Oude(re) trailer kopen: waar op letten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Oude(re) trailer kopen: waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 13:33

Ik ben van plan een wat oudere trailer te gaan kopen.
Ik heb er zelfs al één op het oog: De trailer ziet er (op foto) nog goed uit, het is een Ifor Williams, bj. 1980; 1.89 m breed, goede bodem, 4 goede banden, goede zijwanden, rest ook goed. Met nieuw kenteken.


Wat adviseren jullie om speciaal op te letten als ik ga kijken? Zijn er nog speciale tips en trucs om op te letten? Ik kan bv. zelf wel beoordelen of de banden goed zijn etc. Naar mijn mening wordt er een eerlijke prijs gevraagd: 700 euro.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:35

Lijkt mij een goede prijs voor zo'n trailer! Misschien kan je ook even kijken of er ergens kleine, niet zichbare, rotte plekjes zitten in bv. het hout Lachen

Succes iig OK dan! !

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:00

Let heel erg goed op de bodem! Je zou het maar meemaken dat je paard er doorheen zakt

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:04

Handig zo een topic. Ik wil misschien ook een 2e hands trailer kopen en dan zijn zulke tips altijd handig OK dan! .

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 14:18

eefjuh112 schreef:
Let heel erg goed op de bodem! Je zou het maar meemaken dat je paard er doorheen zakt


Ja, daar ga ik zeker goed op letten. Als ik ook maar een klein oneffenheidje zie, dan leg ik er zelf wel een nieuwe bodem in.

Kun je dat gewoon zien door hier een daar met een schroevendraaier in de bodem te prikken om te kijken of hij rotte plekken heeft?

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:41

Ik las laatst ergens dat iemand dr trailer had laten keuren, bodem was goedgekeurd. En toen zakte dr paard er 2 maanden later doorheen... Dus t lijkt me niet dat je dat zelf met een schroevendraaier kan zien! Wij dachten ook dat onze boden helemaal goed was, toch wilde we voor de zekerheid een andere bodem, en het bleek achteraf dat die oude bodem allemaal slechte plekken had die we niet konden zien!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 14:44

Aramat schreef:
Ik las laatst ergens dat iemand dr trailer had laten keuren, bodem was goedgekeurd. En toen zakte dr paard er 2 maanden later doorheen... Dus t lijkt me niet dat je dat zelf met een schroevendraaier kan zien! Wij dachten ook dat onze boden helemaal goed was, toch wilde we voor de zekerheid een andere bodem, en het bleek achteraf dat die oude bodem allemaal slechte plekken had die we niet konden zien!


Ik had idd ook al tíjden geleden met mezelf afgesproken dat als ik een 2e-hands zou kopen, er zelf een nieuwe bodem in zou (laten) maken. Dat ga ik nu dus zéker doen!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:40

Ja, absoluut goed de bodem nakijken!
Daarmee ben ik ook de fout in gegaan, ondanks dat je het weet...

Ik heb pas een trailer van een stalgenootje overgenomen, van maar 5 jaar oud en bijna nooit gebruikt.

Als nieuw dus!
Maar wat bleek er aan de hand te zijn:
het dakluikje lekte, en waarschijnlijk al een heel poosje, wat ze niet gezien hadden door het weinige gebruik...
Doordat al dat vocht in de bodem was gaan zitten, was die dus helemaal rot! Je kon er zo met een schroevendraaier doorheen prikken!!!

Stel je toch voor dat ik daar zo mijn paard in had gezet...
en iedereen op stal maar beweren dat het niet kon en dat zo'n goeie trailer was!

Dus opletten geblazen!
Succes!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:55

alles is denk ik al genoemd.
Wel heel slim om er meteen een nieuwe bodem in te doen. .
Heb ook een wat oudere trailer van 1986, maar die bodem was nog helemaal perfect gelukkig.
Want je paard moet er maar doorheen zakken .

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:42

Let vooral op de bodem als die niet verrot is en hoeveel gewicht het trailer kan hebben!
Maar nu je hier toch zo´n topic hebt dan heb ik 1 vraagje!!!
Wie heeft er een 2 paardentrailer te koop staan?

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 07:26

animals schreef:
Let vooral op de bodem als die niet verrot is en hoeveel gewicht het trailer kan hebben!
Maar nu je hier toch zo´n topic hebt dan heb ik 1 vraagje!!!
Wie heeft er een 2 paardentrailer te koop staan?


Kijk op marktplaats!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 08:59

Handig topic dit, ben zelf namelijk ook op zoek.
De bodem is bij mij mijn grootste zorg, kennis van ons heeft ook eens een 2e hands trailer gekocht waarvan de bodem niet goed bleek te zijn. Resultaat was paard op de snelweg in een tunnel met beide voorbenen door de bodem Scheve mond

Run free Jordy.... 1997 - 2021

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:10

Kijk goed de trekhaak na. Klinkt echt stom, maar een kennis van ons ging een tweedhands aanhangwagentje aan z'n auto, hij wil vertrekken, maar de aanhangwagen kwam van de dissel af Verward *LOL* (gelukkig geen paardenwagen, maar een gewone, maar toch, je zal het maar voorhebben)

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:28

Ik ben op marktplaats aan ut kijken

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:36

Waar je op moet letten is idd. de bodem, natuurlijk ook de opbouw en vooral niet vergeten het frame (onderstel). De draagbalken moeten ook goed zijn en niet half doorgerot...

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 15:47

MrMagic schreef:
Waar je op moet letten is idd. de bodem, natuurlijk ook de opbouw en vooral niet vergeten het frame (onderstel). De draagbalken moeten ook goed zijn en niet half doorgerot...


Bedankt! Maaruuhh, dan kun je het beste toch een brug bij de hand hebben? Ik moet er 2 uur voor (heen)rijden (nog langer terug dus) en ik wil, als de trailer bevalt, deze meteen meenemen.

Volstaat het dan dat ik eronder kruip om de trailer 'van onderen' te bekijken?
Is er misschien ook een tip/truc om te zien of de voorstang, zeg maar, de stang waar ook het neuswil zit, te bekijken, of die wel recht staat?

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:53

goed kijken of je wat roest ziet zitten en als je er dan toch al half onder ligt, let dan ook weer op de bodem.

En vraag ook gerust naar wat de reden van verkoop is. En wat er verder allemaal mee is gebeurd.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:43

Naast de bodem (en daar heb je alleen zekerheid bij als je dat professioneel laat nakijken) moet je ook nog een controleren of de stekker 'past' op je auto.

Kennissen van mij hadden een trailer achter de auto die voor kortsluiting zorgde. Gevolg: om 10 uur 's avonds stonden we bij een trailer en auto zonder achterlichten. Vraag me niet hoe dat precies zit, maar vraag even na of te trailer op een gewone stekkerdoos van je auto past.


Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 13:47

laurae schreef:
Naast de bodem (en daar heb je alleen zekerheid bij als je dat professioneel laat nakijken) moet je ook nog een controleren of de stekker 'past' op je auto.

Kennissen van mij hadden een trailer achter de auto die voor kortsluiting zorgde. Gevolg: om 10 uur 's avonds stonden we bij een trailer en auto zonder achterlichten. Vraag me niet hoe dat precies zit, maar vraag even na of te trailer op een gewone stekkerdoos van je auto past.



Wat een goede trouwens! Dat brengt me meteen op het idee dat mijn accu 24 volt afgeeft ipv de 'standaard'12 volt!

Ff andere lampen meenemen dus!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:15

Randy01"]
[quote="MrMagic schreef:
Waar je op moet letten is idd. de bodem, natuurlijk ook de opbouw en vooral niet vergeten het frame (onderstel). De draagbalken moeten ook goed zijn en niet half doorgerot...


Bedankt! Maaruuhh, dan kun je het beste toch een brug bij de hand hebben? Ik moet er 2 uur voor (heen)rijden (nog langer terug dus) en ik wil, als de trailer bevalt, deze meteen meenemen.

Volstaat het dan dat ik eronder kruip om de trailer 'van onderen' te bekijken?
Is er misschien ook een tip/truc om te zien of de voorstang, zeg maar, de stang waar ook het neuswil zit, te bekijken, of die wel recht staat?
[/quote]

vergeet dan niet een zaklantaarn mee te nemen, kun je net iets meer zien!
Ik heb het persoonlijk meegemaakt dat een paard door de bodem is gezakt, bij de gezamenlijke trailer van de ponyclub destijds. Het geluk was dat het bij ons op het erf gebeurde, en niet op de weg. Onze boerderij leek net de ziekenboeg van Utrecht, gelukkig hadden we genoeg stallen en wei om alle paarden die niet vervoerd konden worden op te vangen.
btw. de bodem was toen ook vernieuwd ! let op dat dit deskundig gebeurt dus!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 22:20

de bodem ja, en de banden en het stuur mechanisme van de wielen. Dat zit dus onder de trailer. Lachen Goed kijken, voelen! is er iets met folie bedekt?. Veel of weinig roest? Dat soort dingen, lantaarn meenemen is goede tip.

- Offline -

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 22:47

animals schreef:
Maar nu je hier toch zo´n topic hebt dan heb ik 1 vraagje!!!
Wie heeft er een 2 paardentrailer te koop staan?


Peter (PeeWee) de man van Dorine !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

ikke

Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 23:26

Randy01"]
[quote="laurae schreef:
Naast de bodem (en daar heb je alleen zekerheid bij als je dat professioneel laat nakijken) moet je ook nog een controleren of de stekker 'past' op je auto.

Kennissen van mij hadden een trailer achter de auto die voor kortsluiting zorgde. Gevolg: om 10 uur 's avonds stonden we bij een trailer en auto zonder achterlichten. Vraag me niet hoe dat precies zit, maar vraag even na of te trailer op een gewone stekkerdoos van je auto past.



Wat een goede trouwens! Dat brengt me meteen op het idee dat mijn accu 24 volt afgeeft ipv de 'standaard'12 volt!

Ff andere lampen meenemen dus!
[/quote]

24V? Wat voor auto mag dat dan wel zijn? Ik ken niet veel auto's die een 24V installatie hebben. Er zijn in principe twee soorten stekerdozen: de bekende 7-polige en de nieuwe 13-polige. Daarvoor zijn gewoon adaptors te krijgen.
Wat veel belangrijker is, is dat de opbouw goed is. Die bodem zou ik niet over inzitten, die is gewoon rot, kan niet anders voor die prijs. De opbouw van Ifor is van aluminium. Het vervelende aan aluminium is dat je bijna niet kunt zien of en hoever het is weggerot. Jawel ook aluminium rot weg, zeker in combinatie met het ijzeren frame.

Voor de liefhebbers wil ik mijn Westfalia wel verkopen. Twee-paards, uit 1984 en twee jaar terug volledig, maar dan ook echt volledig gerestaureerd, inkl opnieuw verzinkt en geschopperd chassis en frame, nieuwe remmen en elektrische installatie. Met nieuw kenteken.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 23:40

Ik ben op zoek naar een anderhalf paards. Dus als iemand die te koop heeft!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:51

Ik krijg zo'n schrik als ik dit lees ... mag het niet dromen dat m'n tinker door de bodem zou zakken ...
(YEK, t'is hier aan het sneeuwen Bloos!)

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 110 bezoekers