scooterdrang hmmmz minder haha

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

scooterdrang hmmmz minder haha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 14:01

Hey mensen!!!

Ohw ik zit met een stom en knagend probleem Haha!

Ik droomde vannacht dat ik een scooter had! Ja leuk denk je, maar ik wil er ook dolgraag 1 hebben!

Maar hoeveel zijn 2de hands scooters? Worden er vaak niet zichbare kapotte scooters aangeboden?
En gloednieuwe? Etc welke kosten komen erbij?

Ik heb een paard, maar die kan niet mee naar school helaas:S

Magoed ik wil er zo graag 1 kopen, maar eerst moet ik ff een baantje zien te vinden. Nooit tijd voor gehad inverband 2 paarden, maar de pony is binnenkort weg Haha! Dus ik wil er flink voor sparen!

en hoeveel kost het om je scootercertificaat te halen?
en wat zijn goede merken en blablabla?:D

Ik kan niet w8en ahah! nou moet wel, eerst dat geld zien te sparen he;):P

Doeg:D Bedankt alvast! foto's etc zijn ook goed:D:D:D:D

kussies BounceBabe


BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:04

Ik heb zelf geen scooter maar een thomas (snorfiets die 65 gaat oeps)
ik vond het heel fijn om hier op te rijden (hoeft niet meer heb me rijbewijs joepie) maar volgens mij kostte deze nieuw ongeveer 2200 gulden! Suc6

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:04

Tja, een 2e handse heb je al vanaf 50/100 E, maar je weet niet echt wat je koopt, tenzij je er veel verstand van hebt. NIeuw heb je scooters vanaf 1000 E ofzo? maar dat zijn gewoon vaak de "mindere", starten vaker niet enzo. IK heb een Honda X8R-X, prima ding, start altijd, en NOOIT problemen mee. IK denk dat je ook een beetje geluk moet hebben.

Bijjkomende kosten? Benzine, verzekering weet ik niet wat dat kost. Benzine bij mij voor een volle tank 5/6 E. Daar doe IK een halve week mee, maar ik moet ook erg veel & ver rijden.
Certificaat is zo'n 28 E, en de boeken 15 E ofzo, samen. Goede merken zijn denk ik Peugot, Honda & Yamaha. Dat zijn iig de bekendste, dus die zullen ook wel beter zijn. Verder kan je gewoon naar een brommerzaak gaan, en eens wat info vragen, denk dat zij je verder kunnen helpen Haha!

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:26

Destinietje €1000,- voor een nieuwe scooter is toch niet zo goedkoop?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:27

Nee, maar wel de goedkoopSTE volgens mij;-)

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:29

amai zijn die dingen zó duur

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:31

Een nieuwe scooter heb je niet voor 1000 euro.
Kijk maar eens op scooterplaza.com ....
Een goede 2e hands scooter heb je bijna niet voor 1000euro..
En ben ook opzoek, maar moet denk nog even sparen.

Brabantse Fries ;)

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:46

ReBaTi schreef:
Een nieuwe scooter heb je niet voor 1000 euro.
Kijk maar eens op scooterplaza.com ....
Een goede 2e hands scooter heb je bijna niet voor 1000euro..
En ben ook opzoek, maar moet denk nog even sparen.


Ligt eraan wat je zoekt. Vriendin van me heeft een klein scootertje, zo een als van het CBr, eh, yamaha Why ofzo meen ik? voor 100 E gekocht, ding rijd als een trein. En zo ken ik er wel meer. De goedkoopste NIEUWE die ik ken is denk ik de Yamaha Neo's of de HOnda SFX? 1500 E denk ik dat die zullen kosten.
IK denk dat je t beste gewoon naar de scooter zaak kan gaan Knipoog

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:48

ik heb zelf een peugeot zenith. ik heb hem ergens in maart voor €425 gekocht en hij is van '96 of '97 dat weet ik ff niet meer. ik vind het een fijn dingetje, start goed en is tot nu toe nog niet kapot geweest Lachen hij is hiervoor van een meisje geweest, die doen er misschien toch net even wat voorzichtiger mee dan jongens. op scooter.2dehands.nl staan er veel te koop. als je bij een scooter gaat kijken neem dan iemand mee die er verstand van heeft, er zitten er echt zoveel tussen die helemaal kapot zijn en dat heb je pas door als je hem gekocht heb Scheve mond
ik zou zelf geen nieuwe scooter kopen. ze zijn onwijs duur, en omdat je hem all risk wil verzekeren is je verzekering dus ook veel duurder. een gewone wa verzekering is ongeveer 90 euro maar dat verschilt natuurlijk waar je je scooter laat verzekeren. er zijn zoveel merken en de prijsen verschillen heel erg dus ga gewoon eens op internet rondkijken naar wat je zelf leuk vind en dan kom je vanzelf wel wat leuks tegen! succes met zoeken Tong uitsteken

Gamble

Linnie
Berichten: 1103
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:31

ik heb een honda sfx koste nieuw 2.600 geloof ik... 2e handse moet je goed mee opletten of die wel legaal en heel is!!!!

ik weet niet meer hoeveel het kostte dat examen maar je kan even kijken op www.cbr.nl (kan je trouwens ook de theorie oefenen, onderschat het niet!!)

suc6

xx linniej

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:51

ik heb zelf een citta (snorfiets die 55 km/pu gaat) hij kosste me 350€ maar het onderhoud kost me een rob uit me lijf(*lees elke maand wel weer elende met dat ding)
certificaat halen 28€ <-- vond ik erg moeilijk
en benzine ongeveer 2€ per week<--ik rijd er niet heeel ver mee

een nieuwe scooter moet je al denken aan 1000€ ,verzekeren 100€ per jaar
benzine 6€ per week (ongeveer)
en je heb altijd wel onderhoudskosten

let op: als je een 2e handse neem, of ie wel legaal is en of er niet te veel onderhoudskosten aan zit.
het beste kan je een 2e hands bij de fietsenspeciaalzaak kopen

Breezer
Berichten: 744
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:55

euuuhhhhhh mijn scooters was 2e hands wel wat duurder 1200 euro en ik heb een yamaha neo's wel fijne scooter je certificaat kost 26 euro ...

Hou van me liefje!!!


Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:39

Linnie schreef:
ik heb een honda sfx koste nieuw 2.600 geloof ik... 2e handse moet je goed mee opletten of die wel legaal en heel is!!!!

ik weet niet meer hoeveel het kostte dat examen maar je kan even kijken op www.cbr.nl (kan je trouwens ook de theorie oefenen, onderschat het niet!!)

suc6

xx linniej

IK hoop voor je dat dit guldens zijn, anders ben je flink opgelicht Haha!
hij was bij onze Honda "dealer" hier 1600 E meen ik Knipoog

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 19:43

bedankt allemaal voor jullie reacties:D Heel mooi! die merken zeggen met niet veel, foto's zouden wel leuk zijn:D Kussies BounceBabe

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:58

Gewoon ff op google plaatjes zoeken, en de naam intypen;-)

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 20:03

ohwja dat is inderdaad wel slim;) heh kan ik nog meer moeite doen hahahah grapje Haha! Haha! Haha!

thnx Lachen kussies BounceBabe


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _joy_c_, Annienke, Ellen_ov, Googlebot, JorineV, marley93, MirjamRobin, Mo_86, Neelm3r9, Paardjes83, SannevZ, Selina en 168 bezoekers