Fool 'm

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Fool 'm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 20:42

Zit met een dilemma en wil het graag voorleggen aan jullie!!
Voor as zaterdag heb ik me ingeschreven in Saasveld voor de Pleasure en de Horsemanship. Ik rij mijn paardje thuis en op les met een shank en dat pakt hij werkelijk heel goed op. We hebben nog weinig wedstrijdervaring dus als ik zaterdag zou moeten starten (met Shank) zou dat op één hand moeten zijn. Eigenlijk zijn we hier nog niet helemaal klaar voor, maar je kunt pas ervaring opdoen door gewoon te gaan, mede omdat hij erg kijkerig is in een vreemde bak.
Nu heb ik zitten denken om hem zaterdag dus gewoon op een snaffle te rijden, dan mag ik in ieder geval op 2 handen starten, in de hoop dat hij nog shank minded is. hoe denken jullie hierover.
Graag serieuse reakties.

ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Greetz Mirriam

VillaNeusjes

Berichten: 6100
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 21:10

als jij denkt da je er met een shank nog niet klaar voor bent zou ik idd met een snaffle rijden. je moet wedstrijden rijden met het volste vertrouwen vind ik . ik zou zeggen: rijd waar je zelf het lekkerste mee rijd.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 22:01

Je mag per onderdeel wisselen van bit. Niet tijdens een onderdeel. (dus de pleasure rijden op snaffle en in de finale terug komen met shank mag niet, Of horsemanship proefje met snaffle en het pleasure gedeelte op shank mag ook niet) Maar je mag het eerste onderdeel op snaffle rijden en het tweede, als het goed gaat, op shank.
Ik zou gewoon op snaffle rijden voor het vertrouwen en gaat het echt lekker en issie niet kijkerig het tweede onderdeel op shank
Je paard raakt het gevoel voor de shank zeker niet zomaar kwijt hoor.
Succes

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 22:09

Even een vraagje, hoe oud is je paard?
En is dit een beginnerswedstrijd?
Ik zou persoonlijk kiezen voor de positieve ervaring voor het paard.
Dus niet starten op een hand als je paard er niet klaar voor is....

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 22:16

Ik zou voor de snaffle gaan. Ik ben ook en keertje gestart op shank toen ik er nog niet helemaal klaar voor was maar dat viel niet echt lekker. Toen inderdaad maar gauw gewisseld met een snaffle en dat ging een stuk beter OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 08:43

Same here. Lekker je snaffletje erin, ga voor die goede ervaring! Gaat je eerste onderdeel lekker, hang er dan desnoods (als je het toch per se wilt proberen) met het losrijden voor het tweede onderdeel je shanks in. Gaat het met losrijden lekker, dan rij je gewoon je onderdeel erop. Gaat het met losrijden al niet lekker en moet je overpakken op twee handen, dan gewoon weer je snaffle erin.
Persoonlijk zou ik gewoon de hele wedstrijd op snaffle rijden en het rijden op shanks eerst thuis helemaal 100% vertrouwd maken.

In ieder geval veel succes en vooral plezier gewenst!

Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 01:04

hey mensen,

Mijn paardje is 9 jaar, is een (reuze) volbloed arabier en heeft (helaas) een zeer moeilijk karakter. Hij heeft een hormonaal probleem waardoor hij geregeld zeer heftig kan reageren. Nooit is hij constant in zijn handelen. Het is altijd een verassing wat voor een bui hij zal hebben. Vandaar ook mijn dilemma, zal ik met shank dus met één hand of met snaffle rijden. Heb vanmorgen toch maar mijn hoofdstel omgebouwd en ben met de snaffle gaan rijden.

De pleasure begon super, the Walk en Jog waren echt goed, toen kwam de lope. Toen gingen we de mist in, (waren ca 14 combinaties in de ring) en hij werd erg heet. De pleasure was verpest. Maar het ging om het trainen en niet om een plaatsing. In de horsemanship zijn we 4de (van de 14 geworden) en het ging super. Veel positieve reakties wbt de combinatie en het gereden zijn in het algemeen (loop inmiddels alweer in mijn schoenen, hoor) Al met al een hele leuke, leerzame maar vermoeiende dag (de spanningen meegeteld)
Bedankt nog aan diegenen die me geadviseerd hebben om toch met de snaffle te starten, heb er zelf een goed gevoel aan overhouden!!

Greetz Mirriam

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 16:47

Leuk voor je dat je een fijne wedstrijd hebt gereden. Ik vond het ook een zeer geslaagd weekend. Ik weet hoe je je voelt als je nog niet zo lang wedstrijden rijdt. Ik ben 4 jaar geleden wedstrijden beginnen te rijden en wist ook eigenlijk niet wat er allemaal van me verwacht werd, wat mag wel en wat niet. Gelukkig kreeg ik ook regelmatig hulp. Soms van mij toen vreemde mensen.
Gewoon blijven oefenen en ervaring opdoen. Bij mij gaat het zo ieder jaar een stukje beter. Dit jaar heb ik voor het eerst mijn zenuwen redelijk onder controle. Verward
Veel plezier nog met oefenen en misschien zien we je gauw weer op de wedstrijd OK dan! groetjes, Yvonne