Muziek tijdens het rijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-01 12:52

Ik rijd de laatste tijd eigenlijk bijna altijd met muziek maar op een gegeven moment ben je dan door de CD's heen en wordt het een beetje afgezaagd.
Rijden jullie ook wel eens met muziek en zoja, met welke muziek?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 12:56

Ik rijd nooit met muziek,
ik denk dat als ik echt geconcentreerd rijd ik de muziek niet eens zou horen,
op dit moment zijn ze het laatste grondwerk voor ons huis aan het doen maar ik hoor de shovels niet eens langs de bak rijden *LOL*

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 12:56

wij zijn de laatste tijd weer veel aan t oefenen voor de show. dus onze 'ierse' muziek staat op. ook rijden we vele op countrymuziek en als we caroussel rijden veel op mars muziek.

Ailin was vorige week voor t eerst mee naar de manege en ahd dus nog nooit 'muziek' gehoord (wel gehoord maar neit tijden shet bezig zijn) we stonden net stel in de hoek waar de muziek vandaan kwam. en ze draaide der koppie omhoog en zta echt te kijken was dat nu weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 12:59

Als ik geconcentreerd aan het rijden ben, heb ik liever geen muziek aan. Verder staat bij ons de radio altijd aan.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-01 13:04

Ik heb meestal hele rustige muziek opstaan zoals Isabelle Werth of de piano-CD's van De Tuinen.
Ik heb het als achtergrondmuziek dus het is helemaal niet overheersend.
Met muziek aan lijkt alles wat makkelijker te gaan, net of je paard meer gaat 'dansen'.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 13:06

_________________
Afbeelding
Muuuuhhhhh.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorine_81 op 2001-11-16 10:08 ]</font>

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 13:13

ik ken het Cody!
en ik mis het!

muziek (en zeker zoals bij Piet), heeft een rustgevende werking op de ruiter en paard, en daarvoor hoef je er helemaal niet eens bewust naar te luisteren!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:34

Nee, wij hebben geen electriciteit, dus ook geen muziek, maar toen ik vroeger op de manege leste hadden we altijd muziek onder de les. Afhangend van de oefeningen werd er inderdaad klassiek gedraaid of marsmuziek, het helpt je om een goed ritme te vinden, en als je echt bezig bent hoor je het niet bewust, dus afleiden doet het niet, ik vond het heerlijk met muziek.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:38

ooow dat wil ik ook zo graag! Dat lijkt me heerlijk, rijden op muziek.
maarja kan niet... er is geen radio bij de bak.
Of doe je je discman op?

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:42

Ik heb meestal een hekel aan muziek om je oren. Bij ons op de club is het net een disco. Ik heb het liefst dat alles zo stil mogelijk is. Misschien een beetje stom, want sommige paarden hebben dan sneller een schrikreactie, maar ik kan mijn kop erbij houden.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:45

Ik doe het met regelmaat bij het oefenen van Shows zetten we vaak een auto in de bak (die van ons is 70 lang) en zetten een 20x40 uit aan de andere kant.
Ik zet ook vaak de radio bij de bak (alleen als het droog is,buitenbak) met een verlengsnoer kan dat. Vaka heb ik de radio aan. vaak zing ik ook zacht mee. Ik merk dat Lot er rustiger van wordt tijdens oefeningen waar ie normaal loperig in word.
Soms ben ik onwijs aan het ouwehoeren tijden het uitstappen en bleren anouk en ik heel vals mee.
favo cd is die van titanic *LOL*

happygirl
Berichten: 123
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:49

hahaha, ik heb laatst op "de kabouterdans" (van Plop) gereden, omdat de eigenaar een buurtfeestje gaf in de schuur naast de bak. Dat was errug leuk, en het paard wist het ook wel te waarderen (staart omhoog en showen maar!!) Clown Clown Clown

_________________
Op de rug van een paard, is een hemel op aard.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: happygirl op 2001-10-12 14:51 ]</font>

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:51

hahaaha ja ik heb ook een haflinger meegemaakt die altijd zooooo sloom was! en we waren daar op ponykamp en we moesten een proef op muziek maken.
Dat meisje die op die haf reed had een trance nummer uitgekozen en die haf was voorwaarts!!! echt, die was bijna niet te houden toen hij op muziek mocht rijden

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 15:11

Ik vind met muziek rijden ook altijd heerlijk.
Maar dan moet t wel een beetje rustige muziek zijn.
Die muziek van De Tuinen is echt superrustig. Is wel een idee... Haha!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 15:14

is leuk met de shows. wij komen binnen staan stil stellen voor en dan gaat de muziek weer aan. en dta begint met trommelslagen (heel moeilijk uit te leggen) en de paarden vliegen dan allemaal naar voren want ze mogen weer.
en sommige tinekrs die al wat langer staan. gaan ontzettend uit hun dak met de radetski mars daar reden we vroeger het galop gedeelte op. en die beesten gaan me dan een partij rennen terwijl ze gewoon in de bak rijden.
is leuk om te zien hoe een paard dan op bekende muziek reageert

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 15:35

_________________
Afbeelding
Muuuuhhhhh.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorine_81 op 2001-11-16 10:08 ]</font>

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 17:54

Ik vind het ook heerlijk om met muziek te rijden, meestal gewoon naar de radio of met een cd tje met rustige muziek. Af en toe heb ik ook wel eens mijn uitspattingen en staan er muziek op met jankende gitaren, alleen zijn de buren daar niet zo blij mee.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 21:25

Ik vind het zo grappig om te zien hoe je paard op (harde) muziek reageert.
Een tijd geleden was ik met Berber op het strand en er was een of ander feest. (ehm volgens mij was het Volleybal) Daar hadden ze dus keiharde hoempapa muziek opstaan.
Keurig netjes op de maat met die voetjes, echt zo grappig, net alsof ze dansen!
Maar goed, ik rijd dus nooit met muziek, *LOL* Zou niet weten hoe ik dat ging doen Haha!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 22:13

Wij hebben altijd een radio aanstaan behalve bij de lessen, maar verder de een heeft hem super hard staan dan de ander, ik luister niet vaak, hij staat wel aan en redelijk hard maar ik vaak te geconcentreerd bezig om te luisteren of om iets te horen en bovendien leid m'n paard af als ik er voorbij rijd, de radio staat op de bakrand!!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 22:24

heel simpel jantje, doe een walkman op. Haha!


Ik denk niet dat ik ermee zou kunnen rijden. mIsschien hoor ik het niet. Als mijn baas me lesgeeft moet ik ook heel vaak ''WATTE?'' schreeuwen omdat ik zo druk bezig ben dat ik het niet eenshoor.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 22:35

Bij ons staat er wel eens muziek op, maar ook niet altijd. Soms vind ik het wel leuk, maar soms (vooral als ie heel hard staat) is het best vervelend.

gillian

Berichten: 4417
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 23:24

hard ellen??? hoezoo?? Haha!
ik vind dat wel lekker rijden, wat harde muziek.
dan ga ik juist wat fanatieker aan de gang Haha!
kurmuziek of klassiek.
of idd de radio(sky, 538 ofzo)
een leuk cd-tje, de nieuwste hitzone....
maakt me eigenlijk niet zoveel uit.

nou snap ik waarom jij veel in de buitenbak rijdt ellen Knipoog
toedeledoki
gillian

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 00:22

Tip van Tineke Bartels Misselijkijd eens op muziek ,die past bij je paard,en ga dan op dezelfde maat overgangen rijden,vooruit en weer terug maar blijf in diezelfde maat !
Erug moeilijk maar wel nuttig.
Ik heb het nog niet geprobeerd eerst eens muziek vinden....