video

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

video

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 16:20

Ik wil een video voor basis reining aanschaffen, wie heeft er een tip voor welke ik het beste kan kopen en waarom Haha!
Ook tips waar je ze het beste kunt aanschaffen zijn welkom. Of als iemand nog eentje in de kast heeft liggen die er niet meer naar kijkt en deze verkopen wil.

bedankt, Vera Pling

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:21

Als je er een uit Amerika koopt let dan op het juiste systeem (PAL dacht ik).

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 16:22

Sugarmiss schreef:
Als je er een uit Amerika koopt let dan op het juiste systeem (PAL dacht ik).

Ja, in Amerika is het NTRC maar dan zie je zo weinig Knipoog

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:31

Het zien wordt al niet veel maar het geluid is nog minder
Maar bij de bekendere banden is vaak wel de keus tussen NTRC of PAL.
Je bent vast de eerste niet die vanuit Europa een band koopt Lachen

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:02

Ik heb zelf net een video van George Mascalani over galopwissels, deze is ook heel erg gericht op de wissels voor de western riding.
Eindelijk eens een goede videoband, verder moet je Blaze eens vragen waar hij zijn video's vandaan heeft. In ieder geval uit Amerika maar weet geen site
Hij heeft een serie volgens mij van Al Dunning.
Wat ik daarvan gezien heb, vond ik echt geweldig!!!!!!!!!!


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 21:06

Al Dunning video's zat ik inderdaad ook al naar te kijken. Maar het is altijd zo moeilijk beoordelen of het wat is. Goed om te horen dat jij ze top vondt OK dan!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:08

Ik heb een band van Larry trocha Teach you horse to rollback and spin. Geweldige band, veel van geleerd. Hij is er ook met stops, maar die heb ik nog niet te pakken kunnen krijgen.

Ik heb de eerste band van Bob Mayhew. Vond ik niet veel aan. en hij rijd met een cap. (zo een engels dopje, geen petje)
Ik heb Ride western-have fun deel4 reining fur champions(duits). Leuke band om een keer te zien, maar je leert er weinig van.
En ik heb Bob Mayhew deel twee gezien, die is wel leuk, maar ik vond hem overdreven duur. (140 gulden)

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:15

Ja, die was ik vergeten Larry Trocha, dat zijn ook hele goede videobanden, ook zeker een aanrader!!!!!!!!!!!!

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:18

Nee wij hebben geen serie van Al Dunning, maar van Larry Trocha. 9 banden. Zoals PeppySan ook schrijft: supergoeie banden, waar je echt veel van leert. Hij laat alles zien in diverse stadia van training, dus jonge paarden maar ook oudere paarden die al verder zijn. Ook laat hij de dingen zien die fout gaan, en geeft dan duidelijk aan hoe e.e.a. gecorrigeerd wordt.
We hebben ook een band van Dunning, maar da's toch heel anders. Bovendien zie je op die band duidelijk dat de paarden een soort van angst hebben (weet niet of dat op andere banden ook zo is), in bijv. het gedeelte waarin hij roundpennwerk laat zien staan/lopen de paarden er niet zo ontspannen bij. Op de banden van Trocha zie je dat dat duidelijk heel anders is: oplettende maar toch relaxte paarden.

Het adres van de site weet ik niet zo snel uit m'n hoofd, moet ik even opzoeken.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 21:25

Sandra.k schreef:
Het adres van de site weet ik niet zo snel uit m'n hoofd, moet ik even opzoeken.

Als je Larry Trocha bedoelt, graag!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:17


Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:26

Ja, Sandra, die bedoelde ik ook, dacht even aan Dunning, dat we die van jou gezien hadden maar het was dus die van Larry Trocha.
Super band

Uriah

Berichten: 1677
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: beilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:36

de bob mayhew video kost 49 euro en dat is hij dubbel en dwars waard!

Kinkie je was mn alles R.I.P lieve clown [IM] Dag lief vriendje van me.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 08:36

Sandra.k schreef:


Da's hardstikke leuk, maar ik heb even gekeken en die banden zijn alleen beschikbaar in "American VHS and not in PAL" Verdrietig

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:34

Ik heb de band zelf nooit gezien, maar leek me wel interessant:

Video van Volker Schmitt "Wieso, weshalb, warum..." € 59,90 te bestellen via www.vs-reininghorses.de/video.htm

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:50

De videos van Larry zijn helaas niet in PAL te krijgen...ik heb net even naar zijn website gekeken:
"Orders from other countries are welcome. However, the videos are available in American VHS format only. They are not available in PAL." Huilen

Ik ben alleen niet gecharmeerd van de bitten die hij op zijn site aanbeveeld! Dunne snaffles en zelfs "twisted wire"!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:29

Is misschien een beetje een dure tip, maar wel 1 die je meer mogelijkheden geeft: koop een video die beide systemen af kan spelen. Hebben wij ook. Zo hoef je je nooit zorgen te maken over of een band wel werkt of niet ...

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:59

Ik dacht dat dat ook te maken had met je TV, maar dat heb ik dus altijd verkeerd begrepen? Verward

Wordt het toch tijd dat ze DVD's gaan maken Haha!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:03

farichta schreef:

Wordt het toch tijd dat ze DVD's gaan maken Haha!

=^.,.^=

Helaas hebben DVD's hetzelfde "probleem". Wat dus express gedaan is, zodat de markten voor DVD's lekker gescheiden blijven Frusty Boos! Maar ook hier heb je weer oplossingen voor Schijnheilig

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:22

Ik dacht dat je bij DVD's alleen regio's had, maar daar trekt een goedkope DVD speler zicht toch niks van aan?

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:51

(offtopic) zo hey die banden zijn ook duur, maarja dan heb je wel wat

(en dan zeggen ze dat parelli duur is, haha Lachen)

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:03

Wij hebben de hele serie van Trocha
Helaas op NTSC dit is zonder speciale apparatuur niet te kopieeren naar Pal,(het voordeel van een kopie in pal is dat je daarna rustig zelf kunt kopieeren Cool )het kan wel kost 20 euro per band en dan moet je de lege band zelf aan leveren.Heb alles al geprobeert maar het lukt niet.
Een ding lukt wel op vcd zetten maar dan heb je zwart/wit de kwaliteit is goed en het geluid ook.
Wat de oplossing zou geven zijn 2 NTSC recorders.
Heeft iemand een ander idee dan graag een PB.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 13:23

Blaze schreef:
Heeft iemand een ander idee dan graag een PB.

En ik graag een kopietje?? Knipoog

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:36

Ik kan het wel weer van VCD op een tapeje knallen, maar een oplossing?

Misschien wel! Als ik zo'n NTSC recorder op m'n mini TV/video ding aansluit, kan ik het misschien net zo goed opnemen als dat ik nu van DVD kan. Of mis ik nu weer iets?

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:38

Kijk anders eens op Duitse sites. Daar hebben ze vaak ook grootse collecties. Maar het grote nadeel van onze buurtjes is dat ze tot in den treure nasynchroniseren en dat is bijzonder slecht voor je humeur. Boos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers