Staart knippen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Staart knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 16:45

Ik ga weer een stuk van de staart van mijn shettys afknippen want die hangen al weer helemaal over de grond heen Haha!
Nu wou ik even vragen hoeveel jullie eraf zouden knippen.


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:03

Zo dat hij net niet meer op de grond hangt. Bij een shetlander mag je officieel niets toileteren, dus ook geen stukje van de staart af knippen. Maar als je het niet doe word het een rotzooitje. Ik heb die van Den meestal net een paar cm boven de grond.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:05

doe van cor zit ongeveer 10 centimeter van de grond af. zodat hij er bij het VD ook geen last van heeft.

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...


Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 17:42

Nee, verder knip ik ook niks af hoor! Maar ik vind het irritant als de staart op de grond hangt want bij het achterwaarts is Sammy er laatst op gaan staan Scheve mond

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:43

Volgens mij mag je een shet voor het stamboek wel knippen (de staart dus) maar idd zomaar net een stukje dat ie niet op de grond hangt

gina_oud
Berichten: 117
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:44

tot de koot knip ik de staart meestal af en dan moet je het gewoon regelmatig bijhouden

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:51

ik knip de staart van me shet ook bij..
toen ik hem kreeg hing tie op de grond en he kon zien dat er al een paar keer op was gaan staan..dat is dus echt jammer..
maar ik heb hem ongeveer tot de koot..

Karaat_the_newforest op Instagram

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 18:20

Ik knip op het oog Haha! ZO ongeveer net boven de hoef, maar ligt een beetje eraan hoe recht hoe het uitpakt zeg maar Schijnheilig

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:06

Ik knip bij mijn shet altijd een heel stuk eraf tot iets onder de knie, maar het ligt er maar net aan hoe snel die groeit! Bij mijn shet groeit het heel snel maar groeit het minder snel dan is het zonde.

Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 10:34

Volgens het shetlanderboekje van het nsps hoor je weinig aan de staart te doen, en moet deze zo lang mogelijk zijn. Omdat vele staarten dan uit worden getrapt, mogen de staarten bijgeknipt worden tot die lengte dat ze net niet op hun staart kunnen staan. Wij knippen ze dus bij tot een paar cm boven de grond, btw ik vind korte shetlanderstaarten (zoals bij wedstrijdpony's/paarden) zoiezo niet mooi.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Harkie, IASCrawler, Lui_, ZarahZoe en 33 bezoekers