen....meestal dan. (helemaal die van mercedes)

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 17:10

Prima schreef:
Maar je bent het wel met me eens dat het een slechte investering is? De hedendaagse motoren zijn trouwens zo goed, dat de motoren langer meegang dan de andere onderdelen....meestal dan. (helemaal die van mercedes)


Goed, ik koop geen standkachel en ik stuur jou de rekeningen wel van de extra brandstofkosten. Doe me je adres even, stuur ik je van de week alvast de eerste rekening. Extreme duivel

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:12

Buiten de brandstofbesparing is het gewoon comfortabel en dat is iets waar sommige mensen best wat geld voor over hebben Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, Alik, Amazonbot, Bullebeest, Colien, ComscoreBot, Facebook, flash40, Iselda, Josien_, Knoek, Lau07, Marije112, MarJon, maxi90, moonsparkle, Pieneappel, Poety, redbutton, Roosch, secricible, Selina, Sizzle, Suliko, Theseus, Westerntrail, x_Jeanine_x, XxMariellexX, Zebrastreep en 164 bezoekers