Staan er bij jullie nog paarden buiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Staan er bij jullie nog paarden buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 09:53

Bij mij staan de paarden vanaf 7 uur t/m 5 uur buiten, op iets van 6 hectare. s'Avonds staan ze gewoon lekker op stal.

Achterin staat echter nog een groep van 4 jonge paarden, die 24/7 op het land staan.
Ik voer ze goed bij, en ze schijnen het toch niet koud te hebben.
Toch voel ik me elke keer enorm schuldig als het zo regent/ hagelt als net.

Hun stallen zijn in aanbouw, en hopelijk met een paar dagen gaan ook hun naar binnen.
2 van die paarden staan met dikke dekens, dus over hun maak ik me geen zorgen.
Toch staan er 2 jaarlingen, zonder deken, wel met een megavacht. Rock-on, dudes!

Toch denk ik wel eens dat ik de enige ben die een aantal paarden 24/7 buiten heb staan. Zonder stal dus.

Of niet?

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:06

Mijn ysco staat ook nog steeds ook nog steeds 24/7 zonder deken buiten (met weer en wind). Als ik heb gereden staat ze even op stal om op te droogen, en daaran gaat ze weer naar buiten.

Alleen als het regent en ik heb gereden, dan gaat ze pas de volgende ochtend weer naar buiten. Ik doe haar echt geen plezier door haar binnen te zetten.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:07

die van mij staat nog maximaal 2 uur achter elkaar buiten... het is een koukleum en hij is geschoren. ook hebben we bij de weides helemaal geen beschutting en heb je constant last van een hele gure wind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:10

Ik kom op weg naar m'n werk nog genoeg paarden tegen die gewoon dag en nacht buiten staan hoor. Sommigen met waterdichte dekens, maar de meesten gewoon in hun lekkere beertjesvachtje.

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:13

er staan bij ons nog steeds een aantal paarden (zomergasten) 24/7 op het land zonder beschutting. ook nog 2 veulens inclusief moeders. deze paarden worden wel elke dag nagekeken en bijgevoerd als het nodig is. maar zo zoetjes aan halen de eigenaren van deze paarden ze wel terug naar huis.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:14

mickey is ook een behoorlijke koukleum maar die gaat nu nog naar buiten.
ik weet niet voor hoelang,ja ze mogen bij ons de hele winter buiten blijven,maar ik zelf wil dat niet.
ze heeft wel twee lekkere dekens op.

ze gaan trouwens bij ons rond 10 uur zoiets naar buiten en worden om verschilende tijden eraf gehaalt,ik haal mickey met dit koude weer rond 5 uur eraf.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:25

Mander staat al sinds de verandering van stal niet meer 24/7 buiten.
Hij staat nu (vanwege de kou en ook om het weiland te sparen) vanaf een uur of 10/11 buiten tot een uur of 5.

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:30

Die van mij staan ook dag en nacht buiten hoor maar ze hebben wel een loopstal...
Als er genoeg bomen enzo staan kan het ook hoor, ze hebben toch een dikke vacht...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:41

Mijn paard staat zolang het land niet kapot gaat van 8.30 tot 17.00 uur op het land en de rest vd tijd lekker op stal.
Hoop dan ook dat het snel ophoud met sneeuwen, anders wordt dit een van de laatste keren dat Cinzano naar buiten kan. Scheve mond

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:48

Bij ons op stal gaan de paarden zolang het weer het toelaat naar buiten (de oudste van mij heeft een weiland verbod ) Maar de jongste staat nog lekker buiten dag en nacht al 2 weken terug met dat slechte weer hebben ze een nachtje binnen gestaan...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:55

Voor Okki is het weideseizoen helaas afgelopen sinds zondag.
Xara komt wel overdag buiten op de paddock.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:56

Ik heb een KWPN-ner die zonder deken de hele dag buiten staat! Heel veel mensen verklaren mij voor gek , maar mijn paard is KERNgezond en heeft een gewèldige vacht. Die heeft het echt niet koud en haar vacht is echt wel waterdicht! Ik haal haar 's avonds zelf naar binnen, meestal om een uurtje of 7 of 8 en ze gaan om een uur of 8 's ochtends naar buiten. Van mij mag ze zolang het land het toestaat naar buiten hoor! Ze heeft artrose en beweging is het beste!! Laat maar lekker buiten!! Ze zijn vaak veel meer bestand tegen al die virusjes die dan heersen.... (imo).
Ze is zelden in zo'n goede conditie geweest!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:12

Mijn eigen pony's staan alweer wat weken op stal.
Maar van mijn verzorgpony's staan nog een moeder met veulen dag en nacht zonder schuilmogelijkheid in de wei. Ze worden ook goed gevoerd, moeders is zelfs veels te dik.
En ook mijn verzorgjaarling loopt nog buiten zonder schuilstal. Die staat ergens anders, waar we haar wel zeer binnenkort vandaan halen, maar dan gaat ze thuis waarschijnlijk het land in.
Zolang het nog kan vanwege het kapot trappen van het land, zullen de merrie en haar twee dochters (veulen en jaarling) buiten blijven dag en nacht.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:14

Mijn paarden komen overdags buiten, ze hebben nu 2 dunne dekens over elkaar op gekregen want ze hadden het koud. Maar s'nachts staan ze binnen. Maar andere paarden bij ons op stal staan ook 's nachts nog buiten. Kan er niets aan doen, vind het maar niks.......... Zal wel een watje zijn.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:26

Mijn tinker en fjord staan ook buiten nog zonder schuilstal. Ik heb gisterenavond hun waterdichte winterdeken gaan omdoen en ben daar nu erg blij om. Het sneeuwde al deze morgen
De merrie kan nu terug in de stal lopen, en reken maar dat ze binnen komt staan hoor ...

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:31

Bij ons staan de paarden van 10 tot 6/7 buiten er staan ook nog 3 ponies (ijsco, NRPS en Appie) 24/7 buiten 2 zonder en 1 met dek. Dat gaat prima.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:31

Bij mij op stal staan alle paarden 's nachts binnen. Je moet ze zelf binnen zetten dus dat kan wanneer je wilt (Nic gaat meestal samen met Lucky om een uur of 4/5). Ze worden smorgens vroeg weer buiten gezet, sommige met deken sommige zonder. Er waren van de week nog 2 paarden die dag en nacht buiten stonden (zonder dekens), maar denk dat die nu wel naar binnen gaan 's nachts!

Ikkem
Berichten: 83
Geregistreerd: 06-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:36

Lekker buiten met hun teddyberenvachtje! Arabieren en kruisingen (kwpnXArabier enz.) Allemaal kerngezond

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:38

Mijn fjord staat zonder deken overdag gewoon buiten.
Om ongeveer 8 uur gaat ze de wei op, en rond 7 uur gaat ze met dit weer terug op stal.
Ze heeft een lekkere dikke berenvacht dus hopelijk heeft ze het niet koud.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:39

Agossie schreef:
Ik heb een KWPN-ner die zonder deken de hele dag buiten staat! Heel veel mensen verklaren mij voor gek


ik snap niet waarom een kwpn-er niet zonder deken zou kunnen en je voor gek verklaard word?
een kwpn-er is niets meer dan een gewoon paard.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:50

Die van mij staan inprincipe de hele dag buiten (tot een uurtje of 6)
Als het de hele dag regent gaan ze wel eerder naar binnen aangezien die van mij vreselijke hekel hebben aan regen Lachen

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:56

Solide staat vanaf 's-morgens 7 uur t/m 's-avonds 7 uur gewoon buiten. Tenminste zolang het dan nog licht is. Ze heeft wel een inloopstal, dus kan altijd lekker binnen gaan staan als ze dat wil.. Natuurlijk doet ze dat niet veel, want buiten is toch wel het fijnste...

Ik zou niet weten waarom paarden dus niet gewoon 24/7 buiten kunnen blijven staan. Ze maken zelf een lekker vachtje, dat is gewoon de natuur. Ze zorgen erg goed voor zichzelf.

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:04

Mijn fjord staat 24/7 buiten zonder deken (wel schuilstal maar daar wil hij absoluut niet in ) als ik gereden heb leg ik hem wel een uurtje of twee een (waterdichte) deken op zodat hij wat kan opdrogen.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:12

Vanmorgen hadden mijn cobs een mooi dun dekentje van sneeuw op hun rug Lachen
Ze staan gewoon 24/7 buiten en staan daar zonder dekens of schuilstal.
Alleen mijn oude ruin en het veulen van dit jaar komen straks op stal als het echt slecht weer wordt, al hoop ik dat ze tot december buiten kunnen blijven. De rest blijft lekker buiten.
Zeker het jonge spul wil ik niet op stal, ben bang dat ze het veel te warm krijgen met die wintervacht. Laat ze maar lekker harden buiten Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:22

Bij ons staan er ook nog 2 jonge haffies buiten.
Hebben nergens last van en ze gaan ook proberen ze zo lang mogelijk buiten te laten.

Die van ons staan van smorgens 7 tot sávonds 7 buiten.