Mijn rode kater aangereden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Mijn rode kater aangereden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 10:07

Gisteravond om 18.15 uur, ik zal naar buiten om de stallen uit te mesten, stat de buurman plots aan de achterdeur. "hebben jullie een rode kat?"...ja natuurlijk, [naam verwijderd]!... "nou', zegt ie wat nerveus " die heb ik net aangereden...". Nee, hij was niet dood, want hij rende meteen keihard weg, maar toch, [naam verwijderd] zou wel flink geraakt zijn.

Meteen zoeken natuurlijk, en gelukkig kon hij nog mauiwen toen we hem riepen. Hij zat in het houthok van andere buren, zich te verstoppen. Grote ogen, en zielig...en een bengelend los onderpootje Verdrietig

Meteen naar de dierenarts gereden, [naam verwijderd] met een dekentje in de grote konijnenkooi die we gelukkig nog niet hadden weggedaan, kon die languit in liggen. Mijn dierenarts zag meteen 'open fractuur' en stuurde ons door naar de kliniek in Roden. Ik heb knoerdhard gereden, en een rood stoplicht genegeerd (was enige op kruispunt, dus...). Komen we in Roden, blijkt er kort daarvoor een doodzieke pup gebracht te zijn, en er was nog maar 1 dierenarts...wachten Boos!. Ik kon [naam verwijderd] gelukkig wat rustig houden door hem intens te aaien. Anders dan zijn pootje was hij redelijk fitaal, maar je kon zien dat de pijn wel begon in te zetten. Ik had het zoooo met hem te doen.

Dierenarts had eindelijk tijd voor mijn knaapje, en constateerde dat hij gezond was, en dat er nog gevoel in zijn onderpootje zat. Het leek verder oke, dat het alleen de fractuur betrof. dat werd wel opereren en ze had het over 7 a 8 honderd euro schade. Slik. Bloos! . Maar wat doe je, je laat je lieve gezonde kat toch niet afmaken omwille van een pootje...
Dus wij trekken de beurs. Of we vannacht wilden laten opereren of wachten tot d eochtend. Opereren in de ochtend was goedkoper, maar de kansen op herstel waren ook kleiner. Nou: meteen helpen natuurlijk!
Duur wordt het toch al, dus waarom zo'n gewond dier dan nog een nacht laten wachten in al zijn ellende. , nee, zo zijn wij niet. Dus [naam verwijderd] is gisteravond om 22.30 uur nog geopereerd.

Ze hebben voorals nog zijn onderpootje kunnen redden; het zit er weer aan vast. Er zat wel veel viezigheid in, dus [naam verwijderd] ligt aan de drain, en heeft een plaatje en een spalkje, en verder vast nog wel van alles. Mijn arme hoopje Rooie Liefde Huilen
Volgende week mag hij weer thuiskomen, hopelijk.
Ik ben hartstikke blij dat hij nog leeft; het is een grote vriend van ons. Maar goed, na de aankoop van dat paard, en nu zo'n operatie. Ik ben nu echt wel gigantisch blut. Hoop met heel mijn hart dat we niet nog een financiele tegenvaller te verwerken krijgen....

Maar [naam verwijderd] zal het halen. Hij zal wel wat buiging in zijn pootje verliezen...maar heee, hij zit toch gewoon het liefste bij ons op schoot Ach gut

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:10

Jeetje dat is schikken.
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, en nu maar hopen dat ie snel opknapt.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:16

arme Dennis, hij zal zich knap beroerd voelen en jullie ook! Ja, het is vreselijk veel geld, maaar ja, wat heb je voor keus? Ik hoop dat hij snel weer naar huis mag!!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:17

Misschien niet onverstandig om je buurman aan te spreken over de rekening?? Ik weet niet of zoiets onder een verzekering valt maar voor hetzelfde geld wil hij uit de goedheid van zijn hart wel mee betalen? Niet geschoten is altijd mis toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:29

Arme kat Scheve mond
Ik denk niet dat je buren aansprakelijk kan stellen, de kat loopt namelijk los buiten en springt voor de auto.
Het is zelfs zo dat als de buren schade aan de auto hebben je dit moet vergoeden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:34

Ik heb ook ooit een kat gehad met zo'n gecompliceerde breuk. ZE wilden hem heel duur laten opereren voor 1500 gulden, compleet met plaatjes en zo. DAt vond ik te duur. Toen hebben ze haar op een eenvoudigere manier geopereerd met het risico dat ze in het vervolg misschien kreupel zou zijn maar in ieder geval geen pijn zou hebben. Dat was 600,-. nog duur. MAar ja, in ieder geval is ze weer helemaal goed geworden, zonder ijzer werk. ZE loopt ook niet mank of zo.

Wees maar blij dat het "slechts" een beenbreuk" is. Nu komt het wel weer goed.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 23-10-03 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:34

AHHH wat een sneu verhaal zeg :'(
Ja misschien kan je de schade verhalen, hij heeft hem tenslotte aangereden!
Misschien is hij zo aardig, al is het maar de helft toch?
Nou succes en wens je kat veel sterkte en een spoedig herstel!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:43

Ach jee, nou succes dan met je kat. Gelukkig hebben katten een enorm goed vermogen om met een handicap heel gelukkig te zijn. Helaas is mijn rode kater vorig jaar dood gereden, ben blij voor jou dat die van jou nog leeft (ondanks de kosten, want die had ik vorig jaar er graag voor over gehad).

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:24

Ach arme kat. Met je dak is nog wel alles goed?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:28

arme Dennis. Gelukkig dat je buurman naar je toekwam om het eerlijk te zeggen zodat je naar de DA kon gaan. Succes ermee en een knuffel voor Dennis

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:36

Ah! Wat snielig vooor hem Ach gut

Wel keifijn van jullie dat hij geopereerd is OK dan!

Heel veel beterschap voor hem een een knuf Ach gut

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:48

Ach jee... nou gelukkig dat de schade beperkt is gebleven tot een gebroken pootje! En dat jullie hem op tijd konden vinden...

Dat geld is maar geld, dat vergeet je vrij snel als je je lieveling weer gezond en wel thuis hebt.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:48

Gelukkig "slechts" een beenbreuk. Maar goed, wel een hele dure.....
Vorig jaar hadden wij onze hond in de kliniek, tsjingtsjing! Maar zij heeft het niet gehaald, dan is het nog extra wrang.
Jouw Dennis wel! Sterkte maar voor die arme kat.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:52

Arme kat! Gelukkig maar dat het allemaal goed komt. Beterschap voor Dennis.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:05

arm beestje........sneu is dat te zien hoe ze pijn hebben he en je niets kunt doen. Maar hopen dat alles weer goed komt!!!!!!!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:25

Jeetje wat een schrik Dees.. Ik hoop dat hij snel weer op schoot mag knorren bij jullie !!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:14

Gatver de gatver... ik hoop dat hij er heeel gauw weer bovenop komt en er niets tot weinig aan over houdt.
Eigenlijk toch vrijwel onvoorstelbaar dat hij is aangereden, aangezien de kans bij jullie toch niet bepaald groot is.
Ik zal zeer zeker voor 'm duimen.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:17

he jakkie, ik hoop dat hij snel weer de oude is hoor Ach gut

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:48

ahh arme dennis
wat goed dat hij meteen geopereerd is!
sterkte met het herstel van je rode knuffel!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:50

Vreemd, heb ik dan steeds over dit topic heengelezen? Verward
Wat ontzettend sneu zeg, da's toch die kat die ik nog geaaid heb toen ik Paula kwam rijden bij je thuis? Echt zo'n gemoedelijk beest die je gewoon altijd om je heen hebt.
En wat een fikse rekening, is wel even zuur na een impulsaankoop van een paard, even tot tien tellen... Scheve mond
Maar ik duim dat hij er weer helemaal bovenop komt, katten kunnen idd prima omgaan met handicaps, die van jou gaat ook weer helemaal beter worden

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:10

Gatverdamme... dat is de reden, een aanrijding, dat mijn kat alleen nog maar in de tuin komt. Ik heb nl al 2 katten verloren door een dodelijke aanrijding.. Zou er niet meer tegen kunnen, bah!
Gelukkig "valt het mee" met Dennis en zal ie er best weer bovenop komen. Gelukkig maar, je kan soms zo veel om een beestje geven he.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 14:15

Dank voor jullie lieve reacties.
Ik besef heel goed dat als niet zijn pootje was geraakt maar izjn koppie, er helemaal geen [naam verwijderd] meer was. Ik ben dan ook behorlijk onder de indruk, en zeer dankbaar dat het 'slechts' een pootje was. Maar ik vind het zoooo zielig....
En dan te bedenken dat hij nu zielig ergens in zo'n kooitje ligt, helemaal ver weg van huis...och, dan kan ik echt volschieten. Arme, arme [naam verwijderd].

Maar het gaat wel goedkomen, en daar mag ik heel blij om zijn.
Dank voor jullie reacties, echt fijn om te lezen

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:02

OOh wat fijn dat ie nog geholpen kon worden!!
Mijn rode poesje helaas niet meer, die vond ik ook in de schuur toen ik de lampen van de buitenbak aan wilde maken.. Scheve mond

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:50

Branca schreef:
Gatverdamme... dat is de reden, een aanrijding, dat mijn kat alleen nog maar in de tuin komt. Ik heb nl al 2 katten verloren door een dodelijke aanrijding.. Zou er niet meer tegen kunnen, bah!
Gelukkig "valt het mee" met Dennis en zal ie er best weer bovenop komen. Gelukkig maar, je kan soms zo veel om een beestje geven he.


Bij mij is het ook zo. De eerste is een half uur na de aanrijding overleden. Duurde ff voor ik hem gevonden had en was toen al dood aan het gaan. De tweede was "gelukkig" voor haar op slag dood. Schedelbasis fractuur. Mijn katten komen nu ook alleen nog maar in een afgezette tuin buiten.
Fijn dat het idd "slechts" een gebroken pootje betreft. Deze komt er wel weer bovenop. Succes...