Onze Fons

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Onze Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 18:25

Heeft iemand wat meer info over deze hengst? Ik ga voor een fokker een nakomeling rijden van Onze Fons x Hamlet. Aangezien ik helemaal niet thuis ben in de springhengsten zou ik graag wat meer info willen!!

Alvast bedankt!


Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 18:33

http://www.stallions.nl/dutch-warmblood/index.htm

http://www.pedigreequery.com/allbreed/

Ik heb deze zomer onze fons nog zien springen op concours Roggel, ik weet alleen niet meer van welk stal het was (en ik dacht nog wel dat ik het zo goed had onthouden Lips are sealed )

Op de handelsstal hebben we ook een keer een nakomeling van onze fons gehad. Heel mooi paard. Hij was alleen zo sloom als de *****. Ik vroeg me ook hard af of ie niet ziek was of zo. Dat was ook niet zo'n springer.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:40

Onze Fons Z Z0122.96 Stb (ex Alfons-Z StZ)
Rijpaardtype
Geboren: 25-02-1996
Kleur: Schimmel
Stokmaat: 1.66 m (minimaal)
Pijpomvang: 22 cm

Verrichting 1999
Stap 6
Draf 5
Galop 7
Aanleg dres. 5
Dressuur 23.0 (11e)
Afdruk 6
Techniek 7.5
Vermogen 7.5
Aanleg spr. 7
Springen 28.0 (8e)

Totaal 51 punten
Plaatsing: 10e van 12 (10)

Fokker: J. Cornelissen, St. Anthonis

Alexis Z x Viola ster pref prest v. Rigoletto x Masonette ster pref v. Sendbote x Kurla V v. Kurator II x Vorbuch v. onbekend x onbekend

Vorbuch 31.07420.61 Hann: "AA halbblutstute ohne Abstammungs-Nachweis"

Andere goedgekeurde KWPN hengsten uit fokfam 1001
*geen

Andere goedgekeurde KWPN zonen van Alexis Z
*Amaretto I 92.8081 Stb, 07-05-1982, schimmel, 1.66 m, 21.5 cm
*Neckar 51.01652.94 Stb, 22-01-1995, bruin, 1.67 m, 22 cm

Bloedgroepenonderzoek 1994
Het bloedgroepenlaboratorium van Dr. H. van Haeringen te Wageningen heeft boven water gebracht dat de hengst Alexis Z geen zoon kan zijn van H. Almé Z. Het uit Duitsland ontvangen bloedpatroon van Alexis Z omvatte slechts twee factoren, zodat opnieuw bloed moest worden getrokken. Daarbij is geconstateerd dat op basis van de drie factoren die heel typerend zijn voor de nakomelingen van H. Almé Z, Alexis Z geen zoon van hem kon zijn. Een herhaald onderzoek heeft de uitslag bevestigd. (publ. 14-04-1994). Het is tot op heden (publ. 11-05-1994) nog niet duidelijk hoe deze situatie zich voor heeft kunnen doen. Stoeterij Zangersheide, waar Alexis Z is geboren, heeft aan de hand van de beschikbare administratie getracht aan te tonen dat de fout dáár niet is gemaakt. Nagegaan is -en nog verder nagegaan wordt- of mogelijkerwijs toch een andere te achterhalen vader in het spel is. Door middel van bloedgroepenonderzoek kan een zekerheidspercentage worden verkregen van 98%.

Aangewezen HK Den Bosch 1999 (06-02)
Behalve over een goede techniek en bijzonder veel vermogen beschikt Alfons-Z over een aansprekend exterieur. Hij is een zoon van de Duitse springpaardenleverancier Alexis Z (oa Apricot, Amaretto I, Allez France) en de merrie Viola. Viola bracht 8 hengstveulens (waaronder 1 aangewezen en 1 voor de 3e bezichtiging) en 3 merrieveulens. Zij is moeder van het nationale springpaard Heaven (v. Ulft) en de internationale springpaarden Jubilee (v. Rex Magna xx), Cilton (v. Transvaal) en Olympic Briljant (v. Le Mexico) op Grand Prix niveau.

Moederrapport 1999
Viola is een voldoende rijtypische merrie, die voldoende in het rechthoeksmodel staat, maar iets meer formaat mocht hebben.
Het hoofd is bijzonder sprekend. De nek is voldoende van lengte. De hals is ruim voldoende van lengte, goed gevormd en goed bespierd. De schoft heeft amper voldoende hoogte en zou langer door moeten lopen. De schouder is ruim voldoende van lengte en voldoende van ligging. Rug en lendenen zijn goed gevormd en goed gespierd. De lendenpartij is best aangesloten. De croupe is breed, hellend en voldoende van lengte. De broekspier loopt voldoende ver door.
Het voorbeen is correct, maar is iets onderstandig. Het achterbeen is steil en week gekoot. De voeten zijn ruim voldoende gevormd; de verzenen zijn iets ondergeschoven. Het beenwerk is iets aan de lichte kant, maar straalt kwaliteit uit. De stap is ruim en actief; achter iets wijd. De draf heeft voldoende ruimte en souplesse; het achterbeen wordt goed ondergebracht.
Stokmaat: 1.62 m

Verrichting Ermelo 1999 (23-03 t/m 26-05)
Eerlijke, betrouwbare hengst. Ruim voldoende bereidheid om te werken en laat zich ruim voldoende bewerken. De stap is tactmatig, maar erg ruim. De draf is ruim, traag en stuwend. In galop veel ruimte, maar de galop is enigszins traag en zou lichtvoetiger moeten zijn. Als dressuurpaard weinig aanleg en geeft zijn ruiter een matig gevoel.
Als springpaard voldoende afdruk. Springt voldoende naar boven, maar zou patenter moeten zijn. Hij spring constant in de manieren met voldoende voorbeentechniek en bascule. Hij maakt de sprong voldoende af. Als springpaard lijkt hij voorzichtig en toont over ruim voldoende tot veel vermogen te beschikken. Als springpaard ruim voldoende aanleg en geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Gedrag in de stal en in de omgang normaal.
Half april 1999 is een virale luchtwegaandoening opgetreden. De symptomen werden met behulp van Ventipulmin verlicht. Op 05-05 heeft de hengst tijdens de training een klap voor op de voor binnenzijde van het linker voorbeen gekregen. Twee hechtingen moesten worden geplaatst. De hengst heeft zijn werk op normale wijze kunnen voortzetten.

Na verrichtingsonderzoek niet ingeschreven in het stamboek.

1999 09-06 1e goedkeuring Ermelo (herkeuring)

Afstammelingen 2001 (veulens)
Onze Fons Z toonde een uniforme collectie, matig tot voldoende rijtypische veulens, die doorgaans beknopt zijn. De veulens zijn doorgaans breed en zwaar gespierd. Soms zijn de veulens kortbenig. In een aantal gevallen staan de veulens voldoende in het rechthoeksmodel en is er sprake van meer ras.
Het hoofd is voldoende sprekend. De nek heeft voldoende lengte en vorm. De halslengte varieert van kort tot voldoende. De hals is meermalen breed aangezet. De schoft heeft ruim voldoende lengte, maar is plat en breed. De lendenen zijn goed aangesloten, breed en goed gespierd. De croupe is breed, goed bespierd en ruim voldoende van ligging, maar is meermalen kort. De broekspier is doorgaans kort. Het voorbeen is correct gesteld. Het achterbeen is wisselend van recht tot gebogen. Het achterbeen staat achter de massa. Het fundament is wisselend van omvang en kwaliteit.
De stap is zuiver en heeft een matige ruimte. De draf heeft ruim voldoende ruimte. De veulens tonen een goed gebruik van het voorbeen, maar zetten in beweging de hals er teveel op en het achterbeen wordt duwend gebruikt. De veulens springen niet gemakkelijk in galop aan. De galop lijkt een matige balans te hebben.
Bijzonderheden: één veulens was onregelmatig.
De kwaliteit van de moeders was goed.
Getoond: 25 veulens uit 104 dekkingen in 2000.

Competitie
2000/2001 Springen Klasse L onder Arnold Boerekamps
*Giesbeek: 8e, 27.5 punten
*Hengelo: 11e, 21.25 punten
*Weert: 4e, 31 punten
*Veendam: --
*Goes: 8e, 26.5 punten
Plingen Bosch: 8e, 4 punten
Totaal: 7e, 93 punten

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

In 2002/2003 won hij zowel de finale in Den Bosch als de wedstrijd in Hengelo van de hengstencompetitie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:44

Afbeelding
Deze foto heb ik zelf gemaakt.
En ik heb genoten toen hij aan het springen was
Met zoveel gemak en souplesse.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:46

Ah, Jenneke, daar zat ik op te wachten. Bedankt!!! Kon het zelf niet vinden op het net.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:22

Ik heb ook nog wel wat van hem (dacht ik).
Moccht je het willen stuur me dan maar een mailtje.

Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:29

Ik heb Onze Fons IRL zien lopen, en ik moet zeggen, ik was onde de indruk van zijn soepele manier van bewegen. Toppaard.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:34

Nou erg leuk deze reacties. De hengst die ik ga rijden kan ook erg makkelijk te bewegen en zit exterieurmatig erg goed in elkaar.

Chantal, graag de info!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:44

Okidoki, komt er zo snel mogelijk aan. Mocht het wat langer duren stuur me dan toch ff een mailtje voordat ik het vergeet.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:48

Ben niet erg goed in foto's maken hoor... Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:49

Uhh, ze doen het niet Candidat!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:50

Je foto's doen het helaas niet.. Ik geloof dat picserver eruit ligt, moet je de foto's even ergens anders oploaden..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:57

Waar kan ik ze nog meer uploaden dan? Of moet ik ze even via e-mail toesturen? Ben nl niet zo handig met computers Haha!

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:01

Miepje hier is ook niet echt handig!

Maar per email mag ook hoor!! Ik pb je mijn emailadres wel even.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers