broers en/of zussen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

broers en/of zussen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 23:35

ik ben benieuwd naar de band die jullie hebben met jullie broer(s) en/of zus(sen)
ik ben een heel ander type als mijn zus, ik werk net zo veel als dat ik geld nodig heb, terwijl mijn zus voor het grote geld gaat, we hebben zo goed als geen band maar.................
toen mijn zus haar relatie uitging was ik de eerste waar ze kon komen wonen.
toen mijn zus werd lastig gevallen op straat door een groep jongens (ze is 30) was ik helemaal over de zeik
de band zit toch veel dieper als dat ik af en toe denk.
hoe hebben jullie dat?


Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:44

Ik heb een oudere broer en een jonger zusje.
Toen mijn broer en ik nog op de basisschool zaten hadden we elke dag ruzie. Er waren zelfs regels bij ons in huis. We mochten bijvoorbeeld niet tegelijk in de keuken of de badkamer staan, zo erg was t Tong uitsteken
Toen mijn broer naar de middelbare school ging, werd het minder. Toen ik naar de middelbare school ging, een jaartje later, was het over. We hebben nu zelfs een best goeie band Dat vind ik best wel fijn.
Met mijn zusje....ow jee...daar heb ik constant ruzie mee Tong uitsteken Dat is zo`n etterjong Boos! Maja, ik denk dat het de leeftijd is. Ze is 8 jaar. Dat is net zo`n leeftijd als bij ons de pubertijd alleen dan erger. Knipoog
Kwa types zijn we wel verschillend.

    Dance to express, not to impress.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:44

Ik heb 1 vervelende, irritante, overdreven, stronteigenwijze, kinderlijke, broer die denk dat ie mozes is(terwijl hij pas 3 jaar, 2 maanden ouder is). Zegt dat genoeg over de band met mijn broer?
Als je 'm wilt hebben, graag...

- Offline -

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:49

ik woon nog met heel de familie bij elkaar.
1 zus en 2 verschrikkelijk irritante broertje Scheve mond

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 23:58

gek is dat toch he?
iedereen praat over vervelende broers en/of zussen terwijl als er iets gebeurt met hen wordt je helemaal gek, waarschijnlijk omdat je elkaar zo goed kent laat je jezelf helemaal zien.
Ik heb hetzelfde hoor met mijn zus, maar kwets haar niet, dan krijg je met mij te maken

Z1+1

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 00:08

Ik heb 2 broers; de eerste is een jaar jonger dan ik, de andere 3 jaar jonger. Met m´n jongste broer kon ik het altijd al goed vinden, met de oudste heel lang niet Scheve mond .
Vanaf het moment ong. dat mijn dochter werd geboren (nu ruim 13 jaar terug), is dat helemaal veranderd Lachen .
Mijn moeder kan het na al die jaren nog steeds niet echt bevatten, dat mijn oudste broer en ik minstens 2-3 x per week met elkaar telefoneren Clown ! Die heeft altijd gedacht, dat we, zodra we uit huis gingen, elkaar nooit meer zouden zien Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 00:44

Met mn broer wissel ik hooguit 3 woorden per week terwijl we beide thuiswonen. Met mn zus had ik vroeger veel en goed contact, nu is dat een heel stuk minder. Mn zusje kan ik soms gezellig mee praten maar we zijn beide heel anders en zij zit in die echte puberteit.

Het enige familielid waarvan ik gek zou worden als er wat mee gebeurd is mn hond. Haha!

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 00:53

Mijn zusje en ik hebben van die up en down periodes. Nu zitten we in 'n up, want zij heeft straf en mag niet op i-net. Dus ze heeft me nodig en doen we lief tegen elkaar. En we spannen gewoon samen tegen pap en mam Haha!
Andersom als ik straf heb, doen we vaak ook lief tegen elkaar.

En 'n paar weken later, dan kunnen we elkaar nog niet aankijken of we hebben schreeuwende ruzie
Zij zit nu ook veel meer in die échte puberteit dan ik. En ik vind dat ze 'foute' vrienden heeft. Er is 1 meisje en als ze daarmee heeft gepraat, hebben we 3 dagen gegarandeerd ruzie. Dat vind ik altijd zo jammer, al is het soms ook wel lekker hoor om gewoon lekker keihard iemand uit te schelden *LOL* En dan is je knuffelbeer gewoon níet genoeg om dat tegen te doen.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 06:43

Ik ben 21 en ik heb 1 zusje van 15. Vroeger moet het een hel zijn geweest voor mijn ouders. Wij mochten ook nooit naast of tegenover elkaar zitten.
Nu hebben we best een goede band. Ze zit nu dus in de pubertijd dus ze verteld me niet alles. Maar dat hoeft ook niet.
We gaan nu af en toe een dagje shoppen, ze gaat mee naar de paarden om te filmen of foto's te maken,enz.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 07:44

mijn oudste broer is het huis al uit en komt af en toe een weekendje terug. hem kan ik soms wel hebben en het volgende weekend niet. Voor mij is hij het huis al echt uit maar hij neemt zo het huis weer in als hij thuiskomt Haha! daar raak ik soms lichtelijk geirriteerd door. maar het is verder wel een enorme schat en op andere momenten kunnen we t super vinden. mijn andere broer is een stuk liever en rustiger en de laatste paar maandne kan ik het erg goed met hem vinden. Hoop dat dit zo blijft maarja kan nog boel veranderen als je ouder wordt.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 07:49

mijn broer en ik waren zoals kat en hond. we schelen maar een jaar met elkaar. de ruzies waren hevig. ik was regelmatig bont en blauw. hij heeft me ooit eens met een zakmes in mijn hand gestoken.

sloot me op in de wc en haalde het slot eruit en ging weg. hij dreef mijn ouders tot wanhoop. ik heb hem vaak naar de maan verwenst.

en dan is het 17 oktober en staat er politie aan de deur, hij heeft een brommer ongeluk gehad. mijn broer is dood.

zo onzeker is het leven, hadden we er maar wat leuks van gemaakt ipv altijd kibbelen en ruzie, die tijd had ik graag over willen doen.

dus mensen geniet van elkaar en respecteer elkaar. wees blij dat je nog een broer of zus hebt

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:21

Ik ben 22 en heb een broer van 27 die nog steeds thuis woont en zo verwent is dat ik er niet goed van wordt. Alles wat hij doet is goed en wat ik doe is verkeerd. Ik heb me vroeger regelmatig op moeten sluiten op de kamer van mijn ouders anders had ik de nodige blauwe plekken van het knijpen, slaan en schoppen. Spierballen rollen was nog 1 van zijn leukste bezigheden bij mij. Als mijn vriendin bij ons was en ze zei er wat van dan kon ze ook een knal krijgen. Ik hoorde laatst van mijn vriendin dat ze ons regelmatig buiten kon horen. De laatste tijd gaat het tussen mijn broer en mij beter (komt denk ik ook omdat we nu beiden werken), hoewel ik me nog regelmatig kan ergeren aan het feit dat ie zo verwent is.

Ook heb ik nog een zus van 25 jaar die nog thuis woont en met haar kan ik heel goed. We hebben natuurlijk wel eens een ruzietje maar nooit echt erg (1 keer was het zo erg dat ik haar nogal hard in het gezicht heb geslagen Bloos!).

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:42

Ik heb 3 zusters en een broer. Met mijn zusters kan ik het heel goed vinden. De band is alleen maar hechter geworden nu ik ziek ben. Wordt tijdens de chemokuren verzorgt door een van mijn zusters. Ik mag nl de eerste 3 dagen en nachten niet alleen zijn. Zelf heeft ze een gezin met man en 3 kinderen, maar de hele familie is paraat om haar kinderen op te vangen zodat zij mij kan verzorgen. Goed he.

Mijn broer heb ik helaas weinig tot geen contact mee. Dit is alleen maar erger geworden sinds ik ziek ben.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:08

ik heb een broer van 22,en we waren allebij al vroeg het huis uit,ik was 17 hij 19(ondertussen woon ik weer thuis Haha! )
Sinds die tijd is onze band veel sterker geworden,we kwamen elke week wel bijelkaar op visite belden vaak,dat doen we nu nog,vroeger hadden we weleens mot maar niet echt ruzie ofzo.
Dus kortom ik heb een wereldbroer bij wie ik altijd terecht kan als er wat is(kom niet aan zn kleine zussie Haha! )
En zo belt hij mij als er wat met hem is vriendinnen probleempjes enz

Dus ik zou hem niet willen missen de mijne krijgen jullie niet Haha!

Lang gewacht,stil gezwegen,nooit gedacht,toch gekregen......


Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:14

helga schreef:
en dan is het 17 oktober en staat er politie aan de deur, hij heeft een brommer ongeluk gehad. mijn broer is dood.

zo onzeker is het leven, hadden we er maar wat leuks van gemaakt ipv altijd kibbelen en ruzie, die tijd had ik graag over willen doen.

dus mensen geniet van elkaar en respecteer elkaar. wees blij dat je nog een broer of zus hebt


Goh... Komt bekend voor... 10 december is het voor mij alweer 4 jaar geleden dat ik mijn broertje heb verloren aan een brommer ongeval. Vroeger hadden we nooit echt een band, maar de laatste jaren voor zijn dood werd de band veel hechter. Ook omdat we dezelfde vriendengroep hadden, dezelfde voetbalclub supporte en naar dezelfde feesten gingen.

Mis hem elke dag weer harder, terwijl men zegt dat het slijt... De realiteit is voor mij heel anders iig. Gelukkig heb ik nog een broertje, de jongste van ons drie. Als hem iets zou gebeuren, dan weet ik niet hoe ik het zou hebben...

Ik weet zeker, dat ook al heb je nog zo'n mot en ellende met broer of zus... Als ze er niet meer zijn weet je pas wat je mist!

Romkabouter... Zo kleurrijk, maar toch kleurloos!
~ Schiet met scherp: Canon EOS 1D mark II / 20D + Canon EF 70-200/2.8 L USM IS + Sigma 17-35mm F2.8-4.0 DG EX ASF HSM + Canon 430EX Speedlite ~

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:22

Hih leuke vraag!
Ik heb een broer en onze band is erg goed. We gaan samen vaak uit naar feessies etc. En als ik of hij op vakantie is missen we elkaar zeker!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:24

Ik heb een jonger zusje. Zijn is vijf jaar jonger dan ik.
Zij heeft Deurne gedaan en werkt nu fulltime in de paarden. Zij is dus ook mijn instructrice Haha!
Verder heb ik nog een stiefbroer en daar heb ik ook goed contact mee.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:36

Ik heb een broer en een zus, met beide kan ik het prima vinden.
Vroeger hingen we elkaar nog wel eens in de haren, toen we allemaal nog thuis woonden. Maar geen trauma's ofzo. Ik was alleen wel het verwende broertje (ik ben de jongste) Tong uitsteken
Ik heb zelfs een jaar of 4 samen met mijn broer in een huis gezeten. Mijn paard staat nu bij mijn zus en we gaan samen op wedstrijden.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:41

ik heb een oudere broer. Kan het meestal wel redelijk met m vinden, soms doen we nog wel eens wat gezelligs samen (naar de stad ofzo Haha! . Jammer voor hem dat ik dat leuker vind dan hij). Maar we hebben ook regelmatig meningsverschillen. Hij is best heel lui hier in huis, is weinig geinteresseerd in anderen en heeft een grote b*k. En dat botst nogal.
Hopelijk gaat ie ooit nog uit huis, denk dat we het dan beter met elkaar zullen vinden als we elkaar niet elke dag zien

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:43

Ik heb een zusje die 5 jaar jonger is dan mij en vroeger hadden we ook heel veel ruzie.........vooral als we in de auto zaten Boos!
Nu kan ik het heel goed met haar vinden,helaas woont ze een eindje bij mij vandaan........dus we zien elkaar niet wekelijks, wel bellen we heel erg veel.........vooral nu we allebie dit jaar moeder van ons eerste kindje zijn geworden (zij 5 maanden eerder dan mij OK dan! ), kan dus met vragen bij haar terecht want de periode waar ik inzit is zij alweer vorobij.

Heb ook 2 broertjes uit het 2 huwelijk van mijn vader.....

Ook ik ben afgelopen 6 april een broertje verloren van 16 jaar aan de gevolgen van een scooter ongeval Huilen
Ik ben niet met hem opgegroeit maar ik mis hem enorm ook al was mijn band heel anders dan de band met mijn zusje........
Dan is er nog mijn jongste broertje en die is nu 14 jaar........een echte donderkop waar je enorm mee kan lachen..........en hij mist zijn overleden broer verschrikkelijk...
Nu is de afstand best wel lastig omdat ik zo graag mijn jongste broertje zou willen steunen......
We proberen zoveel mogelijk contact te houden via de pc...op de doordeweekse dagen.

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:50

Ik heb een oudere broer. Vroeger hadden we erg vaak hevige ruzies. Maar we sloegen elkaar nooit bont en blauw maar schreeuwen dat we konden.
Toen ik naar de middelbares school ging(intusse al 4 jaar gelden) werdt onze band wel sterker. We hielpen elkaar met huiswerk enzo.
Sinds een paar maanden is hij het huis uit en komt hij alleen in het weekend thuis. Nu merk ik pas goed dat ik best wel een sterke band met hem heb. Want iedere dag mis ik hem. Het is zo stil zonder hem in huis. En meestal is het ook nog es het geval dat ik in het weekend niet thuis ben dus ik zie hem bijna nooit .

'Hoezo te vroeg? Wij waren gewoon nieuwsgierig!'
<3 Myrthe & Yinthe 09-05-2016 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:05

Ik heb een zusje van 20 (AnnemiekvM hier op Bokt). Op de een of andere manier kunnen we het samen, sinds ik niet meer thuis woon, steeds beter vinden Haha!.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:10

Oopsie per ongeluk twee keer gedrukt verwijder deze maar Haha!
Laatst bijgewerkt door Chantalll op 23-10-03 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:10

Ik heb een broertje van 17 en kan er prima mee opschieten sinds ik het huis uit ben Haha!

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:37

mjah ik heb er niet zo'n super goede band mee, maar ik kan nou ook weer niet zeggen dat ik ze definitief weg wil hebben ofzow Haha! haha
maar ik lijk totaal niet op mijn zusje, zei is meer het weide broeken typ en ik dus helemaal niet.
En mijn broertje tsjah daar lijk ik ook niet zo op, tenminste ik hoop niet dat ik zo'n zeur ben Knipoog haha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antonius, Axxy, Cowboy55, fnpetter1990, Googlebot, Marocje, moOby, xxxmh, YandexBot en 119 bezoekers