Besluit over bij 2 jury's starten teruggedraaid?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Besluit over bij 2 jury's starten teruggedraaid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 23:09

Ik hoorde vandaag dat het besluit van de KNHS dat er voortaan bij 2 jurys gestart moet worden weer is terug gedraaid. Weet iemand hier meer van? Want ik moet de startlijst maken voor over 2 weken, en van ons is er niemand naar de vergadering geweest. Bloos!

Zou wel terecht zijn als het weer teruggedraaid is, want het was geen doen!

Ehmja??


FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:11

Zou de eerste verstandige beslissing zijn van het KNHS bestuur! Tong uitsteken

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:27

FlairS schreef:
Zou de eerste verstandige beslissing zijn van het KNHS bestuur! Tong uitsteken


Haha!

:)


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:37

Ik hoorde het ook(volgens mij van het secretariaat van OWF Verward )

Maar zeker weten doe ik het niet Bel de KNHS gewoon even Knipoog

(als je geluk hebt krijg je iemand aan de lijn die snapt wat je bedoelt...Clown )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:23

Uhm.... zal ik dan maar heel eerlijk bekennen dat op de laatste wedstrijden waar ik gejureerd heb, men zich niet aan deze regel gehouden heeft en ik er ook geen punt van heb gemaakt.
Sommige verenigingen waren niet op de hoogte van de regel en anderen hielden stug vast aan het feit dat het niet haalbaar was.
En ik gaf ze groot gelijk Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:43

Fitzroy schreef:
Uhm.... zal ik dan maar heel eerlijk bekennen dat op de laatste wedstrijden waar ik gejureerd heb, men zich niet aan deze regel gehouden heeft en ik er ook geen punt van heb gemaakt.
Sommige verenigingen waren niet op de hoogte van de regel en anderen hielden stug vast aan het feit dat het niet haalbaar was.
En ik gaf ze groot gelijk Knipoog

Fijn om dat van een jury te horen! OK dan! Leuk hoor wat de KNHS allemaal bedenkt van achter het bureau maar of het in de praktijk werkt daar denken ze niet altijd even goed over na! Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:47

Misschien moeten ze de jurycursussen gratis maken, dan zijn er vast meer mensen die het wel willen doen Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:49

Rom, ik moet je teleurstellen. Er zijn al weer honderden aanmeldingen binnen bij de KNHS ondanks dat het geld kost Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:50

haha, ook goed Haha!
Maar meer = beter toch? Misschien heerst het probleem meer in Friesland Scheve mond Wij moesten deze zomer wel van heel ver mensen halen Verdrietig

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:52

Romkabouter schreef:
haha, ook goed Haha!
Maar meer = beter toch? Misschien heerst het probleem meer in Friesland Scheve mond Wij moesten deze zomer wel van heel ver mensen halen Verdrietig



inderdaad
en als ze dan ook nog eens een paar dagen van te voren af bellen Boos!
zie dan nog maar eens een andere te vinden...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:12

Deze regel zou toch al moeten gelden??? Ik heb afgelopen weekend wedstrijd gehad en komend weekend ook, maar ik start gewoon beide proeven voor dezelfde jury (gelukkig maar).

KNHS moet eerst eens nadenken voor ze zo'n rare regeling gaan instellen, dit is zo onpraktisch!!
Hoop dat ze het afschaffen, voorgoed!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:24

Bij ons op stal zijn de deelnemers aan de verschillende klassen verdeeld over zaterdagavond en zondag... Ik start in de B en moet op zondagochtend Gaaaap en mijn stalgenootjes starten zaterdagavond.. 6 zaterdag en 6 zondag. Op deze manier hoeven er op 1 dag geen 2 juryleden te zijn voor de 2 verschillende proefjes. Wat een gedoe allemaal...

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:47

Ja Nuv, als het goed is, WORDT de regel teruggedraaid.
Dit is echter nog niet officieel bevestigd door de KNHS, alleen nog maar 'besloten' tijdens de jurybijeenkomsten. Gelukkig hebben juryleden aangegeven het hier totaal neit mee eens te zijn.
DUS het is nog niet OFFICIEEL maar GEWOON DOEN!
Als je er bv. 9 in een rubriek hebt, zou ik gewoon maar 1 jurylid laten komen. Er dus gewoon sch*t aan hebben!

(Wij hadden afgelopen zondag 1 rubriek met 7 deelnemers, NOG niets van gehoord.)

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:26

Romkabouter schreef:
haha, ook goed Haha!
Maar meer = beter toch? Misschien heerst het probleem meer in Friesland Scheve mond Wij moesten deze zomer wel van heel ver mensen halen Verdrietig


Dat komt omdat die altijd net over de dijk zitten Tong uitsteken

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:13

Zou inderdaad een goede beslissing zijn, dit is echt geen doen voor de organiserende verenigingen, en voor de jury's die zo veel te lang moeten zitten (ivm steeds jurywisselen)...

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 19:25

Ik heb ook van een jury gehoord dat juryleden helemaal niet op de hoogte zijn gesteld van de een of andere regeling, een paar weken geleden vroeg een jury aan mij hoe het nou precies zat. Lekker wazig dus..

Maar dan maak ik gewoon weer groepjes voor volgende week! Komt iedereen tenminste weer met een blij gezicht de kantine in! Haha!

Ehmja??

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:02

Vandaag het KNHS nieuws ontvangen, Het jureren van een tweede proef in dezelfde klasse

In het disciplinereglement Dressuur (art 135) staat dat als er een tweede proef in dezelfde klasse wordt uitgeschreven, deze tweede proef beoordeeld moet worden door een andere jury, tenzij er 6 of minder deelnemers per proef zijn. Deze regel geldt al sinds april 2003 maar is ondanks eerdere publikaties nog niet bij iedereen bekend. Daarom stuurt de afdeling Wedstrijdorganisatie als extra service een notitie met deze uitleg mee met de goedgekeurde vraagprogramma's.

De regel is opgenomen om de volgende redenen:
- Uit de uitslagen blijkt dat een tweede proef die door hetzelfde jurylid wordt beoordeeld, nagenoeg hetzelfde resultaat heeft als de eerste proef.
- Juryleden geven zelf aan dat zij het niet prettig vinden om een combinatie tweemaal in dezelfde klasse in de ring te krijgen; hierdoor haken juryleden af.
-Dressuurruiters hebben behoefte aan meer wedstrijden en met deze regel wordt het verrijden van een proef gestimuleerd, waardoor meer ruiters en amazones kunnen starten.
-De ZZGP past deze formule al jarenlang met succes toe.

Uiteraard is het uitschrijven van een tweede proef nog steeds toegestaan. Houd er dan wel rekening mee dat een aantal deelnemers dan langer moeten wachten.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:35

KNHS"]
- Uit de uitslagen blijkt dat een tweede proef die door hetzelfde jurylid wordt beoordeeld, nagenoeg hetzelfde resultaat heeft als de eerste proef.
[/quote]Hier heb ik geen moeite mee, het prettige aan twee proeven rijden is juist dat een verknalde proef door wat voor oorzaak dan ook in het volgende proefje nog steeds een winstpunt kan opleveren. Het "nagenoeg" is precies waar het omgaat.
[quote="KNHS"]
- Juryleden geven zelf aan dat zij het niet prettig vinden om een combinatie tweemaal in dezelfde klasse in de ring te krijgen; hierdoor haken juryleden af.
[/quote]Ha wie hebben ze dat gevraagt?? Dit geldt niet voor de kampioenen, die mogen best nog eens een keer komen. Ik denk dat er meer juryleden afhaken door 40 starts van 1 proefje; Als je ergens suf van wordt... Ik ken trouwens een aantal juryleden welke een eigen maximum (ver onder de 40) stellen.
[quote="KNHS"]
- Dressuurruiters hebben behoefte aan meer wedstrijden en met deze regel wordt het verrijden van een proef gestimuleerd, waardoor meer ruiters en amazones kunnen starten.
[/quote]Ja eens, meer wedstrijden (van 2 proeven / wedstrijd) want er zijn in de tijd ook meer ruiters bij gekomen. Door het verhogen van het aantal winstpunten is het aantal benodigde wedstrijden ook weer omhoog gegaan, elk mogelijk voordeel is tegelijk weer teniet gedaan.
[quote="KNHS schreef:
- De ZZGP past deze formule al jarenlang met succes toe.
Duh, zo hoog rij ik niet, of het een succes is kan ik niet beoordelen. Ik denk ook niet dat het vergelijkbaar is, bij de GP hebben ze 5 juryleden en het is een erg zware, lange, proef. Twee proeven lijkt me dan ook te veel.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 16:39

Dankjewel Art Uma, maar ik heb juist gehoord dat het weer terrug gedraaid is, weet jij daar meer van?

Ehmja??

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:21

Ja ik heb ook van ons wedstrijd secretariaat gehoord dat het terug gedraaid is omdat het onwerkbaar is.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:25

Nuv schreef:
Dankjewel Art Uma, maar ik heb juist gehoord dat het weer terrug gedraaid is, weet jij daar meer van?

Nee, dit stond alleen in het KNHS nieuws blad dat ik vandaag via de post ontvangen heb. Als de regel gewijzigt is zou ik dat juist in dit blad verwacht hebben. Ik zal eens op de site van de KNHS zoeken of daar nog een update staat, maar ik vrees .....

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:36

Randy01 schreef:
Ja Nuv, als het goed is, WORDT de regel teruggedraaid.
Dit is echter nog niet officieel bevestigd door de KNHS, alleen nog maar 'besloten' tijdens de jurybijeenkomsten. Gelukkig hebben juryleden aangegeven het hier totaal neit mee eens te zijn.
DUS het is nog niet OFFICIEEL maar GEWOON DOEN!
Als je er bv. 9 in een rubriek hebt, zou ik gewoon maar 1 jurylid laten komen. Er dus gewoon sch*t aan hebben!

(Wij hadden afgelopen zondag 1 rubriek met 7 deelnemers, NOG niets van gehoord.)


Mijn instructeur is ook jurylid bij het KNHS en zei dit een paar weken terug tegen mij... Hij zei dat veel juryleden het niet helemaal met deze 'nieuwe' regel eens zijn Scheve mond

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:33

Mijn zus en moeder zijn allebei jury, en hadden nog nooit van dit gehoord. Ik vind het zelf grote onzin, heb ook nog nooit klachten gehoord van de juryleden zelf hier. Van mij mogen ze dit wel weer terug veranderen. Trouwens, dat wat in het KNHS nieuws staat, hebben ze ooit een enquete ofzo gestuurd naar de juryleden??

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 18:35

Nouja, ik heb de rubrieken voor volgende week lekker weer in groepjes verdeeld! Ik vind het allemaal wel prima, en de juryleden ook als ik het zo hoor, om nog maar niet te praten over de ruiters zelf!

Ehmja??

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:38

En hoe doe je dat dan met de uitslagen?? In 1 groep, of in aparte? Anders krijg je bv. 3 groepjes B?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: don110 en 50 bezoekers