Wat hebben jullie gedaan met jullie oude pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 18:49

Wat is nou een goed doel voor een oudere pony (16) waar we zelf niet meer op rijden? Ze kan prima bereden worden (alleen niet springen of heel zwaar, wegens een oude blessure) en is nog vrij fel.

We kunnen haar wel verkopen voor een paar duizend, maar we hebben liever een goed en nuttig tehuis voor haar waar ze haar laatste jaren kan slijten.

We geven haar dan gewoon in 'bruikleen', zodat we nog wel wat over haar te zeggen hebben. (een contract opstellen daarover lijkt me handig, maar hoe en wat moet er in staan?).

Aan wie zou je haar kunnen geven? En heeft één van jullie wel eens zoiets gedaan? En thuis laten staan of juist niet?

Het is niet op korte termijn ofzo, maar over een jaartje ofzo.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 19:17

Op zo'n manier hebben wij Zep. Zep heeft nationaal gesprongen, en stond 16 jaar te wezen op een proffessionele springstal. Hij liep af en toe nog met een stagaire, eigenlijk verdiende hij een veel leuker leven. maar ja, die mensen hadden zoveel meegemaakt met dat paard en wilden hem niet graag kwijt. (het enige paard hier dat niet te koop is Haha!) Ik liep daar stage in die tijd en mijn moeder begon net te rijden. Mam heeft toen Zep gekocht voor een symbolisch bedrag. Zep heeft een wereldleven, hij staat lekker in de wei en mijn moeder rijdt recreatief met hem. Als hij echt te oud en te slecht wordt, of als mijn moeder niet meer kan rijden gaat hij terug naar de vorige eigenaar.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 09:32

Ik heb nog nooit een pony gehad. Ik vind dat bruikleenidee wel goed. Verkopen is niet slim, want dan heb je er niets meer over te vertellen. Als ze er dan van alles mee uit gaan halen ben je machteloos. Er zijn genoeg kinderen die er graag mee zouden rijden. Je moet ze alleen zien te vinden.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:14

Hoi
Eigenlijk ben ik naar zo;n pony op zoek!
Ik schap binnekort me eerste ponytje aan, en alleen op de wei is niks!
Ook zoek ik een goed leerpaardje voor me broertje (12 jaar, beginnend)
Dus een wat ouder paardje wat we voor een symbolisch bedragje kunnen kopen en wat zo'n 3x per week zal worden bereden (of meer/minder... ligt aan de conditie van het paardje)
Dus wie weet er nog een leuke D/E pony die een leuk tehuis zoekt? komt bij eeen andere E pony te staan, iedere nacht op stal, en overdag in de wei!
Zal een aantal keren per week worden bereden (iedere dag natuurlijk wel verzorgd) en mee worden genomen naar de beginnersles!
Wie weet een leuke pony die daar wel zin in heeft die makkelijk te rijden is en een goede oudere dag verdiend (mag uiteraard ook jonger zijn, maar niet duur!)
Groetjes Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 17:14

[quote]
Op 2001-10-11 16:14, schreef Ethelate:
Hoi
Eigenlijk ben ik naar zo;n pony op zoek!
Ik schap binnekort me eerste ponytje aan, en alleen op de wei is niks!
Ook zoek ik een goed leerpaardje voor me broertje (12 jaar, beginnend)



Eleate, dit was geen advertentie om een gratis pony weg te geven hoor!!! En als je verder leest, ze is absoluut niet voor een beginner omdat ze nog heel fel is. Dus zo'n soort pony zoek jij NIET.
Sorry, maar aan zo'n reactie erger ik me nogal, omdat het mij veel moeite kost om deze beslissing te nemen en ook om dit hier op bokt neer te zetten.


Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 13:12

_________________
Afbeelding
Muuuuhhhhh.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorine_81 op 2001-11-16 10:09 ]</font>

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 15:21

ik zat vanochtend hier nog over na te denken.
wat ik zou doen is het volgende.
als mijn ponytje heel oud wordt zou ik een veulentje erbij kopen en ze lekker samen in de wei zetten zodat het veulen een soort 'oma' heeft om veel van te leren en om een beetje opgevoed te worden. m'n oude pony zou ik dan wel door een kind of verzorger (of zelf af en toe) laten berijden zo af en toe in de 'pensioenstand'. en met het veulen (dat dan later mijn nieuwe rijpaard wordt) zou ik verder werken.
voor mij is dit denk ik ook over een niet al te lange tijd aan de orde en dit leek me een goede optie...
maar jouw pony is pas 16...das toch nog niet zo oud!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 15:29

Wat toevallig.
Ik ga waarschijnlijk mijn eerste paardje terugkopen.
Ik heb hem een paar jaar geleden verkocht aan een manege omdat ik een dresuurpaard had aangeschaft.
Nu is die inmiddels ook weg en ik heb nu een shire-jaarling. Strax hebben we een box over, en eerst wilde ik een jong paard erbij kopen.
Maar dat gaat weer veel geld kosten en mn vader kan er dan ook niet op rijden. Die wild namelijk weer gaan rijden, en dan vooral strax op de shire.

Dat oude paardje had ik toen verkocht voor F 1200 gulden. Hij is nu 18 jaar en ik zou hem graag zijn oude dagje willen geven bij ons thuis.
Ik ben vanmiddag langsgeweest om te kijken hoe t met m ging, en hij zag er erg goed uit, maar was echt ongelukkig en chagrijnig.

Toen zat ik a te denken, als ik m gewoon terugkoop, dan kan mn vader er ook nog lekker op rijden, en heeft ie alle rust en lekker veel weidegang.

Gewoon lekker als recreatiepaardje en als leerpaardje voor mn vader en de jaarling.
Klinkt mij perfect in de oren. Party!!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 15:12

Hoi
Ik zoek geen gratis paardje om te krijgen, maar ik biedt een wei aan voor een paardje, wat me broertje dan mag berijden! En niet zo zeer om een felle pony van U te logeren krijgen!
En zo bedoelde ik het niet, hoor, SORRY Scheve mond\
Groetjes Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 15:51

Onze oude pony's zijn hier gewoon gebleven als gezelschap voor de paarden. Toen we pas een trailer hadden namen we "oma" mee als leer"meester" voor mijn (toen nog jonge) paard. Ondertussen gaan mijn paardjes netjes alleen op de trailer. Ik heb wel een veulentje bij waar nog op kan "gepast" worden. Momenteel staat oma (27 jaar) bij vrienden als gezelschap voor een paard met een peesblessure. Opa is een goed jaar geleden (hij was toen 33) sterk achteruit gegaan en ik heb hem naar de dierenkliniek in Gent gebracht om hem een spuitje te laten geven.
Misschien moet je inderdaad kinderen zoeken die er nog willen en kunnen mee rijden. Let wel, kinderen krijgen meestal niet genoeg van rijden. Zo heeft mijn nichtje een winter op Tosca gereden (pony was toen 22) en ze snorde er "rustig" zo'n drie uur op rond ! Toen we daar achter kwamen, hebben we wel gezegd dat het zo niet kon !!! Maar ja, hoe waren we zelf op die leeftijd (elke dag wandelen, galoperen, springen ....)

groetjes

Anja

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 16:46

ik heb de meine nog steeds *LOL* hij is ondertussen al 31 jaar oud en gaat maar door...het kost wel een hoop geld maar als je het er voor over hebt... Ik heb geen stal van me zelf dus kost het me elke maand nog stalling geld en bix , maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om het beesje weg te doen zoeen oud paard komt meestal op een manege of bij een handelaar terecht ik moet er niet aan denken Verdrietig Daarom heb ik hem nog...en gaat ie pas weg als ie d..d is........

[img]../upload/1339/skip5.jpg[/img]



_________________
the best horse is a fjordhorse

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: debora/ry op 2001-10-13 16:47 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, Suzysuze en 132 bezoekers