Relrite weer terug uit Utrecht!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Relrite weer terug uit Utrecht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 20:43

Vandaag was het eindelijk zo ver, nadat Relrite een maand op de Faculteit in Utrecht had gestaan, mocht ze weer mee naar huis Pling . We hadden haar 22 september naar Utrecht gebracht voor de operatie van 7 oktober. Vanaf 27 september t/m 11 oktober heeft ze gevast en mijn meisje is dan ook erg aan de slanke kant Knipoog. Sinds een paar dagen staat ze weer op vol rantsoen Vork en kon ze dus mee naar huis. Ik kon haar maar 1x keer opzoeken, omdat we zelf op vakantie waren en ze daarna aan haar vastenperiode begon Verdrietig .

De operatie is deze keer volledig gelukt en het lijkt erop dat ze nu weer helemaal OK is van achteren OK dan! . De wond moet nu natuurlijk nog goed herstellen, maar het weefsel is rustig en volgens de arts is de kans op problemen minimaal. Nog maar even duimen dat dat ook zo blijft . Als over twee weken de boxrust voorbij is en ze zonder problemen aan het werk kan, is ze weer zo goed als nieuw Haha! . Het blijft toch een knap stukje naaiwerk Knipoog . Mijn complimenten voor de behandelend artsen OK dan! . Relrite heeft weer een anus en een schede in plaats van één groot gat.

Relrite was duidelijk blij dat ze weer mee mocht, ze liep erg enthousiast door de gangen van de kliniek en liep erg vlot de trailer in. Marije_Jiplover liep toevallig langs en heeft haar nog net een aai kunnen geven voordat het deurtje dichtging en wij weg waren Haha! .

Relrite ging gelijk naar een voor haar nieuwe stal en daar was ze wel even van onder de indruk Wow! . Gelukkig herkende ze Aquila nog die in de box naast haar stond en heeft ze zich verder niet druk gemaakt. Vanavond stonden de dames gezellig naast elkaar, al was Aquila wel een beetje jaloers toen ik Relrite eerst een aai gaf voordat ik bij haar de box in stapte. Ze deed echt lelijk naar haar en meestal was het andersom. Een emmer peentjes doet in zo'n geval wonderen en Aquila's humeur sloeg snel weer om Haha! .

Relrite mag nu nog twee weekjes genieten van boxrust, wandelingen aan de hand en goeie maaltijden. Daarna begint het echte werk weer, ik heb haar aangemeld voor de EPTM in januari en ze moet dan wel wat conditie hebben Knipoog .

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:59

goed dat de operatie goed gelukt is!Gefeliuciteerd en hopen dat het goed blijft gaan..Lachen

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:36

Gelukkig dat alles goed is gegaan. Hopelijk blijft het zo!! Lachen

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 08:46

Ik ben echt blij dat ze weer thuis is! OK dan!
Vanavond kom ik weer naar stal hoor. Dan kan ik de dames weer eens zien. Lachen

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 08:59

wat had ze eigenlijk? Utrecht wordt je fijn geholpen vind ik altijd! Moet zelf over een paar weken ook weer. (nou ja ik niet maar mijn merrie dan! )

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 11:47

Relrite was door een ongelukkige bevalling compleet uitgescheurd van achteren. Dat noemen ze een cloaca, er was geen scheiding meer tussen de schede en de anus. Ze is nu drie keer geopereerd, dus ze heeft niet zo'n beste tijd achter de rug .

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:55

Jeetje zeg! Das fijn moeder worden!! niet dus..... Fijn dat het beter gaat. Lukte het eigenlijk wel met het veulen erbij dan?

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:11

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar hoe hebben ze dat gedaan (met het veultje)
Ben blij voor d'r dat alles achter de rug is

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:21

Geweldig dat het helemaal gelukt is met relrite.
Ik vind het echt een super mooi beestje.
Jij blij dat je ook weer lekker kan gaan rijden straks.
Heel veel succes en laat ons weten hoe het gaat als je weer gaat rijden.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 16:04

Sannie1980 schreef:
Lukte het eigenlijk wel met het veulen erbij dan?


Het veulen heeft de geboorte helaas niet overleefd Huilen . Relrite was toen ook nog niet van mij, dus het drama heb ik gelukkig niet meegemaakt.

Ik heb haar gekregen in april en door een andere bekende kliniek was ze al opgegeven (qua herstel van de schede en de anus). De vorige eigenaar heeft haar toen aan mij gegeven op voorwaarde dat ze een goed tehuis zou krijgen. Dit allemaal dankzij een advertentie op BOKT van Missouri .

Op advies van mijn veearts ben ik met haar naar Utrecht gegaan en daar zeiden ze dat ze er nog wel aan geholpen kon worden. Dat is dus ook gelukt OK dan!.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 18:23

Klinkt misschien hard, maar ik denk dat in dit geval dat het beter is dat het veulen het niet heeft overleefd. De merrie zal veel pijn hebben gehad en of ze dan lekker kan moederen....... Wel onwijs gaaf dat je haar toch die kans nog hebt geboden, je ziet wat er toch nog van kan komen! Echt super van je!!!

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 21:45

Fijn dat alles nu goed is met Relrite. Wel toevallig dat ik net langs kwam lopen en een heel bekende trailer zag staan!
Ik kom binnenkort eens een keertje bij je op stal kijken, heb Aquila helemaal nog niet gezien sinds ze van jou is dus dat wordt ook wel eens tijd.
Succes met de training van Relrite.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:21

Tiffy schreef:
[Dit allemaal dankzij een advertentie op BOKT van Missouri .
[/quote]


Dit had ik ff gemist, stiekem is Relrite ook wel een beetje 'mijn' paardje... echt top dat het zo goed gaat, puts a big *smile* on my face!!!!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 13:46

Missouri"]
[quote="Tiffy schreef:
[Dit allemaal dankzij een advertentie op BOKT van Missouri .
[/quote]

Dit had ik ff gemist, stiekem is Relrite ook wel een beetje 'mijn' paardje... echt top dat het zo goed gaat, puts a big *smile* on my face!!!!


En als ze straks weer een beetje in conditie is, moet je snel een keertje op je paardje komen rijden. Hopelijk krijg je dan een nog grotere *smile* on your face Knipoog .

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:49

O wat goed zeg, ik ben blij dat er ook verhalen zijn waarin het goed gaat!
Heeft dit ook nog gevolgen voor als je weer een veulen wilt fokken?