de reden waarom ik weer op zoek ben naar een ....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

de reden waarom ik weer op zoek ben naar een ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 15:21

NIEUW PAARD....Een aantal van jullie hebben denk ik wel mijn advertentie(s) gezien waar ik een donkerbruin rijpaard voor Stephany zoek,... een aantal weken geleden was dat nog een vraag voor een betrouwbaar buitenrijdpaard, maar er is iets gewijzigd in mijn vraag en daarop slaat deze titel!

Vorige week, in de herfstvakantie, zijn wij gaan kijken naar een hele leuke KWPN-merrie van ruim 6 jaar (en donkerbruin!, stokhoogte 1.62m).
Alles zat mee, leuke prijs, erg lief paard, liep mooi, de kleur die we graag willen etc.
Dit omdat STephany haar pony PEPSI (zie mijn profiel!) niet meer geschikt is voor de wedstrijdsport, hij liep al een tijdje niet zo lekker meer, van de zomer veel bij ons op de wei gestaan en niet echt "gewerkt" ivm de hitte......
Tot wij voor 2 weken terug hoorden dat hij te stijf is geworden om echt mee te trainen, daar doen wij hem alleen maar pijn mee...
Jullie begrijpen, STephany helemaal Huilen , ze wil echt voor de L gaan trainen, en dat mag PEPSI dus niet meer....hij blijft nu lekker bij ons op de wei staan en af en toe een ritje of longeren.... maar goed...
Wij dus kijken naar een nieuw niet al te groot paard en het was liefde op het eerste gezicht tussen Stephany en Princess. Lovers

Wij na een paar dagen weer terug(afgelopen zaterdag) en nu met haar instructrice om te kijken wat zij van de combinatie vond... Nou zij vond ze ook erg leuk!
Afgesproken dat we Princess zouden kopen, behoudens de uitslag van de medische keuring, deze week. (Stephany had ook al haar spaargeld al van de bank gehaald). Afspraak met de dierenkliniek gemaakt en alles verder geregeld......

Krijgen we dus zondag (een dag daarna) een telefoontje dat de eigenaresse Princess toch maar aan iemand anders had verkocht die ochtend Boos! , dus je snapt het was hier thuis dus.... Verdrietig
Ik moet zeggen dat wij ook in alle staten waren! Wat bleek nu, er kwamen mensen nog zondag kijken en zij heeft toen voor Princess meer geld gevraagd en ook gekregen, terwijl zij met ons al die mondelinge koop-overeenkomst was aangegaan!!!!

Ik heb maandag gelijk onze aansprakelijkheidsverzekering opgebeld en de advocaat zei ook dat zij dat dus nooit had mogen doen . Onze mondelinge overeenkomst was rechtsgeldig...Ik kon er dus een zaak van maken en het paard via de rechter terugeisen.....maar dat zou dus een hele vervelende lange weg gaan worden omdat Princess inmiddels al aan iemand anders verkocht was, die misschien ook moeilijk ging doen (zit er wel in!!) etc. etc.

We hebben toch maar besloten (vnl. voor Stephany) om het maar zo te laten en er boven proberen te staan...(dat valt dus niet mee, zeker niet als je ziet dat je kind zo verdrietig is!!) en op zoek te gaan naar een ander paard welke niet te duur is en donker van kleur!

Dus om een lang verhaal toch maar kort te houden...hebben jullie ook wel eens zoiets meegemaakt?? Ik vind dat toch wel bizar hoor dat het geld weer boven alles gaat, terwijl je alles al afgesproken hebt en er ook een kind bij betrokken is!!! Ik heb dat zondag nog tegen die eigenaresse gezegd dat Stephany erg verdrietig was en dat ze niet kon maken de koop niet door te laten gaan Boos! , maar daar had ze dus geen boodschap aan....

Dus wie weet of heeft er misschien zo een paard te koop staan??
Laatst bijgewerkt door Stephany op 23-10-03 16:28, in het totaal 2 keer bewerkt


vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:27

Dit hoort hier denk ik niet!

Maar iig geval kan ik me vinden in je verhaal en het is erg dat sommige mensen alleen maar denken aan 'hoe verdien ik het meeste geld'! En je mondelinge overeenkomst is idd rechtsgeldig, maar als je het via de gerechtelijke weg zou doen, zou het je wss nog veel meer geld en leed kosten + dat diegene die het paardje nu heeft mss ook al erg gehecht is aan het dier!

Veel succes met het vinden van een geschikt paardje verder!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 15:28

ik heb het hier wel neer gezet omdat ik alleen wil benadrukken dat mijn advertenties niet dubbelpost waren, en dat ik nog steeds op zoek ben naar een nieuw paard!
Vandaar deze keuze....

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:49

Ik heb zoiets een paar week terug nog meegemaakt.
Had geboden op een pony op marktplaats.
ik kreeg een mailtje : Als u een goed tehuis aan onze pony bied gaan wij accoord met uw bod...

Dus ik terug gemaild : prima, dan bel ik zometeen even om een afspraak te maken om te komen kijken

Zij weer: Oke is goed ons tel nummer is **** blabla

Nog geen 5 minuten later ( had de telefoonhoord al in mijn hand ) krijg ik een mailtje : De pony is zojuist verkocht... Verward Verward

Huh ? Dacht ik, maar ik zou toch bellen en jullie gingen acoord met mijn bod...
Ze hadden nog een hoger bod gekregen en dus maar aan die mensen verkocht. Dan hadden ze minstens mij kunnen vertellen dat er over mij heen geboden was, dan had ik nog weer daaroverheen kunnen bieden...

Nou heb ik inmiddels diezelfde pony wel bij mij thuis staan, ik was gaan kijken bij iemand met een andere pony en die mensen bleken over mij heen te hebben geboden en de pony te hebben gekocht vlak voor mijn neus weg.
Nou heb ik dus die pony weer van die mensen gekocht, terwijl ik eigenlijk voor een ander kwam kijken. Pling

Ik weet zo geen paard voor je , maar wens je iig sterkte ermee en suc6 met je zoektocht, wou alleen even laten weten dat dat nou eenmaal zo gaat in de paardenwereld

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:56

Toch zou ik er wel werk van maken! Vooral als dit toch het paardje was wat je zo graag wilde!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:06

SANEX schreef:
Ik heb zoiets een paar week terug nog meegemaakt.
Had geboden op een pony op marktplaats.
ik kreeg een mailtje : Als u een goed tehuis aan onze pony bied gaan wij accoord met uw bod...

Dus ik terug gemaild : prima, dan bel ik zometeen even om een afspraak te maken om te komen kijken

Zij weer: Oke is goed ons tel nummer is **** blabla

Nog geen 5 minuten later ( had de telefoonhoord al in mijn hand ) krijg ik een mailtje : De pony is zojuist verkocht... Verward Verward

Huh ? Dacht ik, maar ik zou toch bellen en jullie gingen acoord met mijn bod...
Ze hadden nog een hoger bod gekregen en dus maar aan die mensen verkocht. Dan hadden ze minstens mij kunnen vertellen dat er over mij heen geboden was, dan had ik nog weer daaroverheen kunnen bieden...

Nou heb ik inmiddels diezelfde pony wel bij mij thuis staan, ik was gaan kijken bij iemand met een andere pony en die mensen bleken over mij heen te hebben geboden en de pony te hebben gekocht vlak voor mijn neus weg.
Nou heb ik dus die pony weer van die mensen gekocht, terwijl ik eigenlijk voor een ander kwam kijken. Pling

Ik weet zo geen paard voor je , maar wens je iig sterkte ermee en suc6 met je zoektocht, wou alleen even laten weten dat dat nou eenmaal zo gaat in de paardenwereld



1. Een bod op marktplaats zou ik niet serieus nemen, vooral als je het dier nog niet gezien hebt.
2. Een pony koop je nadat je deze gezien hebt, en niet per telefoon. Aangezien veel mensen vaak bellen op een advertentie, en een afspraak maken maar vervolgens nooit meer op komen dagen. Of wel komen en zeggen dat ze het dier leuk vinden en deze week terugbellen om te zeggen of het wel of niet doorgaat, maar vervolgens nooit meer wat van hun laten horen begrijp ik volkomen dat deze mensen het paard aan de eerste serieuse bieder verkocht hebben. En niet aan iemand die via het internet geld bied zonder het dier te hebben gezien.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:10

De mensen in kwestie die hem gekocht hebben van dit meisje hebben ook via marktplaats over mij heen geboden en ongezien gekocht...

Dus er verschilt niks in hun en mijn bod....alleen dat zij meer boden dan ik ( wel 10 euro )
Dan nog met het geld op het oog, hadden ze mij kunnen vertellen dat eroverheen geboden was, vind ik dan.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:14

Hmpf, z z z maar dan ook zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer banketstaaf. Ik zou dr met liefde het paardje afhandig maken. Boos!

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:15

wij hebben ook nog wel leuk spul staan...... zou even kijken op onze website

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:24


Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 20:01

He kim, ben jij degene die op Marit rijdt op de foto's??

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:25

nee das andere Kim.......... hihihi.. Op dit moment rij ik haar wel overigens.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 23:51

Pipo"]
[quote="SANEX schreef:
Ik heb zoiets een paar week terug nog meegemaakt.
Had geboden op een pony op marktplaats.
ik kreeg een mailtje : Als u een goed tehuis aan onze pony bied gaan wij accoord met uw bod...

Dus ik terug gemaild : prima, dan bel ik zometeen even om een afspraak te maken om te komen kijken

Zij weer: Oke is goed ons tel nummer is **** blabla

Nog geen 5 minuten later ( had de telefoonhoord al in mijn hand ) krijg ik een mailtje : De pony is zojuist verkocht... Verward Verward

Huh ? Dacht ik, maar ik zou toch bellen en jullie gingen acoord met mijn bod...
Ze hadden nog een hoger bod gekregen en dus maar aan die mensen verkocht. Dan hadden ze minstens mij kunnen vertellen dat er over mij heen geboden was, dan had ik nog weer daaroverheen kunnen bieden...

Nou heb ik inmiddels diezelfde pony wel bij mij thuis staan, ik was gaan kijken bij iemand met een andere pony en die mensen bleken over mij heen te hebben geboden en de pony te hebben gekocht vlak voor mijn neus weg.
Nou heb ik dus die pony weer van die mensen gekocht, terwijl ik eigenlijk voor een ander kwam kijken. Pling

Ik weet zo geen paard voor je , maar wens je iig sterkte ermee en suc6 met je zoektocht, wou alleen even laten weten dat dat nou eenmaal zo gaat in de paardenwereld



1. Een bod op marktplaats zou ik niet serieus nemen, vooral als je het dier nog niet gezien hebt.
2. Een pony koop je nadat je deze gezien hebt, en niet per telefoon. Aangezien veel mensen vaak bellen op een advertentie, en een afspraak maken maar vervolgens nooit meer op komen dagen. Of wel komen en zeggen dat ze het dier leuk vinden en deze week terugbellen om te zeggen of het wel of niet doorgaat, maar vervolgens nooit meer wat van hun laten horen begrijp ik volkomen dat deze mensen het paard aan de eerste serieuse bieder verkocht hebben. En niet aan iemand die via het internet geld bied zonder het dier te hebben gezien.
[/quote]

Pipo heeft helemaal gelijk.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:07

Heb je mijn reactie daaronder ook nog even gelezen ?
Dat het bij de uiteindelijke kopers net zo is gegaan als bij mij, ongezien verkocht, gewoon via een bod bij marktplaats...
Dus daar zat dit keer geen verschil in, ik begrijp dat het wel een verschil zou maken als er daar mensen langs waren geweest, hadden gezegd wij geven ** ervoor en nemen hem mee.
Dan zou ik het wel snappen, maar nou zat er verder geen verschil in...

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 09:42

op wat voor een manier het ook gebeurt, het is gewoon niet goed te praten dat je een paard, wat je eigenlijk al aan iemand (mondeling) hebt verkocht, gewoon zonder te overleggen of wat dan ook, doorverkoopt voor meer geld.....

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 15:13

Jeetje.. ik vind het echt heel erg dat mensen dat zomaar doorverkopen voor meer geld.. en dat zonder het ff te zeggen.. Boos! Ik heb hier gewoon geen woorden voor Boos!

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 18:46

dank voor je medeleven....

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:58

dat is niet leuk voor jae zeg!!!

<3

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:36

tja ik heb ook zoiets meegemaakt een paar maanden terug in mijn zoektocht. Had echt een hele leuke pony gezien, gemaild en gebeld, afspraak gemaakt voor bezichtiging. Die man zei dat er meer mensen geiintereseerd waren en dat er de dag voor mij er mensen van een manege kwamen kijken. Maar hij zou zeker mij ook laten kijken want hij wilde liever zijn pony aan een particulier kwijt dan aan een manege. Ik zou dan hoger kunnen bieden als de manege hem zou willen kopen. Goed je raad het al ik kreeg een mailtje dat de pony toch gelijk meegenomen was naar die manege. Fijn hoor...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:32

Stephany schreef:
op wat voor een manier het ook gebeurt, het is gewoon niet goed te praten dat je een paard, wat je eigenlijk al aan iemand (mondeling) hebt verkocht, gewoon zonder te overleggen of wat dan ook, doorverkoopt voor meer geld.....

Zodra mensen bij mij zegge en schrijven 25,- handgeld hebben betaald,voor een dier, is het paard uit de verkoop op dat moment, al bied een ander 10000 meer!
Mails en biedingen bij Marktplaats stellen meestal niks voor, het zijn voornamelijk kinderen die dat doen.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

ZARAH
Berichten: 131
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: leeuwarden

Te koop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:11

In welke prijsklasse zoeken jullie een paard?

Misschien heb ik wat jullie zoeken!

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 18:29

ik heb je g-pb't Zarah

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 20:46

Mailtjes door kinderen/penny's verschillen toch wel van mailtjes van ouderen.
Kinderen mailen vaak : Oh wat een lieve pony....die wil ik wel hebben, is hij niet te duur en kun je er op rijden en kan hij ook ... etc etc ( heb hier ervaring mee )

Ik denk toch niet dat de meeste mensen een mail waarin staat 'Geachte... Hierbij zou ik graag de ... Met vriendelijke groet' als een nietsvoorstellende kindermail zouden zien.

Stephany: heb je al wat leuks gezien??

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:53

Biedingen via marktplaats, gaan niet met een begeleidende mail samen.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 22:59

Dat is waar! maar wanneer je een email stuurt dan lees je toch wel of het door een kind of volwassene is "geschreven".....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, amaniblauw, criollo_yess, hollie, josien_m_, Macs, noox, Poldermenner, Swift, Tajmahal, Vagabondo, veerle92, xxPaige en 111 bezoekers