wat zal ik doen????????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

wat zal ik doen????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 16:40

heej ik ging eerst mee met een meisje die op de manege woont naar een of andere caviakeuring op de kinderboederij daar aangekomen zag ik een heeeeel lief shetlandveulentje ik was gelijk verkocht nou heeldetijd naar gekeken enz. en nu ong. een maand later STAAT DIE TE KOOP maar eigenlijk ben ik op zoek naar een grote pony zal ik een grote pony nemen of deze shetlander waar ik helemaal verliefd op ben Lovers
dit is hem:

Afbeelding

ik vind hem echt helemaal te gek (in het echt is die veel mooier en liever)
wat zouden jullie doen en wat vinden jullie ervan hij is begin juni gebore wat zouden jullie als ik het zou doen ervoor geven?

Love the life you live!
Live the life you love!


Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:57

wat een schatje:D, ik denk dat je er uiteindelijk niet veel aan hebt als je wilt rijden enzo...maar als je genoeg grond en tijd hebt kun je hem er altijd bijnemen;). Ik weet niet of die een goede afstammeling heeft maar ik heb eigenlijk niet veel verstand van shetlanders, maar als ik hem zou willen kopen zou ik er niet meer dan 250 euro voor geven?of is dat nou een hele domme schatting van mij:S

Mijn nieuwe aanwinst: Bas! (Florencio x krack c)

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:59

Shetveulens worden nu voor onder de €100 verkocht, maar ik zou toch voor een grote pony gaan.

Don't dream your life, live your dreams!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:00

kzou ook voor een grotere pony gaan, maar om zo een erbij te hebben is ook wel errug leuk! dus ja het ligt een beetje aan je budget!

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...


babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 17:03

ja ik heb net gemailt met die vrouw en gevraagd wat die al kon nou het is dus een hengst kan wel is irritant zijn aan je kleren bijten enz. kan nog geen voetje geven en aan het halster meelopen vind die niks toen vroeg ze wat ik zou bieden toen heb ik gezegt 75euro omdat hij nog helemaal niks kan en al zou ik hem moeten laten castreren zou dat ook al weer 150euro kosten maar ik vin hem zo leuk maar het zou wel me 1e pony worden..dus ik moet hem helemaal alleen opvoeden is dit handig?

Love the life you live!
Live the life you love!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:11

Ik zou het niet doen. Het lijkt je nu heel leuk, maar later krijg je misschien wel spijt dat je nooit een grotere pony heb gekocht en dat je toch wel wilt rijden...
Gewoon verder kijken naar een groot paardje (fjord ofzo Tong uitsteken) ook al vind je deze nog zo lief Knipoog

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 17:44

ja maar het gaat niet persee om het rijden ik zou er ook nog mee kunnen mennen,vrijheidsdressuur,wandelen,longeren en alle andere dingen die vrouw zei dat hij ongeveer net iets groter als 90cm wordt

Love the life you live!
Live the life you love!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:54

ik zou ook een grote pony nemen.ik heb zelf een pony ook opgevoed en aardig veel tijd en werk hoor!

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 18:05

ik ben 13 jaar en weeg ong. 40kg en ben 1.53 lijkt dit dan wat voor mij? want hij staat zo op internet:

Daan is begin juni geboren. Hij is helemaal bruin. Binnenkort moet hij weg bij zijn moeder Iris en daarom is hij te koop. Daan is tot nu toe vooral peuter geweest en heeft dus nog 'niks' geleerd.
Wonend op de kinderboerderij is hij al wel gewend aan veel kinderen en mensen. Ook daan is al regelmatig geaaid geknuffeld en gepoetst.
Hij vind het heerlijk om gekriebeld te worden en voor een stoeipartijtje is hij ook wel in. Verder is hij vooral baldadig!
Voor meer info kunt u bellen of mailen. Uiteraard bent u ook van harte welkom om langs te komen en Daan 'live' te zien

Love the life you live!
Live the life you love!

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 18:15

ik zit nu al weer te twijfelen aan het feit dat het me 1e pony wordt en het een hengst is..kan ik hem wel aan,kan ik hem zelf wel goed opvoede enz.

Love the life you live!
Live the life you love!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 18:24

Zou er nog heel goed overnadenken een hengst is neit niets!
Het kunnnen zulke etterbakken zijn (vooral shetlanders, en heb er ervaring mee)
Zodra er een merrie in de buurt kwam was het bijten en trappen.
En het casteren is ook weer duur....
Ik zou toch doorzoeken naar een merrieshetlandertje die je misschien in kan spannen, want met een vuelen kan je ook nog helemaal neits doen....
*even mijn mening* ik zou het niet doen....

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 18:32

als die te erg wordt zou ik hem zoiezo wel laten castreren maar dat kan ook pas weer als die 1 is maar met een veulen kan je wel dingen doen: hem aan je laten wennen,leren aan het halster lopen,wandelen,poetsen,lere voetjes geven en al die dingen een hengst kan je ook aangespannen rijden...:S

Love the life you live!
Live the life you love!

tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 18:34

tjah mijn ervaring met hengsten is zeer goed eigenlijk heb zelf 2 shetties en een haflinger hengst (allemaal van jongs af aan) (en lor natuurlijk)

alleen toen ik ze kreeg had ik al wel ervaring met eigen pony`s dus dat is wel anders...
ik ben zelf ook helemaal gek van shetlandertjes en denk dat het leuk is om mee te beginnen als je het rijden tenminste niet belangrijker vind, verder is het natuurlijk je eigen beslissing...

maar het is toppie om je eigen veulentje op te voeden en te zien hoe hij opgroeid en saampjes een goeie band te krijgen

iig succes met het maken van je beslissing
groetjes jenny

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 19:02

het lijkt me super me eigen veulen te hebben MAAR ik vind het straffen zo moeilijk dat is hetzelfde als bij me hond.

Love the life you live!
Live the life you love!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:11

Ik denk dat je beter af bent met een paard waar jij van kan leren ipv dat jij het het paard nog moet leren.

En wat als je straks vriendinnen hebt die allemaal naar het bos gaan en jij kan niet mee?

Ik weet het is heel moeilijk als je een hele leukerd ziet staan, ik met 2 paarden heb het nog regelmatig Haha!

Misschien heb je in de toekomst wel de mogenlijkheid om een grote en een kleine pony te houden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 19:14

nou ik ben niet zo groot en de shet wordt boven de 90cm dus ik zou er opzich wel zonder zadel op kunnen zitten. en ik zou anders toch met hem gaan mennen met het veulen heb ik denk ik wel het voordeel dat ik een band met hem kan opbouwen..

Love the life you live!
Live the life you love!

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:28

Hij is superlief!!
Op zich zou je er best op kunnen rijden, maar mennen is natuurlijk hartstikke leuk, maar voor je dat kunt duurt dat natuurlijk nog een paar jaar, je voordeel is wel dat je hem vanaf het begin af aan kent, en dat jullie al goed aan elkaar gewend zijn enzo...
Maar wat wil je er nu mee doen die paar jaar? Alleen op de wei laten staan en beetje mee wandelen is wel leuk voor een half jaar ofzo maar daarna lijkt mij dat je toch wel iets meer wilt gaan doen, en dat kan dan niet....
En als je het straffen moeilijk vind moet je wel sterk in je schoenen staan bij een hengst, want daar moet je heel consequent mee omgaan want ze bijten nogal graag, en niet alleen bijten, (natuurlijk niet allemaal maar veel wel)
Ik zou er nog goed over nadenken wat je met een eigen pony allemaal wilt gaan doen..

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:31

Hij ziet er ook superlief uit maar eerlijk gezegt vind ik het een moeilijke keuze misschien klan ik je niet echt helpen maar je moet met je gevoel mee gaan vind ik omdat het toch een veulen is die je hart heefvt gestolen zoals je het moet zeggen.
Als ik het kon betalen had ik ze allebei dan gekocht een grote pony/paard en een shet!
Maar ik denk dat je je met de gevoel mee moet gaan!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 19:40

ik denk wel dat ik met me gevoel meega maar niet alle hengsten hoeven toch vervelend te zijn? of ligt het aan mij

Love the life you live!
Live the life you love!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:44

Dat klopt ik ehb zelf een grote shetlandhengst is nu 1 jaar en 5 mnd en is super lief eigelijk gedraagt hij zich als een ruin!
Dus niet iedere hengst hoef zo te zijn als andere hengsten<!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:51

Pas over 3 jaar zou je erop kunnen zitten, jij bent dan ook weer 3 jaar ouder moet je niet vergeten, dus 16.
Dan is het niet zo leuk meer voor de shet dat jij erop gaat en voor jou is het ook niet zo leuk meer.

Het hengst-zijn hoeft opzich geen probleem te zijn, maar gewoon jouw leeftijd en dan een shet.
Ik ga er vanuit dat je zo'n pony niet voor een jaartje aanschaft, je wil straks vast lekker rijden met vriendinnen.
Op je 16e kun je dat zo'n ukje niet meer aandoen vind ik.

Het lijkt nou misschien hartsikke leuk , zo'n klein schattig veulentje, maar het kost heel wat tijd en geld om zo'n pony op te voeden, en je hebt er de eerste paar jaar helemaal net niks aan ( behalve beetje knuffen en wandelen dan )

Als ik jou was zou ik ook verder zoeken naar een leuke rijpony.
Ik heb zelf een paar jaar terug ( toen ik net zo oud was als jouw ) ook bijna een shet gekocht, ik had het gevoel dat ik dan tenminste ook een pony had, maar toen ik na ging denken bleek ook voor mij dat ik er niks aan zou hebben...

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 20:12

ja maar ik wil gewoon een shet omdat ik het leuk vind ik hoef er later niet op te rijden enz. gewoon om lol met dat beesiej te beleve als vriend en een band opbouwen ik hoef niet persee met me vriendinnen te rijden (ik heb maar 2 vriendinne met een paard en die ene is een shet...)

Love the life you live!
Live the life you love!

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 08:28

Je moet het helemaal zelf weten natuurlijk, maar denk er heel goed over na!

Vind je het over een jaar nog steeds leuk om met een puberale pony te gaan wandelen?
Straffen hoort erbij anders heb je straks een pony die dwars over je heen loopt.
Bij jonge paarden moet je consequent zijn en grenzen leggen. Niet de ene keer wel en de andere keer niet toelaten...

Kun je dat aan

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 08:38

Babli, volgens mij heb je de keuze al gemaakt. ALs ik de post zo terug lees geef je op ieder antwoord wat aangeeft waarom niet, een waarom wel. En als je het graag wilt, moet je het gewoon doen! Maar denk er inderdaad goed over na en lees alle bovenstaande posts nog eens door want daar staan wel heel erg goede tips en argumenten!

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:01

babli schreef:
ik denk wel dat ik met me gevoel meega maar niet alle hengsten hoeven toch vervelend te zijn? of ligt het aan mij


Alle veulentjes zijn schattig en alle paarden kunnen etters zijn als je niet consequent bent. Als je niet streng kunt zijn kun je beter niet aan een paard beginnen en al helemaal niet aan een veulen, hoe klein hij ook is.

It never eats, it never sleeps, it never stops...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evilou, GrapeshotBot, Sintara, YandexBot en 49 bezoekers