Argh slof ik word er gestoord van!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 16:02

Sjonge jonge hee. Het is goed dat mensen gaan inzien dat een slof niet altijd het juiste hulpmiddel is en op sommige manieren niet eens helpt maar juist tegenwerkt als ie slecht gebruikt wordt. Prima, alle lof daarvoor.
Maar het tegengestelde is ook wel een beetje overtrokken he? Alleen Anky mag met slof rijden want anderen mollen hun paard ermee... slof is zooooooo slecht, zo'n mishandeling. Wil diegene die dit denkt dan even vertellen waarom de slof nog steeds verkocht wordt? Waarom rijden veel topruiters met slof (ohja alleen zij mogen ermee rijden natuurlijk) als dat ding zo slecht is?

Ik ben dus blijkbaar iemand die mijn paard mishandeld want ik rijd met slof ja. Niet altijd, soms maanden niet, maar de afgelopen week bijvoorbeeld wel 3 keer. Ik ben nog niet zo gevorderd in het met slof rijden dat ik het perfect doe, maar dat betekent dus dat ik af en toe even terug naar de stap moet om de hele hand vol een beetje te ordenen. En dat lukt aardig de laatste tijd. Als ik voor mezelf rijd zorg ik altijd dat ik de slof los heb hangen, en voor de dingen waar het voor nodig is pak ik hem erbnij (bv de stelling, als ik de slof erbij gebruik voor twee voltes, kan ik daarna een volte zonder slof rijden die goed gaat met sltelling) Iwaldo heeft heel veel moeite met echt diep ingesteld lopen en door mijn slof (met elastiek eraan) aan de singel vast te maken (onderaan) heeft ie daar net iets meer hulp om zo diep ingesteld te komen, waarna ik dan weer de slof los kan laten hangen omdat ie door dat punt heen is. Goed, misschien doe ik sommige dingen af en toe wel verkeerd, in de les moet ik hem vaak juist strakker pakken, maar ik merk dat Iwaldo er BETER van gaat lopen. Dat is ook mijn hele doel.

Dus verhalen van paardenmishandeling als je met slof rijdt, ed... mensen kijk alstjeblieft even naar de fieten voor je je conclusies trekt. Zoals Jippie ergens zei: Het is idd niet altijd zo zwart wit als het af en toe gesteld wordt. En hoe verhalen van zn rug breken nou toch in de wereld komen... Frusty Frusty



Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 16:10

Ben helemaal met je eens, Laura. Ik rij nooit met slof, omdat ik weet dat ik er te veel mee ga 'prutsen', wel rijd ik af en toe met thiedeman of martingaal.

Mijn instructeur zegt altijd, een hulp middel schakelt in, bij gevallen wanneer het nodig is. Als de hulpteugel te vaak strak hangt, gebruik je hem verkeerd, dus haal hem eraf en ik ben het met mijn instructeur eens.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 16:19

weetje wat ik ook vind? Iedereen is ermee eens dat je als topruiter met slof mag rijden. Maar als een topruiter nooit een slof in handen heeft gehad is het voor hem ook moeilijk hoor de eerste keer!! Ik denk dat een topruiter misschien zijn paarden beter aanvoelt, dat het in dat opzicht wel waar is, maar een topruiter moet ook leren rijden met slof. Ik heb ook moeten leren rijden met slof, en ik leer nog steeds. De ene keer ben ik te voorzichtig en de andere keer misschien iets te ferm met de slof. Maar ik rijd mn paard niet naar de stinkmodder hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 16:20

Ach Laura, je bent nog niet half zo gemeen als ik. Ik rij behalve met slof ook regelmatig met een hackemore, dus ik kan d'r neus wel breken. En qua spoor rij ik met een wieltje, dus dat is ook pure mishandeling! Oh ja, en ik zit met m'n dertig jaar en nog veel meer kilo's ook op een pony, dus dat deugt ook niet!
Hihihi, niks van aantrekken allemaal hoor, iedereen bedoelt het goed!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 16:21

Laura ik ben het compleet met je eens... ik rij niet met slof omdat ik niet weet hoe dat moet en wat ik wel en niet moet doen.... ik ga pas met slof rijden als mijn instruktrice zegt dat het kan EN als mijn instruktrice er bij is zodat zij mij op de fouten kan wijzen!!!!

Maar een slof is er niet voor niets en soms is het nodig en soms niet... en er zijn mensen die de slof op een verkeerde manier gebruiken nou das hun probleem maar iedereen heeft zijn eigen mening over het gebruik van de slof net als het gebruik van de zweep en sporen!!!!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 16:24

Ook volkomen mee eens. Eens moet de eerste keer zijn, toch?! Ik bedoel, als je geen hol meer vooruit komt, kan je toch door middel van een hulpmiddeltje (die dan wel goed gebruikt wordt) gebruiken, om die ene stap vooruit weer te maken?! Ik reed altijd op een vrij pittige beestje, die sloeg met z'n hoofd. Ik heb er een stootteugel om gedaan, een weekje mee gereden en het was klaar. Heb ik hem nou ook in de vernieling geholpen?
De 'Anky' ruiters, reden 'vroeger' ook met slof. Anky heeft er ook mee leren rijden. Het KAN wel, maar je moet het leren aanvoelen. Ik denk dat je met behulp van begleiding een end kom, modder voor de eerste keer niet alleen aan, want ik denk dat je je paard dan naar de kl*ten rijdt.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 16:33

Ik ben niet antislof maar vind het een onding. Ik kan en wil er niet mee rijden. Ik heb 'm niet nodige en op momenten waarop ik eventueel naar een slof zou kunnen grijpen dan rijd ik liever wat langer door dan dat het snel opgelost kan worden met slof.

Dat mensen met slof rijden dat boeit me totaal niet.
Zelf heb ik veel met slof gereden en helaas op de verkeerde manier. Mij is het heel slecht aangeleerd waardoor ik voornamelijk op slof rijd dan op teugel tja oude gewoontes verleer je niet zomaar hoe ik mijn best ook doe.
Omdat ik mijn paard dus eerst zou moeten gaan pesten door zelf mijn foute methode proberen af te leren heb ik de slof voor mijzelf afgezworen.
Maar wie weet met een moeilijk paard later dat ik er wel naar grijp dat zie ik tzt wel.
Op dit moment zul je mij niet met een slof zien.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Gucci
Berichten: 182
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Apeldoorn!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 16:48

ik heb zelf een gigantische hekel aan de slof het werkt totaal niet het paard gaat alleen maar meer hangen en jij krijgt mega spierballen en op wedstrijd mag je ook niet met slof en dan in eens zonder loopt ie als nog met de kop in de lucht... PS PROBEER UT ZONDER SLOF!!!!

Ik ben op zoek naar Gucci

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 16:49

sorry hoor, maar ik heb het steeds over: een slof is goed, mits je hem slecht verkeerd.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 16:55

Oh god het is ook wel moeilijk om mijn verhaal goed te lezen of niet? Ik vind het niet erg hoor als iemand een hekel aan de slof heeft maar veroordeel degenen die er wel mee ridjen dan niet meteen!!!!! Boos! Boos!
Gucci: Iwaldo gaat er niet meer van hanegn. Dat heb ik zelf in de hand. Als ik hem goe voorwaarts heb dan kan ik ook met de slof mijn hand naar voren doen zonder dat ik veel gewicht op mijn hand heb. Ik rijd niet op kracht (dat zou je met je gewone teugel ook niet moeten doen)
En als ik de slof eraf heb loopt ie ook aan de teugel. Ik rijd aan het eind van het uur altijd met de slof los en dan loopt ie nog door de hals hoor.

Ik meende dat ik dit alles al in mn eerste berichtje duidelijk had neergezet. Frusty Blijkbaar ken jij een slof dus alleen van 'trek hem in de krul' werk. Jammer.

Maar in ieder geval bedankt om mijn stelling te illustreren. Haha! Dit is dus net wat ik bedoelde met commentaar geven zonder dat je weet waar je het over hebt. Als je mijn berichtje GOED leest (mensen waarom lezen toch zo weinig mensen het berichtje voor ze reageren AAARGH) zie je dat ik schrijf dat ik hem soms maanden in de kast heb hangen en soms 1x pw of 3x pw gebruik. Ik probeer het dus ook zonder slof Haha! Dus wees nou eens niet zo zwart wit in de kritiek.

Nimber; kijk zoiets vind ik dus niet erg he. Zij rijdt zonder slof, prima, hardstikke goed. Maar heeft ook geen problemen met het feit dat anderen het wel eens gebruiken...

annastacia
Berichten: 16
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 17:01

ik vind ook dat als je er mee kan rijden is het geen probleem, kun je hier niet goed mee overweg dan is het heel zielig voor het paard.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 17:14

Laura: *slijm* *slijm* ik snap je wel hoor!

Ik rijd er zelf niet mee, heb het 2 keer geprobeerd (1 keer bij Woody en 1 keer bij Tender), en beide keren had het niet het beoogde effect (tender die was de keer erna zelfs echt stinkmodder te rijden!), integendeel!

DUs ik weet voor meszelf dat ik het niet kan en heb ook niet de ambitie het te leren. Daarnaast heb ik de mazzel van een jong, onbedorven paard, waardoor ik alles zelf in de hand heb. Tot slot, maar dat is persoonlijk hoor, is het mijn eer te na om nog weer naar de slof te grijpen! Ben er nu trotser op om het "zelf" op te lossen!

Overigens ben ik ook van mening dat de slof vaker misbruikt dan correct gebruikt wordt, maar dat wil niet zeggen, dat hij is sommige gevallen uitermate bruikzaam kan zijn!

En jij bent iemand waarvan ik overtuigd ben dat je rijdt naar beste eer en geweten, je hebt het beste met Iwaldo voor! Dus als jij denkt dat het werkt voor jullie: mijn zegen heb je!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 17:21

Party!! Party!! hehe ach daar wordt een mens weer vrolijk van he? Schijnheilig

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 17:32

Ik vind dat je een slof best eens kan gebruiken wanneer je paard ff wat extra kan gebruiken, las je er maar mee kan rijden, en m later ook gewoon weer af kan doen.
Ik zie vaak genoeg van die jonge meiden rijden met hun pony s. En dan met n slof. En die slof trekken ze dan heel strak aan, zodat de pony 'mooi'aan de teugel loopt Frusty

Daar kan ik dus niet tegen. Ik hou persoonlijk niet van hulpteugels, maar soms zijn ze gewoon wel s nodig. maar dan niet om de paarden naar beneden te rukken. Frusty Zoals die meiden.

Het is meer dat je ze tóch ff extra over de rug laat gaan zeg maar. Maar ben geen voorstander van t iedere dag met slof rijden. En dat zie ik toch veel mensen doen, erg jammer.

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 19:21

Ik ben tegenstander van de slofteugel. Idd zoals iemand hier al zei: op wedstrijden heb je toch ook geen slofteugel bij de hand?

Zelf heb ik er ooit een gebruikt in een manegeles, wat een onding! Ik gebruik er nooit een en zal dat ook nooit doen, ongeacht op welk paard. Ik heb zo'n ding niet nodig en ik sluit me deels aan bij Nimber: ik rijd dan liever iets langer door, dan dat ik een slofteugel/ander hulpmiddel gebruik. Maar ik stoor me wel aan mensen die er een slof aan hangen Frusty . Ik vind dat niemand zo'n dwangmiddel hoeft te gebruiken, ook geen Anky bijv.

En ik heb je verhaal heus goed gelezen. Imo doet het er niet toe hoe vaak of hoe goed(?) je hem gebruikt. Als je hem zo los hebt hangen, waarom
heb je hem dan nog nodig Verward .

Maar...dit is mijn persoonlijke mening. Wat je doet mag je zelf weten, alleen ben ik dan niet gauw overtuigd van je niveau van rijden als ik dat zie.

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 19:56

ik rij zelf ook weleens met slof vooral omdat queen zich zelf heel sterk kan maken.... en dan kanik er niks meer mee geen stelling, gene lengtebuiging himmel niks..... dus dan rij ik 1 x met slof heb ik haar erdoor heen dan hal ik hem eraf en dan is het goed en zo doe ik dat 1x in de week soms 3 x een soms maanden nie... heb hem vandaag weer gebruikt nadat ik hem 3 maanden nie gebruikt had ding hing verschimmeld in de kast *LOL*
ik vind slof himmel nie slecht mits je er goed mee kan rijden

Love the life that you live, live the life that you love

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 21:42

ik rijd ook met slof op buitenrit das echt nodig want ik heb een fjord met turboaandrijving..... Das het veiligst voor ons allebij. Verder gebruik ik hem niet in de dressuur ofzo alleen voor buitenritten... Haha!

Tim VDH

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-05-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 21:43

Zoals een slof bij de doorsnee ruiter gebruikt richt het meer kwaad aan dan het problemen oplost. Daarom ben ik er niet echt een voorstander van (zacht uitgedrukt)

De verwarring zit altijd in het verschil tussen nageefelijkheid of in de hand zijn en 'aan de teugel' lopen. Het eerste is de weg naar beter paardrijden, het tweede naar een abonnement bij de dierenarts en 'schijn'-dressuur.

Laura, als je je paard soms niet kan stellen zonder slof, dan betekent dat voor mij dat je paard niet recht is en zeker niet nageeflijk is aan de buitenteugel. Door het paard dan met de slof in stelling te 'dwingen' los je dat probleem niet op omdat het veel fundamenteler is. De meeste ruiters slagen er heel hun leven niet in een paard op de bolle kant te buigen. En daar zal een slof echt niet aan helpen.

Ik weet het, het is verleidelijk en lijkt zo eenvoudig en je weet wel dat je ermee moet kunnen rijden maar van jezelf denk je toch altijd dat je er wel klaar voor bent. Die 'anderen' doen het soms wel verkeerd maar dat zal jou niet gebeuren. Dat klinkt waarschijnlijk velen bekend in de oren?

Iedereen experimenteert wel eens. En paardrijden is een dagelijkse zoektocht. Het is niet toevallig dat die vele waarschuwingen komen van ruiters die hun weg wel gevonden hebben. De uitdrukking "een hulpteugel hoort alleen thuis in de hand van een goede ruiter, maar een goede ruiter heeft er geen nodig" is niet voor niets door de beste ruiters ter wereld aangehaald.

Ik hoor soms ook het argument : het is wel leuk dat die goede ruiters dat niet nodig hebben, maar zelf ben ik niet zo handig en dus komt die slof mij wel van pas. En misschien bereik je daarmee wel het resultaat dat je voor ogen hebt. Als je tevreden bent met een paard dat in een mooie houding loopt, goed naar je luistert en braaf is, dan kan dat perfect zijn. En misschien krijg je van de jury nog veel punten ook. Maar kijk dan niet tegelijk naar het gebruik van de achterhand. Hoeveel paarden zie je niet die hun achterbeen opnemen van de loodlijn naar achter? Als je daar kan naast kijken, dan is een slof in de handen van en minder ervaren ruiter een leuk ding.
En als het paard dan na enkele jaren artrose of hoefkatrol krijgt of 'vast zit' in de rug, dan zal de dierenarts het wel even oplossen. BTW Ik ken heel goede krakers }>

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 21:53

Over hulpteugels in het algemeen, in een boek kwam ik de volgende uitspraken tegen:

Ik geloof dat hulpteugels er zijn voor goede paarden. Misschien helpen ze zulke paarden om nog beter te worden. De slechte worden met hulpteugels alleen maar slechter. (Les Vogt)
Of deze:
Er zijn zelfs ruiters die zich bezighouden met de africhting van paarden en in hun radeloosheid en ongevoeligheid grijpen naar vaste bijzetteugels, naar katrolachtig werkende slofteugels en andere vernuftige constructies van hulpteugels die hoofd en hals van een paard omlaagtrekken en zo een buighouding forceren die een pure dwanghouding is. Met zulke methodes en als je maar wreed doorduwt, kun je de beste paarden knakken en ze hun levenslust ontnemen. Dan kunnen beginnende ruiters op zulke paarden zitoefeningen doen. (Schoenbeck)

Dit komt dus uit een boek he! Het is niet mijn mening, maar vind wel dat er een kern van waarheid inzit! (en ik vond het gewoon gezegd) Hulpteugels blijven 'een scheermes in handen van een aap' (weer zo'n uitspraak) als er onkundig mee omgegaan wordt. Slecht of niet hangt dus niet zozeer van de teugel af, maar van de gebruiker ervan, de gebruiker is het allerbelangrijkste.
En ik vind het wel erg makkelijk om puur kritiek te geven op de slofteugel omdat het een slofteugel is Verward , met een verkeerde martingaal ofzo kun je je paard ook de vernieling in rijden, je moet gewoon naar het geheel kijken en niet zo focussen op die slofteugel.


_________________
<FONT COLOR="BLUE">De natuurlijke trots en adel van het paard zijn af te meten aan zijn verzet tegen geweld en bedrog</FONT>
<FONT COLOR="PURPLE">Alessandro Alvisi 1887-1951</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margreet op 2001-10-12 21:56 ]</font>

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 22:05

Ik rijd niet met slof omdat ik hem niet nodig heb. En als ik hem nodig zou hebben zou ik het onder begeleiding doen. Ik heb wel eens op Nimber gereden met maar dan had ik te teugels gewoon vast en de slof zo los dat ik er niets mee deed en dat hij mij niet in de weg zat. Wel alvast netjes vast houden zodat je wel een beetje met 2 teugels in je handen kan rijden(wat dus absoluut niet lukt).
En iedereen die hem wil (en KAN) gebruiken mag hem van mij gebruiken en daar zal ik niets van zeggen. Het is een ander verhaal als je er niet mee kan rijden en het wel doe.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 23:36

hoi allemaal
met slof rijden moet kunnen
maar ik ken mensen die altijd met slof rijden en er gewoon niet vanaf komen
het gevolg : ze kunnen gewoon niet meer zonder moet je zien als ze een keer niet met slof rijden drama
helemaal erg als je op wedstrijd moet hoe doe je het dan?
groetjes

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 23:50

De slof heb ik los hangen, op de momenten dat ik hem niet nodig heb. Heb ik hem nodig, dan is ie strakker, maar ik zit niet een uur op mn paard met een strakke slof terwijl ik zonder slof er niks van bak.

"Wat je doet mag je zelf weten, alleen ben ik dan niet gauw overtuigd van je niveau van rijden als ik dat zie."
Zie, daar gaan we weer. Je noemt slofteugel, en er wordt direct aan mijn rijkundigheid getwijfeld. Ik heb daar geen behoefte aan hoor, ik ga daar niet over discussieren. Het gaat mij om het feit dat mensen je in een hokje zetten áls je een slof gebruikt. Je mag het zelf weten, maar je wordt wel meteen in een hokje geplaatst. lo Ik was zelf eerst ook tegenstander van de slof, en nog gebruik ik hem alleen als ik vind dat het nodig is, en als mijn instructrice dat aanraadt. Bij ons op stal rijden een aantal ruiters met slof (dit zijn de ruiters die op hoog niveau rijden overigens) en die paarden worden echt niet de vernieling in gedrukt hoor!
Maar daar schiet ik weer de verdediging in Haha!
Frusty

Dus nogmaals: Het gaat me erom dat er hier niet zo zwart wit naar de slog fgekeken wordt. Tim, okay, jij weet waar je over praat. Je hebt ook goede argumenten voor je stelling! Maar als iemand van 14 me gaat veroordelen en beschuldigt van paardenmishandeling, dan kan ik daar niet tegen.

Ik probeer te roeien met de riemen die ik heb. Ik wil het beste voor mijn paard en hou ook goed in de gaten of ie goed loopt, zowel met longeren met pessoateugel als rijden met slof. En instructie erbij.
Dat doe ik op mijn manier en dat mensen daar een oordeel over vellen, ok, maar wees wel een beetje reeel in je kritiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 03:21

Voor de duidelijkheid: een slof is bedoeld om je paard te verbeteren.
Dat er veel te vaak te veel en te lang mee gewerkt wordt is waar, ik ken ook tig mensen die niet zonder kunnen en dat vind ik nogal treurig.

Als je zover bent dat je je slof lang genoeg hebt zodat ie alleen inwerkt als het paard tegen de hand gaat dan ben je in ieder geval niet bezig je paard in de krul te sjorren, maar dan werkt de slof juist corrigerend.
Je kunt de slof prima gebruiken om je paard te leren zichzelf te dragen en om niet tegen de hand te gaan.
Overigens, zodra je twijfelt aan je kunde om een slof te hanteren, pak dan liever een thiedemann.
Zelf heb ik mijn paard nog nooit met slof (of andere hulpteugel) gereden en dat zal ik ook niet doen, dat is mij veel te ingewikkeld.

Het is met een slof wel moeilijker om je paard te buigen, omdat je al snel teveel doet en daardoor het paard juist weer met zijn hoofd naar zijn borst gaat omdat de slof daar naartoe leidt, pas daarvoor op. Liever je paard met je gewone teugel stellen en je slof als 'begrenzer' gebruiken.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 08:19

In de Paard&Sprort stond een keer een uitspraak van iemand die eigenlijk een beetje mijn lijfspreuk is geworden: De ruiters die met een hulpteugel om kunnen gaan hebben hem niet nodig..
Wat mij betreft klopt het dan weer niet *LOL*
Ik heb 'm niet nodig maar kan er ook niet mee rijden.

Trouwens om terug te komen op Brenda bij een zelf ingereden (netjes) paard zul je ook die problemen minder snel tegen komen.
ook bij een goed doorgereden paard niet.
Ik denk dat de slof (idd als je er mee om kan gaan) een goed hulpmiddel is op een paard weer opnieuw losser etc te krijgen. Wij hebben zo'n mega verpeste merrie op stal maar zodra je daar een slof aan hangt gaat ze aan die slof hangen hoe hard je je prikkers er ook in zet.

Gisteravond had ik trouwens zoiets met mijn paard.
Elke keer bij het aangan in de galop ging dat neusje er wat uit. Dus niet hoofd omhoog maar neus wat naar voren. Meteen iemand langs de bak zal ik mijn slof even halen?
Nee bedankt in dit geval was het een pure ruiterfout.
Ik laat 'm teveel ruimte vanvoren.
Dus meer druk houden en doordrukken van achter maar das zo moeilijk.. dus zal het wel weer een maand duren voor dit opgelost is maar ja liever zo dan met een slof mijn fouten wegwerken.
Zodra ik die slof namelijk weg zou hangen is mijn fout daar nog steeds...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 09:34

hoi,

Ik zelf zal nooit ( ja, dat zeg ik nu ) met slof rijden, omdat ik er niet goed mee kan rijden,maar dat is mijn mening als jij een goede reden hebt om met slof te rijden, en denkt dat het helpt, zal je mij niet horen hoor! En ik geloof niet dat slof dierenmishandeling is,want idd waarom worden ze dan nog verkocht.

-x- Daphne

p.s. er zijn meer dan 1500 bokkers, dus ook 1500 meningen dus kraakt iemand jou af niks van aantrekken hoor!

(L)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 75 bezoekers