Oscar --> Rijfoto's en FILMPJES

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Oscar --> Rijfoto's en FILMPJES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 21:20

Gister logeerde Fleur bij mij en toen waren we tegen de middag naar mijn verzorgpaard Oscar gegaan. Het gaat de laatste tijd niet zo lekker met rijden , Oscar heeft een staak periode.. Hij kan heel goed heel stilletjes en netjes lopen, maar hij doet het gewoon niet. Ik doe niet vele anders als voorheen toen hij nog wel kei lekker liep, maar goed, ik probeer hem er gewoon door heen te rijden en ondertussen gewoon lekker van mijn fouten te leren...

eerst poetsen, dit gebeurd in de stal, omdat het beest altijd loopt te scheiten en ik geen zin heb om de stront van het erf te vegen Tong uitsteken

Afbeelding

Omdat hij dus de laatste tijd wat aan het kloten is longeer ik hem altijd even van te voren. Wat nu dus echt nodig was, want hij was lekker fris en springerig...

Eerst een stapje:
Afbeelding

Toen een drafje:
Afbeelding

Toen een galopje...

http://www.wepsite.net/ingridsworld/Filmmap/10Oktober03/Hpim1429.avi

Toen ben ik opgestapt, in het begin was hij heel erg tegendraads aan het doen, en toen zijn er dan ook geen foto's gemaakt, toen begon hij ietsje beter te lopen..

Drafje:

http://www.wepsite.net/ingridsworld/Filmmap/10Oktober03/Hpim1431.avi

Afbeelding

Oscar! Je haar danst!:
Afbeelding

Even een voorbeeld van hoe het dus niet moet:
Afbeelding
Achterhand er niet onder, tegen de hand, en per slot van rekening rijd ik ook nog eens op het verkeerde been licht

Ik heb toch echt alleen een selectie gemaakt van wat er acceptabel uit ziet Knipoog Tong uitsteken

Afbeelding

De gehele foto zag er heel lomp en stom uit, maar zijn koppie was hier zo mooi!
Afbeelding

Maar hoe bagger hij ook loopt..
Eerlijk is eerlijk... Oscar kan lekker strekken (nu moet ik nog netjes rechtop zitten):
Afbeelding

Nadat we voor de 3de keer een pauze hadden ingelast:
Afbeelding

Had Oscar denk ik besloten zijn strijd op te geven, en gelijk liep hij een stuk prettiger. Eerst even ietsje lager laten lopen:

http://www.wepsite.net/ingridsworld/Filmmap/10Oktober03/Hpim1461.avi

Hier probeerde ik hem zo langzaam mogelijk te laten draven, en Fleur had het koud geloof ik, ze bibberd zo Tong uitsteken
http://www.wepsite.net/ingridsworld/Filmmap/10Oktober03/Hpim1462.avi

Halthouden: ZOW JAMMER VAN DAT ENE LINKERACHTERBEENTJE! Huilen
http://www.wepsite.net/ingridsworld/Filmmap/10Oktober03/Hpim1465.avi


Foei TOCH!: Ingrid die benen!
Afbeelding

Ik moet toch ook echt weer eens serieus aan mijn houding gaan werken. Bloos! Misschien volgende keer poging beugels 1 gaatje langer:
Afbeelding

Nou toen ging ik sinds WEKEN weer eens een poging tot wijken doen. Ik heb dit nog nooit helemaal onder de knie gekregen, maar ik had het al een hele tijd niet geoefend, ik kwam er gewoon telkens niet aan toe met dat gestribbel van Oscar. Graag jullie mening. Wat ik er zelf van vind? Ik moet hem met mijn buitenbeen meer opvangen, dat vind ik vooral zo lastig, en proberen om hem iets minder naar binnen te laten kijken...

http://www.wepsite.net/ingridsworld/Filmmap/10Oktober03/Hpim1475.avi

http://www.wepsite.net/ingridsworld/Filmmap/10Oktober03/Hpim1477.avi

http://www.wepsite.net/ingridsworld/Filmmap/10Oktober03/Hpim1478.avi

Ook was er nog best een mooie foto gemaakt, alleen ik zat er vrij lomp op, dus heb mezelf er maar afgeknipt Knipoog.
Afbeelding

Toen hadden we nog een proefje geoefend, maar die ging best bagger. Toen heb ik hem maar uitgestapt
http://www.wepsite.net/ingridsworld/Filmmap/10Oktober03/Hpim1496.avi

Toen ben ik afgestapt, en is Fleur er HEEL eventjes opgestaan, eventjes uitgeprobeerd, en toen heeft zij hem verder uitgestapt... Daar zijn ook wat foto's van, maar die zijn nog niet helemaal klaar.

Commentaar is welkom, vooral wat betreft het wijken, want dat heb ik nog LANG niet onder de knie...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:25

leuke foto's en filmpjes..

op dat eerste filmpie wat ik nou echt zoo geweldig vind is hoe je dat zeg.. echt zown leuk acent met de zachte g ahhh geweldig sorry vind dat zown leuk taaltje ( ken je ook dat vanne haaiijeee ofzo Tong uitsteken )

voor de rest vind ik t er onwijs netjes uitzien !
Laatst bijgewerkt door bonney4evver op 21-10-03 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 21:29

WUHHAHAHAHAHAHA ik had helemaal niet door dat er geluid onder zat Tong uitsteken:P:P:P BAH WAT ERG!!! nee hoor, die zachte G dat is nou nederlands Tong uitsteken van die harde g van boven de wateren gaat je keel kapot Tong uitsteken

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:32

Wat heb je er toch weer een mooi topic van gemaakt!
Mooie foto's ook!
En die g is toch normaal Verward
Ik vind Oscar heel mooi lopen en al veel beter dan in het begin!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:40

Fleury schreef:
Wat heb je er toch weer een mooi topic van gemaakt!
Mooie foto's ook!
En die g is toch normaal Verward
Ik vind Oscar heel mooi lopen en al veel beter dan in het begin!


haha ja maar dat acent op zich en met name is t altijd de achte g laatst was ik op vakantie naar hotel gilzerijen in NB. nahh dat taaltje vind t zo banketstaaf soms kan ik het amper verstaan
Tong uitsteken

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:42

Hey, volgens mij komt die rijbroek me erg bekent voor! Haha!
Past ie goed of niet? Het is geen super kwaliteit meer, maar misschien wel goed genoeg.

Jammer dat het de laatste tijd wat minder gaat, maar dat komt vanzelf wel weer goed. Ieder paard (en ruiter) heeft wel eens een dipje.

Mag ik een paar tips geven?
Probeer hem ook recht te stellen, want hij loopt nogal veel naar binnen gesteld.

Verder met rijden iets meer begrenzen, want hij valt erg over de buitenschouder (hierover had ik al eens met je over de msn, toch?)

Ik hoop dat zijn dipje snel over is en je weer lekker aan het werk kan

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:50

ben met antoinette eens. En misschien je handen iets stiller houden (zag ik op dat filmpje van halthouden).
Zeer mooie foto's en een leuk paardje joh. Die foto van zn hoofdje is geweldig mooi.

Mijn blog lees je hier en kun je natuurlijk ook volgen op Facebook en Twitter.
Mama van een heel bijzonder meisje

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:39

Hey!!!

Laat ik ook eens reageren Knipoog
Ten eerste, leuk de manier hoe je dit gedaan hebt, foto's en filmpjes, was zowaar tijdje bezig met alles doorkijken enzo, leuk!! Nu mag jij een tijdje bezig met alles lezen *LOL*

Dat hij een dipje krijgt kan natuurlijk altijd! Het wordt natuurlijk al kouder enzo, en sinds je altijd (?) buiten rijdt wordt hij natuurlijk ook wat frisser he? Maar gewoon heel consequent blijven rijden en duidelijk maken wat wel en niet mag.. Heb je trouwens les? Leg het dan eens voor bij je instructrice, wat zegt die er van?

O ja, commentaar is welkom.. nou daar gaan we!! hahaha Nee hoor, grapje Knipoog

Maar (zoals Antoinette al zei) hou je iets teveel stelling, dat zie je in dat eerste filmpje met jou erop, en de foto erna, op het filmpje komt zn kont dan ook wat naar binnen.. probeer daar op te letten.. Alleen op de volte wat stelling, op de rechte lijn(en) moet hij zich ook rechtrichten (behalve als jij anders wilt).

En op de foto waar je zegt tegen de hand Verward nee hoor! hij loopt zo prima op de loodlijn.. anders juist wat te diep (of laag ingesteld Lachen )
En langzaam laten draven is prima, maar wissel dat eens af en doe dat eens vaker! wordt hij beter voor het been van, en heeft dan minder tijd om te klieren omdat ie druk bezig is met jou!

Laat hem met het wijken niet doooor je been gaan he? Dit kun je controleren door expres weer een stukje rechtuit te willen (en gaan) ZONDER zijgang, als hij dat gewoon doet, is het goed, als hij dan gewoon doorblijft wijken kun je al merken dat hij er teveel doorheen gaat en je hem meer moet begrensen (en afwisselen met rechtuit).

Maar ik vind het er verder prima uitzien hoor! Je houdt je handen op prima hoogte en het ziet er allemaal absoluut niet storend uit!


"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 23:47

Die laatste foto vindt ik ook erg stoer om te zien.

Is jullie bak ook zo zwaar of lijkt dat maar zo op de foto's?

Leuk peerd in ieder geval.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 00:32

Leuke foto's en filmpjes!

Wat betreft het wijken: eerst zelf recht op blijven zitten. Doordat je zelf helemaal scheef zit zal je paard nooit in balans opzij kunnen gaan. Verder zou ik niet een hele zijde gaan wijken, maar 3-4 pasjes en dan weer recht vooruit. Dan zorg je dat hij niet over zijn buitenschouder wegvalt, wat hij nu wel doet. Als je merkt dat het geen moeite meer kost om hem recht vooruit te krijgen ga je het verder uitbouwen.

En idd wat rechter zettten, valt hij niet zoveel over de buitenschouder en zal hij beter in balans kunnen lopen. je kun hem ook helemaal recht laten wijken en pas als hij voldoende in evenwicht blijft wat gaan stellen. Weer een ding minder waar je dan aan hoeft de denken.

Hoop dat je er wat aan hebt, en ziet er verder netjes uit hoor.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 08:45

hej hej ingrid ziet er netjes uit hoor
leuke pics ook en het topic is idd leuk in elkaar gezet Tong uitsteken
je hebt er echt de tijd voor nodig om alles te kijken
verder tja tips heb je hier al gehad van de mensen die er meer verstand van hebben als mij Tong uitsteken en voor de rest het is een leuk paardje waarvan ik echt hoop dat je er nog een tijdje plezier aan mag beleven. hij heeft een heel lief koppie Tong uitsteken en zeker wel wat kwaliteiten in zn mars.

probeer alleen wel zelf wat meer naar voren te kijken en schouders recht en niet teveel mee hangen met je paard je wil hem mee die bochten en hoeken inrijden maar hij moet zelf wel de hoeken in maar jij moet recht blijven zitten in die hoeken anders valt ie helemaal naar binnen waardoor het misschien netjes lijkt maar het niet goed is. ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. (ik wordt er zelf ook nogal eens op gecorrigeerd Tong uitsteken )
succes met rijden verder.

en tja mijn zachte g klinkt ook zo als die van ingrid en ik kom zelf niet eens officieel uit brabant Tong uitsteken maar uit zeeland Tong uitsteken ik vind het wel grappig Tong uitsteken

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

Farjen

Berichten: 7969
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:33

fabske schreef:
hej hej ingrid ziet er netjes uit hoor
probeer alleen wel zelf wat meer naar voren te kijken en schouders recht en niet teveel mee hangen met je paard je wil hem mee die bochten en hoeken inrijden maar hij moet zelf wel de hoeken in maar jij moet recht blijven zitten in die hoeken anders valt ie helemaal naar binnen waardoor het misschien netjes lijkt maar het niet goed is. ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. (ik wordt er zelf ook nogal eens op gecorrigeerd Tong uitsteken )
succes met rijden verder.


Mee eens, als je wijkt, kijk dan waar je heen rijd, want vooral op het laatste filmpje (geloof ik) kijk je: loopt hij wel goed?
Had gisteren het wijken ook nog geoefend, ging voor geen meter tot ik na 2 keer doorhad dat ik naar haar zat te kijken, toen ik recht voor me keek (krijg je ook een beter houding van, ik toch Lachen ) ging ze zo opzij.. Maar ik zie dat je je buitenbeen ook gebruikt, ik weet niet of dit zo goed is (omdat je het redelijk veel gebruikt) maar mijn lesgever heeft me dit toch niet gezegd Verward Correct me if i'm wrong

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 13:34

Hey hey...

Bedankt iedereen voor de leuke reacties... Ik zou willen dat ik altijd zulke reacties krijg, want er zitten zeker wat bruikbare tips bij. Hier ga ik dan ook zeker allemaal mee aan de slag.

Die zachte g is gewoon dood normaal hoor:P

Ik ga zeker met het wijken die tips gebruiken. Want als ik hem rechtuit stuur dan gaat hij inderdaad gewoon verder opzij.. daar gai k hard aan werken.. bedankt allemaal!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:40

Leuke foto's en filmpjes! heb je goed gemaakt Fleur.
Ik vindt het er goed uitzien, volgens mij is hij wel wat dikker geworden.
Mij viel eigenlijk op dat je best wel langzaam draaft, misschien dat je beter ff vooruit kan rijden, dan kun je hem ook makkelijker in de hand stellen. (tenminste dat vindt ik dan)
Bij het wijken kijk jij naar beneden, je moet proberen voor je uit te kijken. (maar dat zeggen de andere bokkers ook al)
Verder vindt ik het er heel leuk uitzien hoor! had graag foto's en filmpjes willen zien van waar het NIET goed ging. (gewoon om te zien of het echt zo slecht ging)
over dat wijken, misschien kun je ook een keer wanneer je op de binnenhoefslag rijdt, naar de buitenhoefslag toewijken en terug. En volte openen en sluiten, dat heeft ook met wijken te maken.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:43

Hij loopt mooi zeg! Erg mooie foto's en filmpjes weer.
Bijna niets op aan te merken, alleen hier en daar de been ligging.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:06

Ik vind het makkelijker om door te zitten bij het wijken, mss een tip? Lachen
En je kijkt nogal naar beneden bij het wijken Knipoog
Maar hij loopt idd wel mooi

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:42

Wauw hij is echt groot!!!!!!
Wel een tof paard en je kan hem super rijden zo te zien!

Live,LOve,'ndLaugh

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:43

Fairie schreef:
Hij loopt mooi zeg! Erg mooie foto's en filmpjes weer.
Bijna niets op aan te merken, alleen hier en daar de been ligging.


mee eens
Het ziet er best netjes uit!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:28

ziet er best wel netjes uit hoor. maar je houding is idd niet al te netjes....maarjah daar kun je ook aan werken. je kijkt op de foto's ook best vaak naar beneden. als ik dat doe op de manege krijg ik gelijk op me kop zo van: KAREN JE ZIT SCHEEF!!!!!! verder ben ik het wel eens met annetje dat je hem idd mischien iets beter voorwaarts kunt rijden zodat hij ook wat makkelijker de lage lijn gaat opzoeken.

.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:25

bij dat 2e filmpje van poging tot wijken is grappig dat je na het wijken kijk welk been je zit...viel me meteen op..hihi vond het gewoon grapig (maar wel goed)
aldoende leert men met t wijken , probeer hem helemaal recht te houden dus heel het lijf en dan opzij te laten stappen (draven)voor met het binnebeen de duwen achter de singel en probeer dan niet het hoofd weg te draaien maar juist meer de kant op waar je heen wilt, zo leerde ik t

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:26

o ja en vindt dat filmpje van galop aan de longeerlijk erg leuk

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 07:10

iwayalover schreef:
ziet er best wel netjes uit hoor. maar je houding is idd niet al te netjes....maarjah daar kun je ook aan werken. je kijkt op de foto's ook best vaak naar beneden. als ik dat doe op de manege krijg ik gelijk op me kop zo van: KAREN JE ZIT SCHEEF!!!!!! verder ben ik het wel eens met annetje dat je hem idd mischien iets beter voorwaarts kunt rijden zodat hij ook wat makkelijker de lage lijn gaat opzoeken.


Nogmaals, bedankt voor alle leuke en fijne reacties Knipoog

Idd zoals ik al zei, mijn houding is zwaar bagger Knipoog maar ook daaraan ben ik aan het werken.

Ik mag van mijn instructrice op momenten dat hij mijn hand niet opzoekt juist niet voorwaartser rijden. Oscar is een paardje wat vrij snel in de "stress" schiet, dus als hij niet helemaal loopt waar hij moet lopen, dan moet ik wel veel been geven, maar ondertussen doen alsof ik terug naar de stap wil. Dan zoekt hij mijn hand meestal weer op. Dat is eigenlijk het enige vervelende aan Oscar. Als hij niet lekker aan de teugel loopt, of in ieder geval, nagefelijk loopt, dan is hij gewoon niet te rijden. Als ik probeer te schakelen, maar hij is niet lekker ontspannen, dan is het 1 gestresde blok beton... Knipoog zie daar maar eens netjes op te rijden Tong uitsteken

Ow en Renee. Bloos! ik was eerlijk gezegd niet aan het kijken of ik op het juiste been zat. Maar bij het wijken was er iets wits op Oscar's been opgevallen, en toen bleek dat er een witte klodder op zijn knie zat Haha! MAAR SHHHHHHT niet zeggen he.. iedereen mag best denken dat ik zat te kijken naar het goede been Tong uitsteken

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 17:05

Hey mensen...

Ik moest even wat kwijt. Ik heb net op Oscar gereden. EN HIJ LIJKT EINDELIJK DE STRIJD GESTAAKT TE HEBBEN:D:D:D:D *BLIJ*:D:D:D

Daardoor kon ik weer ECHT lekker aan het werk... Ik heb vooral een geoefend met schakelen. Maar ook met de nagefelijkheid..

Op het laatst heb ik ook nog met wijken geoefend! En vooral met jullie tips ben ik al een eind gekomen. Ik heb Oscar nu zo goed als zo ver dat ik hem opzij kan duwen, maar ook weer rechtuit kan rijden als ik dat aangeef. Ook kreeg ik heb al redelijk recht, maar ik ga hier zeker aan verder werken..

BEDANKT ALLEMAAL!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:13

Shiloh schreef:

Ow en Renee. Bloos! ik was eerlijk gezegd niet aan het kijken of ik op het juiste been zat. Maar bij het wijken was er iets wits op Oscar's been opgevallen, en toen bleek dat er een witte klodder op zijn knie zat Haha! MAAR SHHHHHHT niet zeggen he.. iedereen mag best denken dat ik zat te kijken naar het goede been Tong uitsteken


hahaha Haha! ik hou mn mond

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 18:28

Wat een leuk gezicht! en leuk hoor, die filmpjes!!!

Ikke ---> Lovers <--- Robin


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 56 bezoekers