Beginletter volgend jaar bij KWPN en Fries?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Beginletter volgend jaar bij KWPN en Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 18:05

het verzor Kwpner van jessikoe hier op bokt is drachtig van een fries en zij krijgt het veulen. Ze is natuurlijk harstikke blij (he jes! Pling ) en is al begonnen met het verzinnen van namen. Maar het is natuurlijk wel zo leuk om de naam met de juiste beginletter te laten beginnen. Dus vandaar de vraag Lachen


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 18:10

Aangezien het een kruising betreft die volgens mij in geen van beide stamboeken opgenomen kan worden, is de naamkeuze volledig vrij

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 18:12

ze kan in register A worden opgenomen, dan staat er aan vaders kant : onbekend.
maar dan weet ik dus niet of je de kwpn begin letter moet hebben
die is volgend jaar toch Z of niet??

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 18:44

Slaan ze de Y ook over dan?

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 18:57

Bij het KWPN is het volgend jaar idd de Z.
Ik geloof overigens niet dat een kruising kwpn x fries in het register A opgenomen kan worden, dat zou wel heel vreemd zijn.
Volgens mij kun je deze kruising wel in het B register in laten schrijven.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:02

*snik* ik had zo'n leuke naam voor een hengstje bedacht... helaas gaat het voor ons niet meer door om volgend jaar een eigengefokt veulentje een naam te geven...

De naam zou ZZ Top zijn... Verdrietig

(we hebben nml al onze veulentjes naar muzikanten genoemd: Tiesto, U2 en dan ZZ top....)


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:08

Cute_12 schreef:
Bij het KWPN is het volgend jaar idd de Z.
Ik geloof overigens niet dat een kruising kwpn x fries in het register A opgenomen kan worden, dat zou wel heel vreemd zijn.
Volgens mij kun je deze kruising wel in het B register in laten schrijven.



Bloos!
ik denk dat ik dat ook bedoelde Haha!
ik bedoel iig een blauw papier Knipoog

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 19:15

stef schreef:
Aangezien het een kruising betreft die volgens mij in geen van beide stamboeken opgenomen kan worden, is de naamkeuze volledig vrij



ja, dat snap ik en dat snappen zij ook, maar ze vinden het gewoon leuk om het met de officiele beginletter te doen Lachen Ze laten hem hoogstwaarschijnlijk ook niet op nemen in het B-kader. Ze hadden dit paard gekocht en nu blijkt dat ze per ongeluk is gedekt door een friese hengst. Het was dus ook niet echt de bedoeling....Ze hadden de merrie gekocht zonder papieren, maar die bleken er later wel bij te zitten (waarschijnlijk omdat de vorige eigenaar met de leeftijd zat) Ze gaan dus in iedergeval wel de papieren van de merrie opvragen! Lachen

Het is een heel ingewikkeld verhaal, maar bij toeval waren ze de vorige eigenaar van de merrie tegengekomen en die had nog een dochter van haar staan en het bleek ook nog eens dat het paard vroeger van de manege-eigenaar is geweest. Heel vreemd en complex dus allemaal, maar gelukkig is het goedgekomen.

Bedankt voor jullie moeite! weet iemand toevallig de beginletter van het friese stamboek?

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:01

Tyrza schreef:
*snik* ik had zo'n leuke naam voor een hengstje bedacht... helaas gaat het voor ons niet meer door om volgend jaar een eigengefokt veulentje een naam te geven...

De naam zou ZZ Top zijn... Verdrietig

(we hebben nml al onze veulentjes naar muzikanten genoemd: Tiesto, U2 en dan ZZ top....)



Ik ga in navolging van Lotje en Votje, het veullie Zotje noemen.... Haha!

Leuk bedacht die namen Tyrza!! En ach, dan ga je dat jaar erop voor Abba.... Ach gut

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:20

Jammer he Tyrza?
Maar aan de andere kant, dan had je zo'n stoere hengst gehad die je Sissi zou moeten noemen Tong uitsteken

Ik weet iig zeker dat je het veulen wel kunt laten registreren bij het KWPN, dan zou de naam dus met de Z moeten beginnen.
Of je het veulen ook bij het Friesche stamboek kunt registreren weet ik niet, volgens mij moet dan zowiezo de merrie gedekt zijn door een goedgekeurde hengst. Als het geen goedgekeurde hengst was zou je DNA testen moeten laten doen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:09

yvetje schreef:
Bedankt voor jullie moeite! weet iemand toevallig de beginletter van het friese stamboek?


Eh,dat zijn er volgens mij 3. En elke naam mag maar 1 x voor komen. Ik weet alleen niet welke letters.

- Offline -

montananicole

Berichten: 146
Geregistreerd: 15-02-02
Woonplaats: bovenkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:35

DeesDeBest"]
[quote="yvetje schreef:
Bedankt voor jullie moeite! weet iemand toevallig de beginletter van het friese stamboek?


Eh,dat zijn er volgens mij 3. En elke naam mag maar 1 x voor komen. Ik weet alleen niet welke letters.
[/quote]

ik denk dat het m, n ,o is.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 23:03

hoezo?

- Offline -

Machie

Berichten: 16000
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 23:31

omdat afgelopen jaar j, k, l was Verward

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-03 00:01

Sjuimpje schreef:
Ik weet iig zeker dat je het veulen wel kunt laten registreren bij het KWPN, dan zou de naam dus met de Z moeten beginnen.
Of je het veulen ook bij het Friesche stamboek kunt registreren weet ik niet, volgens mij moet dan zowiezo de merrie gedekt zijn door een goedgekeurde hengst. Als het geen goedgekeurde hengst was zou je DNA testen moeten laten doen.



Oke, bedankt! Ik zal het aan ze voorstellen. Misschien dat ze er toch wel belang bij hebben Lachen Ze zullen jullie zeker dankbaar zijn!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 12:47

Cute_12 schreef:
Bij het KWPN is het volgend jaar idd de Z.


Bah wat een moeilijke letter. En dan moeten wij er ook nog 5 namen met die rot letter verzinnen

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:15

Enkele voorbeelden voor namen met een Z
merries:
Zarina, Zelda, Zonneschijn, Zambesi, Zarah
hengsten:
Zipper, Zarthan, Zorro, Zack, Zeke(spreek uit ziek), Zazu, Zambique.
Zo zo genoeg nu hebben alle vijf de paareden een naam.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:40

kijk liever op paardennamen.nl, dan kun je ruim 500 paarden een naam geven.

- Offline -

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:51

DeesDeBest"]
[quote="yvetje schreef:
Bedankt voor jullie moeite! weet iemand toevallig de beginletter van het friese stamboek?


Eh,dat zijn er volgens mij 3. En elke naam mag maar 1 x voor komen. Ik weet alleen niet welke letters.
[/quote]

Dat is maar gedeeltelijk waar. Want ik heb dit jaar op de keuring heel wat keer Jelle voorbij zien komen, alleen komt er dan achter de naam de eerste letter van de achternaam van de fokker achter.
Lyske waren wij iig de eerste mee (en tot op de keuring toe de enige, weet niet of dat nu nog zo is) maar die heet dus echt Lyske en geen Lyske S.

Het is neem ik aan volgend jaar M, N en O, want zoals eerder gezegd, het zijn altijd 3 letters en dit jaar was het J, K en L.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: corinadrenth, Hindo2 en 92 bezoekers