Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zaartje schreef:Als ik de trainer er nu op aanspreek, want die leert dit alles aan de klanten, daar schiet ik denk ik niet veel mee op. Zo iemand traint al jaren op een bepaalde manier. Dit gaat goed, want hier en daar halen we prijzen binnen.........dus waarom zou die naar mijn vraag luisteren en er al uberhaupt wat mee doen. Ja, ik weet wel wat ze zeggen "dat is om het hoofd naar beneden te krijgen"............met zo'n antwoord kan ik dus niets............
Citaat:Moet ik dan misschien eens een lesklant aanspreken, en "vriendelijk" vragen waarom men zo rijd?

Blaze"]
voor mij welhoe je het uitlegt tja daar zijn wel wat varianten op te vinden.Mijn uitleg is hard+eerlijk=consequent
[/quote]
Hard en eerlijk in 1 zin spreekt elkaar enorm tegen. Hard is in mijn ogen met geweld Blaze anders noem je het niet hard. Met geweld is nooit eerlijk.
[quote="Blaze"]
*
Waar zijn ze als het geen junior paarden meer zijn???
nergens zijn ze meer,althans het gros,maar ze vinden altijd weer nieuwe jonge paarden en klanten die die kopen.Misschien schept de regel dat een reining paard 6 of ouder moet zijn voor de OS een andere manier van rijden.Maar hoe dan ook het werkt nog steeds![]()
[/quote]
A ha, we hebben het dus toch over het zelfde probleem. Ik kon me al niet goed voorstellen dat jij je zou gaan scharen achter de groep die met geweld hun paard probeerd te bedwingen. Schrijf in het vervolg er dan ook bij dat je het er niet mee eens bent maar dat het gebeurd. Zo leek het of je het de gewoonste zaak van de wereld vond.
[quote="Blaze"]
Dat weten we al heel lang,dat is niks nieuws.wat wel nieuw is dat de ene helft door ingezonden brieven denkt iets te bereiken waar eigenlijk niets aan de hand is.
*Ik dacht dat het niks nieuws toe te voegen had Jij duidelijk wel. Want langzaam zien we Blaze's gezicht.
Hmm misschien moet je wat meer oude berichten van me lezen,dan zie je dat ik dat gezicht altijd heb laten zien.
[/quote]
Als jij zegt dat er eigenlijk niets aan de hand is denk ik in elk geval dat je voor het geruk en plukt bent. Ik begrijp ook wel dat je die mensen die hier schrijven dat af en toe rukken aan de teugels heel normaal is en er bij hoort, niet kunt overtuigen dat het er totaal NIET bij hoort. Dat heeft iets met het karakter van deze mensen te maken. Ik persoonlijk kan me totaal niet inleven in het denk patroon van een persoon die zich in deze intimidatie praktijken kan vinden.
Het begint met rukjes want hij doet het niet. Dan komen de rukken want hij doet het niet meer. Dan volgt het ronduit aan de teugels jassen omdat het paard tegen die tijd een bek van beton heeft ontwikkeld en dus niet meer reageerd. De volgende stap is "rot knol" ik koop een nieuwe!
Dit geld voor alle takken van paarden sport en niet alleen voor western!
Dus meer nuances als 2 ik dacht het niet! Ik wil niet zegen dat iemand die nu met rukjes rijdt dit hele traject door gaat lopen, maar vaak is het wel zo. Als je je eenmaal tot onmacht praktijken verlaagt zijn de volgende stappen snel gemaakt.
[quote="Blaze schreef:en toch leert de geschiedenis dat die ruiters op het hoogste niveau meedraaien en dat al jaren![]()
*Ik breng hier een kleine nuance aan, je moet schrijven toch leert de geschiedenis dat die ruiters op het hoogste niveau meedraaien en dat al jaren. Die paarden zijn dan nl al lang afgeschreven. Hersendood als het ware.
helemaal jou gelijk![]()
het is nooit zo zwart wit. Maar om iets duidelijk te maken is zwart wit nodig. Grijs maakt de boel alleen maar ingewikkelder. 
PeppySan schreef:Ook op de NK in Mariënheem werden video's gemaakt hoor.
Maar direct aanspreken werkt het beste.
Tijdens het vrijrijden in de westrijdarena was er even helaas geen toezicht. Daar werd danig (mis)gebruik van gemaakt door een enkeling. (dit heb jij ook gezien Sugar heb ik gelezen in een ander topic)
Nadat ik daar melding van had gemaakt werd er wel degelijk wat aan gedaan.
Dus, als je misstanden ziet ...............MELDEN!!!
Chantalleke"]
[quote="PeppySan schreef:Ook op de NK in Mariënheem werden video's gemaakt hoor.
Maar direct aanspreken werkt het beste.
Tijdens het vrijrijden in de westrijdarena was er even helaas geen toezicht. Daar werd danig (mis)gebruik van gemaakt door een enkeling. (dit heb jij ook gezien Sugar heb ik gelezen in een ander topic)
Nadat ik daar melding van had gemaakt werd er wel degelijk wat aan gedaan.
Dus, als je misstanden ziet ...............MELDEN!!!