Kent iemand Play Boy?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gina_oud
Berichten: 117
Geregistreerd: 09-08-01

Kent iemand Play Boy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 15:23

Het is een zevenjarige Tinkerruin. Ik heb hem op het oog voor mijn dochter. Graag zou ik iets meer over hem te weten komen voordat ik hem koop.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:25

Mischien is het een idee om erbij te zetten waar hij nu staat etc.
Er kunnen wel zoveel tinkers zijn met de naam Play Boy Haha!

gina_oud
Berichten: 117
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 18:42

Hij staat op dit moment in Waarde in Zeeland bij een Handelsstal. Op de site van de handelsstal staat een foto:
www.handelsstalvaniwaarden.nl
Volgens zeggen zitten er papieren bij, de vader is Aylesfield en de moeder is Derring. Ik heb al gezocht op het Nederlands Stamboek van de Tinkers, maar vond hem daar niet bij.

gina_oud
Berichten: 117
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 18:07

Niemand die hem kent???

gina_oud
Berichten: 117
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 00:02

Laat maar, we zijn wezen rijden en het was niks! Een beeldschoon beest, maar veel te sterk voor mijn dochter.

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 00:34

Hoi
Ik ken hem ook.
ik ben wezen kijken maar heb er niet op gereden, kan je er meer over vertellen.
hoe oud is je dochter??
anders pb je maar
groetjes
Annick

Vidaltje

Berichten: 152
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 15:40

Gadverredamme.. het spijt me zeer maar ik ben wezen kijken naar die foto van 'PlayBoy' maar ik vind hem echt absoluut geen beeldschoonbeest, gewoonweg spuuglelijk... spijt me zeer...
Maar ik schrijf geen berichtje om je af te zeiken Clown
Er zijn echt wel mooiere tinkers hoor. Kijk eens op marktplaats, en dan bij de tinkers en friezen... Staan altijd hele leuke tussen voor weinig geld.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 16:31

Dat ie zo sterk was was idd al te zien aan die foto met z'n neus in de lucht..

gina_oud
Berichten: 117
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 22:51

Ja, misschien was het wel te zien voor iemand die verstand van paarden heeft. Maar ik ben een leek op paardengebied, als ze tegen mij zeggen dat er een kind van 7 op rijdt, dan ga ik er vanuit dat mijn dochter van 13 er ook op kan. Nu was hij wel hartstikke braaf hoor, niets mis mee, maar hij was niet vooruit te branden. En ik denk dat ze er dan niet zo lang plezier aan beleeft om te gaan rijden.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 00:09

Fijn dat er kenners zijn die zoveel zien aan een foto.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:19

coydog schreef:
Fijn dat er kenners zijn die zoveel zien aan een foto.


Hey weer een stadsgenoot

Sorry beetje off-topic Haha!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:25

Nee ik ben ook niet echt weg van hem... maar goed het was dus helemaal niks? Wat zoek je precies voor een Tinker?

De afstamming die erbij staat is waarschijnlijk niet op papier. Hij is uit 1996 en volgens mij bestaan er geeneens Tinkers die zo oud zijn met vol stamboekpapier. Wellicht bij de ICS?
Maar goed doet er ook verder niet toe, het was niks Haha!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:27

ilsejee schreef:
Dat ie zo sterk was was idd al te zien aan die foto met z'n neus in de lucht..


ik weet nie of ik het verkeerd zie, maar volgens mij heeft dat meisje op de foto de buitenteugel helemaal los hangen.
het ziet er iig niet uit dat ze goed kan rijden.
op de linker foto vind ik hem wel gaan, maar de rechter vind ik hem nie echt mooi

maar het word hem toch nie, dus maak eigelijk nie zo veel uit.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:30

ben je trouwens speciaal op zoek naar een tinker?
op marktplaats staan er idd ook veel.
en ik raad je wel aan om hem altijd te laten keuren door een dierenarts. vooral omdat je zelf al aangeeft zelf niet veel verstand van paarden te hebben.
op handestallen staan vaak slechte paarden (niet overal, maar vaak wel) keuren kost wel wat geld, maar het zou zonde zijn dat je dalijk met een paard zit wat vanalles mankeert. (wat je dus ook handen vol geld kan kosten)

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:44

Over Play-Boy:
Heeft iemand naar zijn rug gekeken? Heel erg doorgezakt. Grote kans dat dit dier rugproblemen heeft/gaat krijgen. Dit zou al 1 reden zijn om hem niet te kopen. Ik vind zijn hoofd ook heel lelijk, er lopen zat Tinkers rond met een mooier hoofd.
Ze zeggen heel vaak dat er een kind van 7 op rijdt. Wij kochten er ook zo 1: de eerste week heel erg braaf, daarna was het net een rodeo-paard, net zo lang bokken tot je ernaast lag en dan nog proberen je te slaan ook...
Wij waren heel blij dat we dat kreng op proef hadden!

Inderdaad zoals Loulou al zegt: laten keuren.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:59

Wij hebben ook een hele leuke merrie staan, Misschien een keer komen kijken.... ze is wel duurder dan paarden op de markt (als je begrijpt wat ik bedoel)

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:52

[quote="gabyfedde"]Over Play-Boy:
Heeft iemand naar zijn rug gekeken? Heel erg doorgezakt. Grote kans dat dit dier rugproblemen heeft/gaat krijgen. Dit zou al 1 reden zijn om hem niet te kopen. Ik vind zijn hoofd ook heel lelijk, er lopen zat Tinkers rond met een mooier hoofd.

Hallo
Het is natuurlijk wel belangrijk dat je een gezond paard koopt, maar dat zijn hoorfd lelijk is heeft er niks mee te maken dat ze hem niet zou kopen, wat jij mooi of lelijk vind een ander misschien mooi.
ik heb Play Boy wel gezien in het echt en hij is niet lelijk, ook niet super mooi, maar wel heel erg lief.
hij is 2 maanden geleden geruind.
in ieder geval vind ik niet dat je kan oordelen van een foto.
Veel mensen vinden Damian ook niet mooi, maar daar gaat het niet om.
het gaat er om wat ik er van vind.
en ik vind hem SUPER Lovers
Groetjes
Annick

gina_oud
Berichten: 117
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 20:48

Ik ben niet speciaal op zoek naar een Tinker, maar mijn dochter vond hem gewoon leuk. Wat betreft dat meisje dat er op zit...ik zei al dat ik er geen verstand van had en weet niet of het hier aan kan liggen...het is wel zo dat het dier opgetuigd wordt met een veel te klein hoofdstel om te rijden en een veel te klein bit. Ook het zadel past hem niet, misschien is dat wat jullie zien aan zijn rug??? Ik weet het niet, hoor, maar ik zou het me zo voor kunnen stellen...
In ieder geval zoek ik niet speciaal naar een Tinker, maar liep hier toevallig tegenaan. Ik heb hem dus niet gekocht en ben nog op zoek. Ik zou zo wie zo een dierenarts er naar laten kijken, dat had ik me al voorgenomen. Dus (ik sta ook al bij Eenmaal Andermaal) mochten jullie een leuke ruin weten zo tussen de 1.60 en 1.65 voor maximaal E 2500,-- tot E 3000,--.......dan houd ik me aanbevolen.

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:49

Annick"]
[quote="gabyfedde schreef:
Over Play-Boy:
Heeft iemand naar zijn rug gekeken? Heel erg doorgezakt. Grote kans dat dit dier rugproblemen heeft/gaat krijgen. Dit zou al 1 reden zijn om hem niet te kopen. Ik vind zijn hoofd ook heel lelijk, er lopen zat Tinkers rond met een mooier hoofd.

Hallo
Het is natuurlijk wel belangrijk dat je een gezond paard koopt, maar dat zijn hoorfd lelijk is heeft er niks mee te maken dat ze hem niet zou kopen, wat jij mooi of lelijk vind een ander misschien mooi.
ik heb Play Boy wel gezien in het echt en hij is niet lelijk, ook niet super mooi, maar wel heel erg lief.
hij is 2 maanden geleden geruind.
in ieder geval vind ik niet dat je kan oordelen van een foto.
Veel mensen vinden Damian ook niet mooi, maar daar gaat het niet om.
het gaat er om wat ik er van vind.
en ik vind hem SUPER Lovers
Groetjes
Annick




Ik zeg toch ook : Ik vind zijn hoofd lelijk!
Ik zag niet dat zijn hoofd lelijk is, alleen maar dat ik dat vind. Dat is mijn mening.
Iedereen mag toch zelf bepalen wat hij/zij mooi/lelijk vindt???

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:05

gina schreef:
Laat maar, we zijn wezen rijden en het was niks! Een beeldschoon beest, maar veel te sterk voor mijn dochter.



Helaas vaak toch een raskenmerk van de tinker, wat de stamboeken ook blijven roepen!

Mocht je in de buurt van noord holland komen dan ben je altijd vrij om eens een keer op mijn tinker te rijden om te vergelijken!