houding probleempjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

houding probleempjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 17:30

de laatste tijdmerk ik heel erg dat mijn hand en beenhoudingen niet goed zijn..

mijn rug enzois wel recht, ik zit ook wel redelijk netjes,maar ik heb van die verschrikkelijke wiebelbenen..

nouw heb ik van die pinguin voeten als ik gewoon loop, maar dus ook van die kapstokken met rijden..

ik kangewoon mijn lichaamsdelen niet onafhankelijk laten bewegen Haha!

wat kan je daar het beste tegen doen..

het gaat zo ook met mijn armen.. zodra het paard een meebewegend hoofd heeft gaan mijn handen mee.. ik kan ze gewoon niet stil houden.. zeker alshet paard onrustig is.. dus ik kan nooit een stabiele hand bieden aanmijn paard.. iets wat me ook vervelend lijkt voor d emond van me paard.. ookal trek ik niet.

ik rij ook liever met wat langere teugels.. dan heb ik het id dat ik er wat minder last vanheb, want dan kan ik voor mijn id wat ontspannender zitten

maar die zijn dus te lang.. zodra ik ze korter neem gaat het wiebelen en bewegen en lukt het me al helemaalniet om stil te houden...

hoe kanje dat het beste oefenen?

ik kan wel tegen mijzelf zeggen handen stil.. maar dan gaan mijn benen nog erger Haha! want dan let ik daarniet meer op Haha!

het is ontzettend iritant en ik wil er graag vanaf.. en hetis niet zo makkelijk om 9 jaar oude rijstijl te veranderen.. maar het ismet mijnzit ook gelukt.. dus graag wat tips voor dit probleem..

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:27

INSTRUCTIE! Dat lijkt me het beste. Die zegt de hele tijd van: hou je benen eens stil. Ik denk dat het dan na een tijdje wel zal lukken. Verder kan je voor je hand probleem wasknijpers aan de manen maken. Dan moet je de hele tijd die knijpers aan blijven raken. Klinkt kinderachtig, maar het werkt! Voor je beenprobleem kan ik alleen maar oefenen, oefenen en oefen zeggen. Veel succes!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:42

rijden zonder beugels. zodat je je wel lang moet maken! Desnoods les en gymnastiek oefeningen aan de longe. Heeft mij altijd goed geholpen hoor! ik Rij nu 8 jaar, en er moet soms ook wel weer es aan mijn houding worden gesleuteld! vooral nu ik de overgang naar paard heb gemaakt Haha!

Groetjes en veel succes verder!

Kussies BounceBabe

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:49

een stille hand is een meebewegende hand, als je je hand helemaal stil kunt houden ga je niet mee met de beweging van de paardenmond, maar ik denk ook niet dat je dat bedoelt. Probeer iemand te vinden die je een paar zit/longelessen geeft. Zodra je een goede onafhankelijke zit hebt komt je lichaam meer in balans en zal dat er een stuk rustiger uitzien. Het probleem is natuurlijk niet binnen een dag verholpen maar als je regelmatig zonder beugels gaat rijden merk je al gauw dat je je paard beter kunt volgen.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 13:01

in het begin kon ik niet eens op mijn paard doorzitten vanwege zijn hoge opgooien.. nu kan ik daar wel mee overweg.. ik kan zelfs middedraf lekker doorzitten zonder uit me zadel te vallen..

maar op 1 of andere manier ga ik mijn benen dan nog erger bewegen.. ik zoek geen steun met de knie en ik gooi mijn benen ook iets te ver naar voren voor het mooie als ik sta zit doe..
nou heb ik gister mijn nieuwe zadel getest.. ook weer ff wennen..maar daar zit je heel erg opgesloten op.. je kan met je zit niet uit je zadel schuiven en ik kan mijn beugels onder het zweetblad doen.. wat ik dus gedaan heb.. dat werkt wel beter.. ik merk ook dat als ik er steeds aan blijf denken het beter gaat.. maar dan vergeet ik weer mijn handen Haha!
mijn paard heeft best een voorwaartse beweging met zijn hoofd.. alsofie zijnlichaam ermee moet rekken Haha! dus wat doe ik.. ik beweeg mee, maar daardoor heb ik het idee dat ik hem geen kans geef om aanleuning te zoeken.. iets wat hij wil, maar niet kan door mijn handen.. ook door het gewiebel van mij been drijf ik niet op de manier als dat zou moeten.. dus daardoor gaat het nageeflijk rijden ook niet goed..

maar instructie heb ik bijna elke dag.. maar ik ga binnenkort tch maar ff weer privelessen nemen, krijg je toch wat meer aandacht Haha! en zij laat echt wel constant weten dat je goedmoet zitten..

maar als ik zonder beugels rijd, dan wiebel ik ook.. welminder.. omdat ik dan wel genoodzaakt wordt om mijn knieen tegen hem aan te drukken, anders wiebel ik er zo af Haha! ik rij ook regelmatig zonder zadel...

maar ik heb gewoon pinguin benen Haha! ff aan de dokter vragen of er nix meer aan te doen is.. want ik heb of o benen en loop ijdbeens Haha! of als ik normaal met rechte voeten probeer te lopen met x benen.. dus ik denk dat ik daarom ook veel last heb met paardrijden.. ik kan simpelweg mijn tenen niet naar de mond van mij paard draaien.. dat doet gewoon zeer in me heupen Haha!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:18

hahaa zorg je ervoor dat je voeten uit de kom raken, kan je ze alle kanten op draaien als je zelf wilt;) magoed hier heb je natuurlijk niks aan! als ik zo alles lees heb je al veel dingen geprobeerd, dus oei jij bent knap lastig;) Haha, noua iedergeval veel succes verder, en privé lessen zijn altijd super verstandig!!!:)

Groetjes BounceBabe

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:29

Het klinkt alsof je alleen meegeeft op het moment dat dat ook moet. Als je paard vraagt. Een weerstand biedende hand is alleen van toepassing op het moment dat je een hulp geeft. In stap beweegt het hoofd van je paard op en neer en die beweging hoor je te volgen. De druk op je teugel hoort ongeveer gelijk te blijven. Als je paard zijn hoofd optilt, zijn je handen dus dichterbij je lichaam dan wanneer hij zijn hoofd laat zakken. Ik zou, als ik jouw paard zou zijn, zo te horen blij zijn met jouw handen !

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 14:14

ja ikd enk dat ik een drukprobleem ooknog eens heb Haha!

ikkannooit een gelijkmatige drukgeven opmijn handen en die dan vervolgens laten ontspannen.. ik heb meestal van die zachte handen..
lijkt wel alsof ik nie durf tevragen Haha! bang dat ik de hele tijd in de mond van mijn paard trek..

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:09

Ken dat probleem! Lachen Ach, met priveles gaat het vast wel beter...

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:29

Wat ik denk dat je niet geheel in evenwicht bent. Als je benen iets naar voren steken gaan ze bewegen.
Zoals het hoort het een lijn trekken rug heup hak. Zo zit je dus in evenwicht en kan je stil zitten.
Zwaai je benen is allebij opzij als je er op zit. Dus ook je bovenbeen. En dan laat je ze gewoon weer terug vallen. Je zit nu heel anders en beter op je kont. Vandaar uit ga je verder werken. Stap draf enz.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 18:23

tnx, da gaak vanavond in de les ff testen

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 12:39

daar heb ik ook last van maar men vriendin zegt dat het best wel meee valt maar het voelt wel of men beenen overal heen bungelen!!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 12:48

das heel iritant ja Haha!
ik krijg altijd tye horen in de les dat ik niet zo moet kloppen met mijn benen..maar ik heb vrijdag priveles, dus dan gaan we er ff een houdingles vanmaken..