Van Grunsven in november weer in de ring

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Van Grunsven in november weer in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 18:53

www.knhs.nl
www.knhs.nl

ERP (ANP) - Anky van Grunsven denkt begin november bij een dressuurwedstrijd in het Duitse Oldenburg haar rentree in de ring te maken. De olympisch kampioene van Sydney 2000 is herstellende van een tweede operatie aan het bovenbeen. Onmiddellijk na de Europese titelstrijd deze zomer in Hickstead, waar ze ontbrak wegens een blessure van haar paard Salinero, besloot Van Grunsven de ingreep te laten uitvoeren. Ze had nog ijzeren platen in het been. Begin dit jaar was de Brabantse amazone ook geopereerd, na een val van het paard tijdens een training. Aanvankelijk had de Nederlands kampioene deel twee van de operatie willen uitstellen tot na de Olympische Spelen van Athene in 2004. "Maar ik werd gek van dat been. Achteraf is het goed dat we besloten hebben het nu te doen. Er hingen een paar ijzerdraadjes los bij." "Het herstel verloopt bijzonder goed", zegt Van Grunsven. "Ik voel me al beter dan in die paar maanden dat ik na de eerste ingreep weer reed. Sinds vorige week woensdag ben ik weer begonnen met trainen. We gaan nu het programma richting Athene uitstippelen. Ik hoop dat verdere tegenslag ons bespaard blijft." Dit jaar kwam Van Grunsven nauwelijks in actie. De val in januari maakte een eind aan het indoorseizoen, waar ze op dat moment de leiding had in het wereldbekerklassement. Bij haar rentree begin juni in Nijmegen veroverde ze wel meteen de nationale titel. Ze plaatste zich daar ook voor het EK, maar moest kort voor dat evenement afzeggen omdat Salinero een licht kwetsuur had opgelopen. Zonder de nummer een kwam Nederland in Hickstead niet tot opzienbarende prestaties. Wel toonde de equipe voldoende vormbehoud, om zeker te zijn van deelneming aan de Spelen van komend jaar.

Bron: ANP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:56

Geweldig dat het zo goed gaat met Ank! Hopelijk wordt ze snel weer de oude en kan ze snel weer rijden met haar paarden!

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:18

Succes Anky, met het herstel, we duimen voor je!

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:54

Succes Anky, Ik hoop dat ik ook weer snel kan rijden als de schroeven uit me voet zijn. Heel veel succes in de ring OK dan!

Groetjes Amanda

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:57

Goed nieuws dus!! Veel sterkte met t herstel en natuurlijk strax weer met rijden!!! Lachen

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:10

Veel succes ANKY!
Ben geen fan van haar, maar toch dapper dat ze gewoon doorgaat zo snel al.

DeeSjah

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:33

goed nieuws!!! *LOL*

sucses anky!! maak der wat moois van Knipoog

DaisyJasper

Berichten: 71
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 22:08

Succes!!! Ik hoop dat het weer net zo gaat als eerst!!

horseslufer

Berichten: 186
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:25

ik ben zow blij dat het sow fantaties gaat met anky
ze is echt gaaf man
-xxx- shirley Haha!

horseslufer

Berichten: 186
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 08:24

en ik wens haar nog heel veel en lang paardrij geluk.

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 19:23

zet hem op anky

Edith

Berichten: 521
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:11

Stom dat ze van het paard is gevallen. Op Bonfire kon ze stil blijven zitten, dat paard deed alles voor haar. Sinds ze hem niet meer rijdt, hoor je niks meer van haar. Ze kan nog niet eens op een bokkend paard blijven zitten. Dat is het eerste wat je moet kunne als dressuurruiter!!!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:45

Wat is er stom aan om van je paard te vallen?
Dat kan iedereentoch overkomen. Dat is het risico van op een paard gaan zitten. Het zal dan ook wel aan mij liggen maar ik vind dat dus nergens op slaan. Ik heb ook in het Z gereden maar val ook nog wel es van me paard af.
Is dat soms ook een schande ?Voor de duidelijkheid Luna is nog jong en moet nog veel leren maar omdat je in het Z gereden hebt mag je er blijkbaar niet afvallen!!
Sorry maar dit moest ik ff kwijt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 02:19

Edith"]
Stom dat ze van het paard is gevallen. Op Bonfire kon ze stil blijven zitten, dat paard deed alles voor haar. Sinds ze hem niet meer rijdt, hoor je niks meer van haar. Ze kan nog niet eens op een bokkend paard blijven zitten. Dat is het eerste wat je moet kunne als dressuurruiter!!!
[/quote]

Hallo zeg. Wanneer mogen we jou een wedstrijd van Anky zien winnen? Houd je ons even op de hoogte wanneer je tegen haar start? Of rijd je al enkele niveaus hoger dan Anky?

[quote="midara schreef:
Wat is er stom aan om van je paard te vallen?
Dat kan iedereentoch overkomen. Dat is het risico van op een paard gaan zitten. Het zal dan ook wel aan mij liggen maar ik vind dat dus nergens op slaan. Ik heb ook in het Z gereden maar val ook nog wel es van me paard af.
Is dat soms ook een schande ?Voor de duidelijkheid Luna is nog jong en moet nog veel leren maar omdat je in het Z gereden hebt mag je er blijkbaar niet afvallen!!
Sorry maar dit moest ik ff kwijt!


Met deze reactie ben ik het eens. Iedereen kan een keer van een paard af vallen, misschien is het zelfs Edith wel eens gebeurd *LOL*

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:50

daar ben ik het ook mee eens volgens mij is edith wel vaker van t paard gevallen met haar hoofd tegen een balk?daarom geeft ze natuurlijk zo'n dom antwoord:P