Pieter Baalbergen bij Man Bijt Hond

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Pieter Baalbergen bij Man Bijt Hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 12:00

Gisteravond hield Man Bij Hond een praatje met paardenfluisteraar Pieter Baalbergen (wist ik ook niet voordat ik het zag, anders had ik het wel even gemeld). Maar leuk vond ik het niet. Dat zgn 'Paardenfluisteren werd zo opgesmukt alsof die meneer Baalbergen echt heel knap was dat hij paarden begreep. Terwijl dat wat hij vertelde voor ieder beetje paardenmens wel bekend is. Bv. het gnorken dat het paard soms doet wat betekent dat het dier wat zenuwachtig is.
Wie hebben deze aflevering nog meer gezien en wat vonden jullie er van?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:08

ik heb het niet gezien maar heb Tjo wel eens uitgeleend aan hem voor een demo, hij verteld idd niks nieuws (of schuilt er in allen van ons een fluisteraar?) en Tjo had zoiets van jaja, weet ik al...... sjok sjok, totaal niet onder de indruk van meneer Baalbergen......

Marjolein

Berichten: 11635
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:09

heb piet baalbergen wle eens een optreden zien geven. erg knap hoor wat hij deed maar als je dan ziet dat het paard in de stal (waar eht publiek neit mag komen) de boel aan gort slaat, zetg ik toch mn vraagtekens. Als het zo'n paardenmens is had hij daar ook wat meegedaan, het paard werd daarentegen door een hulpje buiten een tijdje vastgehouden maar ook daar werd het paard niet veel rustiger.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:27

nou wij hebben dus ook een optreden van pieter baalbergen mogen aanschouwen.
Waardeloos in een woord.
Een jonge hengst in een ring, afgezet met rood wit lint.
Beest trekt t lint kapot met zijn tanden, gebrek aan respect zei meneer pieter.
KAn nog.
Vervolgens hengst gevangen, ring weer in elkaar geknoopt, wij weer kijken. Begint hij in een keer te blèren: ER UIT, ER UIT, IEDEREEN ER UIT, JE ZIET TOCH DAT IE IN PANIEK IS........
Tja paniek, het beestje galoppeerde rustig rond.
Maar ja probeer maar es met een 70 man door een poortje van 1 meter te gaan. Da gaat nou eenmaal niet zo snel.
Dus tja toen ging ie door met schreeuwen en tja dan paniekt zon beest wel onder een hoop herrie en geschreeuw.
Nou goed, iedereen weer naar binnen, op zijn teken, herhaalt zich weer het zelfde. Uiteindelijk is er nog maar 1 iemand of zo naar binnen gegaan.

En hij ondertussen maar reclame maken voor zijn trektochten..............

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:28

ik zat te zappen en kwam er toevallig..........wat een waardeloos stukje tv.......................bleh

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 22:10

Ik heb ook eens een clinic van hem gezien. Toen vond ik het nog wel knap wat hij deed (gelukkig was dat alweeer een paar jaar terug Schijnheilig ). Hij zei echter dat je een paard net zo lang iets moest vragen en nooit dwingen als je iets van hem wilde. Al vroeg je het wel 100 x, uiteindelijk zou het paard het wel voor je doen Verward . Ik dat proberen met mijn Shetje. Nou ehm toen kwam er dus helemaal niks meer van samenwerken terecht *LOL* . Bern er inmiddels gelukkig wel achter dat het anders werkt bij paarden Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 07:12

Marjolein schreef:
heb piet baalbergen wle eens een optreden zien geven. erg knap hoor wat hij deed maar als je dan ziet dat het paard in de stal (waar eht publiek neit mag komen) de boel aan gort slaat, zetg ik toch mn vraagtekens. Als het zo'n paardenmens is had hij daar ook wat meegedaan, het paard werd daarentegen door een hulpje buiten een tijdje vastgehouden maar ook daar werd het paard niet veel rustiger.


Nou ik weet niet waar je deze wijheid vandaan hebt maar mijn paard is nimmer door hem aangeraakt of geslagen hoor op stal (ik weet het je bedoeld niet mijn paard maar je doet nu net overkomen of hij dit altijd doet).

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 08:17

Ik denk dat bedoeld werd dat het paard de stal kapot sloeg en niet dat het paard geslagen werd.

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:32

Unity wil jij dus ons doen geloven dat een paardenfluisteraar ineens een knolgiller werd ? oeioeioei, wie had dat verwacht. Haha! *LOL*

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:39

Ik ben bij Baalbergen ooit op cursus geweest, mijn paard zou een bijna hopeloos geval zijn Huilen , een ander paard was echt hopeloos volgens hem. En hocus, pocus, na twee dagen waren het voorbeeldige paarden OK dan! . Behalve dat mijn paard altijd al zo was, er was niks veranderd. En het andere paard was gewoon een verwend mormel, die even nodig had dat hij wist dat er ook nog een mens bij hem hoorde.

Ik ben niet dol op Baalbergen Tong uitsteken , hij kan erg slecht aan mensen leren wat hij nu precies bedoelt, maar sommigen zweren bij hem. Ieder z'n meug.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:40

Kom, Grani, daarin is PB bepaald de enige niet, hoor.

En ik wil nooit meer met die man praten voordat hij zijn
ego een paar keer succesvol op 90 graden gewassen heeft. Tong uitsteken

Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:50

Om 12:32 is de herhaling op Ned. 1.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:51

Dank je, kan ik weer even lachen Haha! .

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:09

Botervlieg schreef:
Kom, Grani, daarin is PB bepaald de enige niet, hoor.

En ik wil nooit meer met die man praten voordat hij zijn
ego een paar keer succesvol op 90 graden gewassen heeft. Tong uitsteken

Haha!

Dan was dat dus een vergissing. Als-ie paardenfluisteraar is, moest hij niet met jou maar met dat paard praten ?.....Had je wel de goede clinic geregeld ?? Schijnheilig Knipoog Clown Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:45

Paardenfluisteraars fluisteren ook tegen mensen.
Zelfs als die daar persoonlijk geen belangstelling voor hebben. Scheve mond
(Er was trouwens geen paard in zicht...)

De 'betere' (:? ) aarzelen bovendien niet om nog heel wat meer
te doen dan fluisteren.
En daar komen dan weer akelige sites over enzo... Haha!

Marjolein

Berichten: 11635
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:05

cornelie schreef:
Ik denk dat bedoeld werd dat het paard de stal kapot sloeg en niet dat het paard geslagen werd.

idd dat bedoel ik.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:28

bedoelen jullie het Belgische programma Man Bijt Hond van Woestijnvis? Kan me niet herinneren dit gezien te hebben.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:30

Marjolein"]
[quote="cornelie schreef:
Ik denk dat bedoeld werd dat het paard de stal kapot sloeg en niet dat het paard geslagen werd.

idd dat bedoel ik.
[/quote]

Oh okeeejjj maar dat heeft natuurlijk niks met PB te maken, toch?

prompter

Berichten: 11067
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:32

Ik heb me (per vergissing *LOL* ) ooit eens opgegeven voor een cursus van de heer PB, later (ruim op tijd) voor afgemeld, en toen kreeg ik me toch een pissig mailtje van mevrouw PB, en of ik maar even de redenen wilde vermelden waarom ik niet kwam.

Het leek me niet dat ik van deze mensen veel over "beter begrip" zou kunnen leren....

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:35

bv schreef
Citaat:
De 'betere' ( ) aarzelen bovendien niet om nog heel wat meer
te doen dan fluisteren.
En daar komen dan weer akelige sites over enzo...


*gniffel*

sorry, compleet off-topic reactie...

Heb PB niet gezien bij MBH maar kan me er wel een beeld bij vormen. Ik vind het prima dat er mensen zijn die andere mensen proberen meer inzicht in paarden te verschaffen (denk aan de uitspraak je hebt paarden mensen en mensen met paarden...), maar het wordt zo waanzinnig opgeklopt allemaal, vreselijk.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:53

heb hem zelf een paar keer aan het werk gezien,
ging toen best goed en zag er wel mooi uit,
denk dat hij met sommige paarden best wat kan, paarden die heel gewillig zijn en van nature al lekker volgen,
mar als er echt en wilde hengst is, of wat dan ook, denk ik niet dat hij heel ver komt,
ik wil hem niet afkraken dus, en ben zelf ook echt geen haar beter,

hij kan denk ik wel wat beter met paarden omgaan dan met mensen hihi,
vond het wel jammer dat ik zijn demo niet op mocht nemen, want dan had ik het nog eens kunnen bestuderen,
want als je op die clinic zit ben je dolenthousiast, haha en dan let je niet zo op dingen die niet zo heel fantastisch gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:19

Dat stukje MBH heb ik ook gezien en ik moest wel lachen om wat hij probeerde te demonstreren *LOL*. Een paard op lichaamstaal laten aandraven, meneer Baalbergen: dat doe ik op minder en dan loopt die van mij ook echt en niet zo sloom als die van u.
Zo.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:25

Ik heb net de herhaling van MBH gekeken, maar volgens mij geen PB gezien, of ben ik nu gek Verward

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:26

Gisteravond was de herhaling

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:30

Botervlieg schreef:
Om 12:32 is de herhaling op Ned. 1.


Foutje dus Haha!