De veearts komt weer, einde verhaal voor ruud of toch niet(+

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 14:14

Het is weer zover, toen ik vanochtend op stal kwam lag Rudin daar weer te kreunen, afgelopen dinsdag had hij een injectie gehad die 2 dagen zou helpen een soort oppepper. De 2 dagen zijn om, en ruudje is weer ontpept. Toen hij uiteindelijk opstond hebben we hem gelijk in de kleine wei(aparte wei dus) gezet, hier ging hij bijna gelijk weer liggen, om de zoveel tijd staat ie weer even op, loopt wat rond en gaat weer liggen, eten wil hij niet, alleen af en toe een hapje gras.
Het hangt nu van de mening van de veearts af, we kunnen hem geen oppeppers blijven geven als hij gewoon op is. Hij kwakkelt al langer met zn gezondheid, is best mager, ook al is ie tot nu toe wel levendig geweest en een mooi glanzend velletje. Met zn 28 jaar lijkt voor hem het einde in zicht. We willen niet onnodig rekken dus het kan zijn dat dit zn laatste dag wordt, gelukkig wel een mooie, met een warm zonnetje.
[img]http://communities.msn.nl/_Secure/0QgCYlyQXGuQwjkS4tFrCtWbF2qftoRDmdpl6ElGysEEADg8!nXJlGOJ1ncaYAWdhTJJcep4qjcYNawnQ3Bbz19kBogKRiK5!xuGWMebY58o/Rudin(4).jpg[/img]
Hier een (beetje onduidelijke) foto van Rudin, hier is hij nog maar 24. Het is een ruin van 1,80. Kwpn x Gelders paard(gelderlander whatever, iets met gelder)


_________________
If I'm alive and well, will you be there holding my hand?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ylva op 2001-10-12 19:58 ]</font>


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:21

sterkte meid!

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:33

heel veel sterkte we denken aan je!

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:45

Ontzettend veel sterkte!!!


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:52

Sterkte en heel verstandig om het niet mee onnodig lang te reken. Vooral als hij echt pijn heeft Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 15:00

Sterkte!

Ik vind t heel mooi voor Rudin dat hij zo nog lekker in t zonnetje kan doezelen. Lachen

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 15:44

wat goed van je dat je zo denkt.
Sterkte mocht de mening van de veerats zijn dat het mooi is geweest

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 18:57

De mening van de veearts was dat het weekend geen mooi moment is om een paard in te laten slapen Verward Het is nu zo dat we het aankijken tot morgen en als hij dan nog zo is krijgt hij nog een x pijstillers toegediend waardoor hij ineens weer kerngezond lijkt, en dan laten we hem zondag avond of maandag ochtend inslapen. Hij krijgt pas morgen pijnstillers ipv vandaag zodat we zeker weten dat hij niet vooruit gaat en ons niet afvragen hoe hij geweest zou zijn als hij die niet had gehad.
Ik persoonlijk denk dat hij niet meer opknapt, hij is gewoon op. Ik hoorde dat hij al 30+ is ipv 28 dus hij heeft het al best lang volgehouden.
Ik vind het vervelend dat het nu alsnog iets wordt gerekt, maar aan de andere kant twijfel ik over het in laten slapen als hij toch weer opstaat loopt en een hapje gras neemt. Het is niet alleen mijn beslissing, en het is ook niet mijn paard, mar ik ken hem wel al 6 jaar en zit er toch mee, vooral omdat mijn mening erg zwaar telt als het op dit soort beslissingen aankomt en dat vind ik niet altijd even makkelijk. Ik ben zaterdag en zondag weg, maar zou worden gebeld als er nieuws was. Ik neem aan dat het morgen begint met de pijnstiller. Ruud zn "vrouw" is in mei al overleden, maar dan gewoon snachts in de wei, ipv door ingrijpen van ons.
Ik weet dat het gewoon tijd is voor rudin, maar ik ben zo bang om hem in te laten slapen terwijl het eigenlijk nog niet nodig is, als hij niet zn positieve momenten zou hebben zou de beslissing zoveel makkelijker zijn. Scheve mond\

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 19:03

Jeetje, moeilijk natuurlijk zo'n beslissing.
Misschien kun je van deze tijd nog even gebruik maken om een paar mooie foto's te maken of een stukje film als herinnering.
Je krijgt nu wel de kans om afscheid te nemen, geef hem maar een knuffel van me...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 19:08

heel veel sterkte zo'n beslissing is nie eg gemakkelijk te maken......
eg heel veel sterkte toegewenst

Love the life that you live, live the life that you love

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 19:10

Het leven is eindig, maar als jij dan die beslissing "voor de voeten gegooit" krijgt, dan zit je daar dus wel mee.Als dit...., had ik dat....., mogelijk zus of zo......
Arme Rudin, maar misschien is zijn einde inderdaad daar. Overleg met de anderen, er lopen daar toch wel mensen rond die in staat zijn een goede beslissing te nemen.
Dat de veearts het niet op vrijdag wil doen snap ik wel, ze komen een paard, zo wie zo geen enkel dood dier, niet in het weekend ophalen, vandaar....

Sterkte, groet Gery.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 19:13

Poeh moeilijk... Scheve mond\ Ik wil je heel veel sterkte toewensen!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 19:16

Ja dat snap ik dus niet, want volgens haar(volgens mij werkt ze hier nog niet zo lang maar toch) kwamen ze alleen niet op zondag maar wel op zaterdag. En toch rade ze aan het over het weekend heen te tillen. Er zijn inderdaad nog wel andere mensen, maar als het om ziekte gaat of verwondingen en in dit geval in laten slapen wordt er toch altijd naar mij gekeken. Net als dat ze bij een gewond(prive) paard ook eerst mij bellen Verward
1 ding is zeker als hij niet verbeterd, en dat zie ik niet zo snel gebeuren, dan mag hij zondag of maandag gaan, ik heb vandaag een paar uur naast hem gezeten in de wei, zo sneu, net of ie lag te wachten of zo.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 19:28

Veel sterkte! Dit zijn geen leuke dingen, maar het paardje heeft een lang leven gehad. Als ik dat zo hoor is het tijd hem te laten gaan. Tijd voor rust.

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 19:41

Hee, het is nieuw voor mij dat ze wel op zaterdag komen. Nu ja, dingen veranderen wel eens.
Dat mensen met vragen bij jou komen, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Wat ik bedoelde is als je op basis van het advies van de veearts, des noods een second opinion, met een paar mensen een overwogen beslissing neemt, dan hoef je jezelf en elkaar nooit te verwijten dat het geen goede beslissing zou zijn geweest.
Het is namelijk heel gemakkelijk om achteraf deze beslissing in twijfel te trekken, maar als een paard lijdt, dan moet je mijns inziens ingrijpen.
Ik ben het met Myrte eens, het lijkt erop dat de tijd van gaan gekomen is, sterkte........

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 07:56

Heel veel sterkte met het nemen van een beslissing. Ik weet dat dit een van de moeilijkste dingen in het leven is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers