Camilla geschoren, wat een ramp.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Camilla geschoren, wat een ramp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 12:13

Het eerste jaar dat we Camilla hadden geschoren (bij jessica) was het een regelrechte ramp en hebben we er ook héél lang over gedaan. Ze was flink verdoofd en toch stond ze heel erg te stressen, haalde ze uit enz enz. Vorig jaar ging het al iets beter, wel nog sedalin erin en alles gewoon netjes geschoren, dit duurde ook aardig lang, maar wel minder lang dan de 1e keer.

Nu moest het zonder sedalin dus ik hield m'n hart vast. Gelukkig was er een hoefsmid op stal en die had een soort vervanging van Sedalin, het werkte alleen wel minder goed. Dat dus maar van hem gekocht.

Eerst moesten we 2 andere pony's scheren. Om 11 uur 's ochtends hadden we het scheerapparaat opgehaald en wilde om 12 uur beginnen. Deed 'ie t niet. Boos! Terug gegaan, messen moesten geslepen worden. Gelukkig hadden we hem al redelijk snel weer terug, werd ook nog eens gebracht. Wat een service. Knipoog En 1 dag extra, gratis, maar gelukkig hebben we dat niet nodig gehad. OK dan!

Na die 2 pony's was Camilla aan de beurt. Een uurtje van te voren de tube leeggespoten in haar mond en ze leek aardig suf. Het lijf ging zonder problemen. Inmiddels was het al half 8 dusdonker.. En de lampen in de wasplaats gaven niet genoeg licht aan de linkerkant bij haar kont en buik.. Verdrietig Allemaal strepen dus, helaas.. Vooral op haar kont. Hopelijk is dat over 2 weken niet echt meer te zien. Boos! In goed licht viel het gelukkig ook wel mee.
Heel haar lijf was klaar, toen nog de benen en het hoofd.. Dat was een ramp! Ach gut Benen optillen, uithalen, wegspringen enz enz.. Zelfs als er 1 been opgetilt werd en ik het andere ging scheren sprong ze gewoon naar voren. Uiteindelijk haar 2 voorbenen wel kunnen doen maar de achterbenen hebben we gelaten. Netjes recht afgeschoren natuurlijk.. Gelukkig valt het niet zo erg op.
Toen het hoofd.... Dat was ook ff moeilijk maar met een praam en iemand die haar hoofd naar beneden hield is het dan toch gelukt. OK dan!

Ik heb nog nooit zo'n mislukt geschoren pony gezien. Bloos Maar goed die teddyvacht is er iig af!
Volgend jaar denk ik toch maar gewoon een model.. Benen en hoofd laten zitten denk ik.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:55

Tja, ik denk dat een modelletje dan mooier word als het hoofd en de benen zo'n drama zijn. Dan doe je dat een paar keer en probeer je over een paar jaar weer een keer helemaal. Dan is ze d'r wat meer aan gewent en gaat het vast makkelijker.
Nou ja, ze is iig kaal Tong uitsteken .

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:00

Ik ben echt blij met onze merrie. Ze is een paar weken geleden voor het eerst heel haar lijf geschoren en ze stond me toch een partij te genieten. En dat voor een 4-jarige die een half jaar geleden nog op de wei liep.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:15

Mijn paard stond gewoon te pitten dat ze geschoren werd. Er gaat toch echt niets boven een kwart paard! Haha!

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:08

Ik vind het zelf nogal dom dat je niet eerst het hoofd en de benen gedaan hebt! Wij deden dat altijd als eerste zodat dat in iedergeval klaar was voordat ie weer bij zinnen kwam.
Als je weet dat ze lastig is waarom spreek je niet gewoon met de DA af dat die ff komt spuiten. Beter als alle ellende erom heen en gestress.

Verder gelukkig dat het iniedergeval enigzins is gelukt!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 14:10

Uit ervaring weet ik dat ik het hoofd en benen bij Camilla beter als laatste kan doen! We hebben gister natuurlijk ook geprobeert om eerst haar benen te doen. Maar als we haar lijf eerst doen, raakt ze er aan gewend en vind ze het apparaat op haar benen en hoofd minder eng als wanneer we daarmee beginnen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:14

Sunny stond ook gewoon te slapen met haar benen, niks zo lekker als gefrutsel aan je lijf volgens haar.. Die doet echt geen stap verkeerd, maar die vind manen trekken ook lekker..

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:28

Leuk Naat

Maak je snel foto''s zodat we haar kunnen bewonderen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 15:17

Youngster, nog zoiets.. Manen trekken! Verschrikkelijk vind ze dat.
Als ik door haar manen kam, of krab met mijn vingers, vind ze het heerlijk.. Maar ik hoef maar met mijn ijzere trekkammetje aan te komen of ze kijkt me al boos aan.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:41

Oeieoi, tante Millie is weer lekker bezig haha! Maar, misschien word dit 'Nieuwe" modelletje, wel mode voor deze winter:)
MIsty moet er ook snel aan geloven, maar hij is nu verkouden, dus we zullen even moeten wachten:S

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:44

Nathalie schreef:
Youngster, nog zoiets.. Manen trekken! Verschrikkelijk vind ze dat.
Als ik door haar manen kam, of krab met mijn vingers, vind ze het heerlijk.. Maar ik hoef maar met mijn ijzere trekkammetje aan te komen of ze kijkt me al boos aan.


hihi, die van mij staat te genieten..Beest is verder ook niet helemaal wijs hoor.. Knipoog

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:28

Ff een vraagje, Darmorah word volgende week geschoren, vorigjaar hebben we een praam gebruikt, maar toen werd ze in een model geschoren, dit jaar word ze helemaal geschoren en het vrouwtje die dat doet adviseerde mij om haar Seladin te geven omdat anders de praam er te lang op zit, maar ik zit een beetje te twijfelen hoeveel streepjes ik moet geven, Darmorah is ong. een Camilla voormaatje ( Knipoog ) en hoeveel tijd van te voren, op de verpakking staat twee uur van tevoren maar een stalgenoot zei dat het ook wel 1 uur van te voren kan.
Btw vervelend dat het niet goed is gelukt.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:29

Ohww erg is dat he! Ik ben van plan Scrabble na dit weekend te gaan scheren, maar dat zal ook wel een ramp worden..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 16:34

letizia80 schreef:
Ff een vraagje, Darmorah word volgende week geschoren, vorigjaar hebben we een praam gebruikt, maar toen werd ze in een model geschoren, dit jaar word ze helemaal geschoren en het vrouwtje die dat doet adviseerde mij om haar Seladin te geven omdat anders de praam er te lang op zit, maar ik zit een beetje te twijfelen hoeveel streepjes ik moet geven, Darmorah is ong. een Camilla voormaatje ( Knipoog ) en hoeveel tijd van te voren, op de verpakking staat twee uur van tevoren maar een stalgenoot zei dat het ook wel 1 uur van te voren kan.
Btw vervelend dat het niet goed is gelukt.


Heb je nog Sedalin dan? Is namelijk uit de handel, als je nog wat hebt liggen heb je geluk. Staat er op de verpakking 2 uur van te voren? Ik dacht dat Sedalin een half uur van te voren moest, maar misschien heb ik dat verkeerd onthouden.
Je moet even kijken in de bijsluiter voor hoeveel KG 1 streepje is, dat weet ik namelijk ook niet meer.
Dat spul wat ik had (sedasal o.i.d.) was 1 streepje voor 30 kg lichaamsgewicht. Ik heb hiervan 8 streepjes gegeven.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:35

Sedalin is bij sommige nog gewoon te koop hoor. Heb pas via internet nog een tube gekocht..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 16:37

Ja via internet kan het bij sommige site's nog. Kwam ik alleen pas eergister achter jammer genoeg dat haalde ik dus niet om het gister al te hebben. Boos!
Maar in de ruitersportzaken hebben ze het niet meer. Soms als je geluk hebt hebben ze achter nog wat liggen, bij die waar ik geweest ben was het helaas op. Boos!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:43

Ja dat is wel jammer ja..Ik heb het pas over een maand nodig, dus heb nog alle tijd om het binnen te krijgen..

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:57

Bij de ruitersportzaak hadden ze nog een veperkte voorraad, het is 1 streepje per 70 kg, maar ik ben dus heel truttig en snel bang dat ik te veel geef, 'n halve tube moet toch wel kunnen? Dan kan ik altijd nog wat geven als het te weinig is.

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 18:02

Hmm ik moet ook nog een praam hebben, was ik bijna vergeten. Scheve mond Ik ga Miro zondag scheren, hopelijk lukt het allemaal in 1 keer en wordt het een beetje netjes. Zijn hoofd zal wel een probleem worden denk ik Bloos! Ik kan met het opscheermachintje al niet in de buurt van zijn hoofd komen....en dat kon altijd wel maar sinds 1,5 jaar heeft meneer uitgevonden dat als hij maar kwaad genoeg doet ik er maar mee stop, zal de laatste seadlin die ik nog heb maar helemaal geven, wie weet lukt het Knipoog Ik scheer niet zijn gehele hoofd maar net tot aan de "jukbeenderen" en zijn oortjes Lachen Benen doe ik als alle laatste zodat hij een beetje warm blijft.

-X- Anja en iedereen die deze rotklus ook nog moeten doen SUCCES!! OK dan!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 22:16

Zou t new forest eigen zijn?
Smiles zn benen en hoofd worden ook niet geschoren (ziet er niet uit maar goed) en hij staat verschrikkelijk te stressen, sedalin had absoluut geen effect.
Maar goed, wanneer komen er foto's? We willen wel een kale camilla zien natuurlijk (helemaal als het mislukt is natuurlijk:D)

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 22:28

Vervanger van Sedalin is Sedagel of hoe het ook genoemd wordt. Sedasan staat er volgens mij op.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 03:36

Ik heb gelukkig de mazzel dat ik per 1 oktober al met de deken ben begonnen en dat ie dus nog kort in de haren zit. Dit omdat mijn paard extreem gevoelig op de huid is. Bij wijze van spreken springen de gaten al in zijn huid als je er naar kijkt. Vandaar dat ik het niet in me hoofd haal om hem te scheren, dan maar een hoop gedoe met tig dekens.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 08:06

Ik was zelfs al eerder begonnen met een deken. Boos! Maar die van mij maakt gewoon een teddyvacht aan.
En Steef, dat spul had ik idd! Was even de naam vergeten.
Maar dat helpt dus minder goed dan Sedalin..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 08:14

waarom wil je in hemelsnaam hoofd en benen doen...... laat ie er lekker inzitten, meeste paarden vinden dat niet prettig en het heeft helemaal geen nut om die dingen te scheren....... het is trouwens een stuk warmer voor ze om de benen erin te hebben.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 08:21

Toen ik Webster ging scheren heb ik ook zijn hoofd en benen als laatste gedaan.
Ik hoop dat ik hem niet hoef te scheren, maar hij krijgt al een aardig vachtje Schijnheilig .