Vrijdag afrijden...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Vrijdag afrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 08:19

vrijdag de grote dag om 10 voor 10 examen. Wie heeft er nog bruikbare tips?

Groetjes Loes

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 08:23

heeel veel succes vrijdag!
ik heb nog nooit rijexamen gedaan dus echt tips heb ik niet..

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:39

IK moet morgen om 13.00 uur afrijden... Dus ik voel met je mee... Enne mij zeiden ze dat je een banaan moet eten voor je gaat afrijden want dat zou helpen tegen de zenuwen... Nou heel veel succes en hopen dat je slaagt...

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 09:48

hoop het ook voor jou! heb al te horen gekregen dat ik de strengste examinator heb....neej ze praten je wel moed in (not!!)

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:08

Veel succes Vrijdag! Lachen

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:19

Naatus schreef:
hoop het ook voor jou! heb al te horen gekregen dat ik de strengste examinator heb....neej ze praten je wel moed in (not!!)


Ach je kan niet meer doen dan je best...
Enne misschien valt die man best wel mee in jou beleving...
Enne laat even weten als je geslaagt ben...

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:50

KIJKEN!!!

Dat is zo belangrijk, in je zenuwen vergeet je nog wel eens te kijken!
En durf auto te rijden, gedraag je niet als een oud oma'tje die iedereen voorrang geeft.

Als je voorrang hebt, durf dan ook voorrang te nemen, wacht niet te lang af Lachen

Succes iig!
Ik had ook de strengste examinator, maar iedere examinator heeft wel wat en ik was ook in 1x geslaagd.

Succes!! Haha!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:12

Inderdaad zoals Sizzy zegt : KIJKEN desnoods iets overdreven ...
En je zenuwen achterwege laten, maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan ...
En tegen je examinator zeggen dat als je het liever stil hebt in de auto dat hij zo vriendelijk wil zijn om even een half uur alleen het hoognodige wil zeggen ...

De meesten kletsen je de oren van je kop af ;D

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:23

Spannend zeg, heel erg veel succes.
Met mijn leeftijd kan ik je helaas ook geen tips geven *LOL*
Laat even horen of jullie geslaagd zijn he Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:41

Naatus schreef:
vrijdag de grote dag om 10 voor 10 examen. Wie heeft er nog bruikbare tips?


Ja zeker wel. Goed kijken (dus je hoofd een beetje meebewegen, zodat de examinator ook ziet dat je kijkt) en gas geven (zodat je niet onzeker overkomt Haha!). Als je ergens een fout maakt, gewoon doorgaan alsof er niets aan de hand is en er niet meteen van uit gaan dat je toch al gezakt bent, want dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:39

Banaan eten, werkt rustgevend schijnt, heb ik ook gedaan...en was in 1x geslaagd, succes!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:04

Er van uit gaan dat je het kan en het gewoon even doen!

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:24

miin vriendin most vandaag afrijden om 10 voor10 en die heeft het gehaald, dus jij gaat het ook halen
veel suc6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:25

Ik moet volgende week (weer) op om kwart voor 11. Moet je ook in Emmeloord afrijden? Je komt gegarandeerd bij een punt waar je zeer waarschijnlijk naar rechts moet afslaan, en waar de fietsers links en rechts voorrang hebben. Laat zien dat je kijkt, liefst wat met hoofd meebewegen. Ik had ook een hele strenge examinator de 1e keer. En ik heb 2 keer geen voorrang verleend (1 keer te laat) voor de rest reed ik perfect... Mijne heette btw Docter. Gewoon goed kijken, doorrijden, durven in te halen, ga ervoor! Je kan het!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:34

Maya schreef:
En ik heb 2 keer geen voorrang verleend (1 keer te laat) voor de rest reed ik perfect... het!

Tsja, maar als je geen voorrang geeft, dan snap ik wel dat je toch gezakt bent, hoor. Bloos!

De tip goed kijken is al vaak voor bij gekomen, maar is inderdaad heel belangrijk! Net als laten zien dat je goed kan anticiperen. Desnoods doe je net of je hardop denkt. Lachen
De eerste keer was ik strontzenuwachtig en ging het mis, de tweede keer had ik zoiets van:'Ik kan het dus ik laat me niet opfokken en dit keer haal ik het gewoon.' O ja, de 2e keer had ik ook homeopathische druppeltjes genomen, hielp goed! Rusta van Bloem heette het.

Succes! OK dan!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:34

rustig blijven!
ik zal aan denken en een kaarsje opsteken hihi Lachen

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:40

ach en als je zakt is dat nog niet het eind van de wereld!
als je je zenuwen in bedwang kunt houden ben je al een heel eind op weg.
heel veel sukses en laat zien dat je het kunt

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:20

Roxxie schreef:
Enne mij zeiden ze dat je een banaan moet eten voor je gaat afrijden want dat zou helpen tegen de zenuwen...


klopt in banaan zit een bepaalde stof wat je concentratie en alertheid vergroot wat dus erg handig kan zijn ...

je moet gewoon zorgen dat de examinator zich veilig voelt bij jou in de auto en inderdaad zoals eerder is gezegd je hoofd mee bewegen als je in de spiegels kijkt... En ook lekker kleppen met je examinator ... (mits je dat kan vanwege eventuele zenuwen) Knipoog
maar gewoon relaxed blijven (ik ben 16 september geslaagd in de eerste poging) altijd relaxed blijven en doe je iets fout gewoon door rijden en desnoods zeggen oliebol dat had ik niet moeten doen ... dan komt vaak de vraag wat had je dan wel moeten doen?! nou ik had dat en dat moeten doen en dan valt het vaak wel weer mee
je mag een foutje maken hoor is geen probleem maar die fout mag je dan niet nog een keer herhalen !! ... en voorrangsfouten mag je absoluut NIET maken ...

maar enorm veel succes !!!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:53

Naatus schreef:
hoop het ook voor jou! heb al te horen gekregen dat ik de strengste examinator heb....neej ze praten je wel moed in (not!!)


Ik zou eerst een examinator hebben die ze stom genoeg 2 keer hadden ingedeeld. Als vervanger kreeg ik een examinatrice waarvan ik achteraf hoorde dat die streng en vrij veeleisend zou zijn. Daar heb ik dus helemaal niets van gemerkt. Ze zat uitgebreid met mijn instructeur (die achterin zat) te kletsen.
Is trouwens meteen een tip: Laat je instructeur meerijden. Als het ergens misgaat en je daardoor zou zakken, weet hij waar hij aandacht aan moet besteden.
Nog een tip: Durf gas te geven. Die examinatrice die ik had was er erg over de spreken dat ik op de invoegstrook op de provinciale weg gas gaf om voor een tractor uit te komen ipv erachter.

Moet wel zeggen dat ik erg blij was dat ze me als bijzondere verrichting achteruit in een vak liet parkeren, waar was ik namelijk heel wat beter in als bv straatje keren

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:04

Moet je afrijden voor je B of voor je E?
Ik wil ook mijn E gaan halen, maar ben te lui om te gaan informeren bij rijscholen hier in de buurt Bloos .

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:32

Inderdaad gewoon veilig rijden *LOL* En blijven kijken vinden ze inderdaad heel belangrijk! Zelf ben ik 3 of 4 keer stilgevallen toen ik vanuit een zijweggetje de 80 km. weg op moest Scheve mond (was tegelijkertijd hellingproef vandaar het stilvallen hihi) maar ik ben toch geslaagd omdat ik goed bleef kijken....zeiden ze Haha! ! En neem inderdaad je instructeur mee! Mijn examinator zat vrijwel de hele tijd achterstevoren omdat mijn instructeur hem de oren van het hoofd kletste *LOL* !! Succes!! Je kan het! OK dan!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:06

Veel succes morgen... Ik heb het vandaag gehaald Haha! ... Dus ik ben al helemaal blij.. Tip blijf rustig en rij gewoon zoals je in je lessen ook doet...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:22

petrabonanza schreef:
ach en als je zakt is dat nog niet het eind van de wereld!
als je je zenuwen in bedwang kunt houden ben je al een heel eind op weg.
heel veel sukses en laat zien dat je het kunt


Niet het einde van de wereld, maar wel 180 euro door de plee gespoelt Scheve mond

Idd het kijken is het belangrijkst. Op je bijzondere verrichtingen kan je ook alleen maar zakken als je er niet goed bij kijkt. Overdrijf vooral die binnenspiegel, daar heb je snel de neiging om alleen met je ogen te kijken. Let op je snelheid voor kruispunten en rotondes.

Ik moet over 1,5 week voor de 2e keer...

Succes (en sterkte Knipoog )

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 17:23

gaaf he dat je geslaagd bent ! ik laat het morgen zeker weten!!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:28

Roxxie schreef:
Veel succes morgen... Ik heb het vandaag gehaald Haha! ... Dus ik ben al helemaal blij.. Tip blijf rustig en rij gewoon zoals je in je lessen ook doet...


Gefeliciteerd!! En scheur ze! Knipoog

En Naatus, jij zal ondertussen wel in de auto zitten onderweg naar CBR! Hou je rustig en laat ze een poepie ruiken daar!! Bloos