ik ben het wachten zat!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

ik ben het wachten zat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 15:56

een maand geleden heeft de veearts mijn merrie opgevoeld en ze bleek toen hoogdrachtig te zijn. Het veulen kan volgens de dieranarts al meer dan een week geboren gaan worden, maar het kan ook tot januari gaan duren! ik ben het wachten nu echt zat, elke ochtend weer kijken en weer niks, ze wordt ook niet dikker, alleen haar buikvorm veranderd de hle tijd. ook heeft ze nog steeds geen uier, alleen de klieren zijn dik. Nou ja volgende week komt de veearts weer een kijkje nemen misschien kan ie dan meer vertellen....

Ik wil dat veulen er ondertussen zelf wel uithalen!!! *LOL*

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:31

haha is het je eerste veulen? Lijkt me vet leuk!! I K wil ook wel een veulentje maar k mag niet eens een eigen paard..., is het wel goed dat je paard tot januarie kan wachten met bevallen??? Verward

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 06:55

Spannend voor je... wachten duurt altijd lang Haha!
Wel een beetje een rare tijd voor een veulen Verward

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 08:34

Waarschijnlijk als je het niet verwacht komt het veulen.

Spannende tijd voor je.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:35

Hoe lang is ze nu al drachtig dan? Mijn merrie was bijna 2 weken te laat. Grrrr ik wilde het er ook bijna zelf uithalen.

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:45

Leuk je krijgt een veultje!
Wachten is nooit leuk!
Spannend hoor!

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:00

Spannend zeg! Wat ik me alleen wel afvraag is hoe het mogelijk is dat, als je merrie nu hoogdrachtig is en het veulen ieder moment geboren kan worden, het eventueel ook pas in januari kan komen. Dan zijn we ruim twee maanden verder. Volgens mij is dat niet helemaal ok?

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 19:16

ik kocht mijn paardje drachtig en al van een handelaar, die handelaar wist ook niet dat ze drachtig was. Dus ik heb geen flauw idee wanneer en door wat ze gedekt is. Als het een shet is kan het veulen nu komen, heeft er een groot paard op heeft gezeten waarschijnlijk januari. Ik denk nu zelf januari want het lijkt mij waarschijnlijker dat ze in februari is gedekt dan in december of januari.

Het is trouwens mijn eerste veulen, geheel onverwachts dus, maar gelukkig heb ik het geld ervoor en zat mensen die me willen helpen (ook ervaren fokkers)

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:55

als de gaat kegele komt het veulen binnen 24 uur

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 20:20

ehm ze heeft 3 weken terug al gekegeld, alleen volgens een fokker was dit een soort voorkegelen, ook meer doorzichtig dan wit. Ik wacht eerst nog tot die uier een keertje volloopt. (haar tepeltjes heeft ze nu in haar buik weggestopt met de kou Schijnheilig )
maar ja ik weet het ik moet geduld hebben, maar ben zo nieuwschierig wat er nou uit gaat komen. Ik gok op een zwart hengstje *LOL*

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:44

een merrie bij mij op stal was ok drachtig...van een hengst, en daar schijnt het altijd langer bij te duren dan bij merries....deze merrie was ook ruim 1 maand overtijd!!!