Het is weer es zover...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Het is weer es zover...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 16:42

Ik kan wel janken! Verdrietig

Al paar maanden overgezonde Waldi gehad, gister iets te vroeg gejuichd toen ik me dat bedacht....
Vanmiddag toen ik kwam stond hij op stal en de rest van de pony's waar hij normaal bij in staat stond buiten. Vond het al vreemd, dus stalhouder gevraagt.
Maar hij bleek apart te lopen met zn achterhand.
Dus ik Roos een touw in haar handen geduwt en haar buiten met Ewald laten lopen. En inderdaad hij liep niet normaal. Niet kreupel of onregelmatig maar wel heeel iets stijfig en zijn knieen zakten wat door.
Heel apart, maar het leek net alsof zijn knieen in en uit de kom schoten, maar dat kan niet, dus niet logisch. Je zag ook helemaal de banden (die mij nog nooit eerder zijn opgevallen) als hij zijn been strekte (naar achter dus).
Ook zat er vocht voor zijn knieen, het is dus aan beide achterbenen op dezelfde plek. Ik heb het ingemasseerd met witte olie (voor verrekkingen, reumatiek, e.d.) maar hij had er ook behoorlijk last van en keek telkens zielig achterom.
Ik heb hem maar weer met deken op in de box gedaan. De veulenbox, die is lekker ruim (denk zo'n 6 bij 2,5) zodat hij niet teveel om zijn achterhand hoeft te draaien. Likit opgehangen en wat kuil zodat hij wel even zoet zou zijn.

Pffff... Soms zou ik wel willen dat Ewald niet zoveel zou hebben. Valt me van mezelf nog mee dat ik nog niet ben ingestort, want als hij weer wat heeft voel ik me helemaal beroerd en down, bah!

Verdrietig

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:44

Sterkte poepie Lovers Hopen dat het weer snel over is!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:21

Meisje toch... Boos! Geef Waldi maar een dikke knuffel van mij!!

kuss Ach gut

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:26

Ja rot is dat.... je doet zo je best om hem gezond te houden en toch is er steeds weer iets Scheve mond
Succes meid!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:17

Dat gevoel wat jij hebt als je paard niet in orde is, heb ik ook! Lastig hè! Want juist nu zou je sterkt moeten zijn om er te zijn voor je paardje...
Sterkte met Ewald...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:26

ooooooooh nee toch?! vroeg me vanochtend al af waarom hij in de box stond... Verdrietig dikke K dus!!

Probeer je te traceren hoe het komt? Hij heeft na gister ook niet meer buiten gestaan toch?

Ach gut

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:33

De knieeen van Ewald kunnen dan wel niet uit de kom schieten, maar ze kunnen op slot gaan. Het is erg onwaarschijnlijk dat het aan beide kanten gebeurd, dus ik zou er even de DA bijhalen, en misschien daarna de smid. Die kan met ander beslag (als het echt knieen zijn die op slot schieten) een heleboel verbeteren. Maar laat de DA eerst de diagnose stellen....en als het dat niet is, kan de DA misschien advies geven wat je anders kunt doen...

Het is in ieder geval goed dat hij nu binnen staat...rust is belangrijk

Je suis Charlie.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 19:46

Op slot zitten ze niet, maar heb vanmiddag de DA gebeld en morgen komen ze langs Lachen
Hij stond vandaag buiten (was ik niet zo blij mee, afijn.. Nu maar op bord gezet dat ie binnen moet blijven), maar het is nog niet echt beter, had zelfs het idee dat het slechter was. Vandaag weer ingemasseerd met witte olie en in grote box gegooid Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:44

ah wat rot joh Ach gut
veel sterkte morgen, ik hoop dat het meevalt allemaal!!


rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:47

Veel succes ermee en ik hoop dat het goed komt!!
OK dan! OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 22:48

balen zeg!
succes met de dierenarts morgen!


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-03 17:56

Nou de DA is langs geweest gister.
Hij heeft in zijn linkerknie iets weinig vocht en verder zijn zijn knieen licht overbelast. Wat waarschijnlijk komt doordat hij achter iets frans staat en ik dat nooit heb laten corrigeren (hoefsmid uitzichzelf ook niet, maar had gelezen dat na het 3e jaar corrigeren van hoefstanden niet goed is).
4 November komt de hoefsmid om hem te corrigeren (eerder kon niet, dus dan tot die tijd maar even rust ook al zei de DA dat ik gewoon kon doortrainen en wedstrijden rijden.)

Ben wel blij dat het niks ernstigs lijkt! (als het na het corrigeren niet beter word moeten er foto's gemaakt worden, hoop dat het niet hoeft want dat word dan een duur grapje)

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:37

Ah, nou veel succes en sterkte nog Haha!

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

XxEmmaxX
Berichten: 173
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:28

succes! xxxx

I Luv MareL

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:39

Als hij tekort gewrichtsvloeistof aanmaakt kun je daar met voedingsupplementen in ieder geval proberen iets aan te doen.
Equiflexion bijvoorbeeld, of MSM zwavel. Helaas een kostbare aangelegenheid....dus niet voor iedereen haalbaar. Lips are sealed

Je suis Charlie.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 22:16

en hoe zit dat met het veranderen van beenstanden dan? ik wordt dan altijd zo twijfelachtig als de één van wel en de ander van niet zegt.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Mark0919, sterregoud en 34 bezoekers