[stelling] is paardrijden een sport voor

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

[stelling] is paardrijden een sport voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 21:05

Dikkenekken ofwel mensen die het hoog op hebben
de meesten die ik ken, die ook paardrijden hebben een behoorlijke mening van hunzelf, zij zijn de beste, zij hebben HET en zij kunnen alles.
Is paardrijden een sport voor zulke mensen ??
Of is het gewoon zo dat er veel zulke mensen paardrijden?

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 21:06

Ow ja , en ook van die mensen, die je eerst niet zien staan en vanaf je een paard hebt, dat ze altijd vriendelijk zijn

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:13

MIsschien bij de nog niet volwassen paardensportbeoeffenaars. Maar de laatste 20 jaar heb ik er niks van gemerkt in ieder geval

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 21:16

Nou de meesten zijn volgens mij heel volwassen...
40jaar
50 jaar
kun je toch geen kind meer noemen

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:18

Die stellingen hoor ik heel vaak, maar ik denk dat het maar net is hoe je je zelf opstelt. Ik heb er zelf geen last van, maar ik sta op een stal waar iedereen even gezellig met elkaar omgaat en er meer een 'wij'gevoel is dan afgunst.

Ik zie niet in waarom ik niet vriendelijk zou zijn tegen mensen die geen eigen paard hebben, maar als mensen die je helemaal niet kennen aan mij vragen of ze een keer mogen rijden, ja dan kom ik idd bot uit de hoek. Mijn paard is geen manegepaard.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:27

Nou ik heb geen last van laagdenkende mensen! Ik ben "maar" een bijrijder, heb geen eigen paard, rijd geen wedstrijden... toch is iedereeen op stal even aardig, word niet met de nek aangekeken en het is altijd gezellig!

Maar het is wèl zo dat mensen vinden dat zij het best voor hun eigen paard zorgen. Niet dat ze vinden dat andere mensen niet goed voor hun paarden zorgen, maar zoals zij zorgen is nog wel het beste. Immers, als je andere manieren beter zou vinden, dan zou je die toch gebruiken Knipoog? Net zoals sommige ouders vinden dat hun kind het best opgevoed is van alle andere kinderen in de buurt! Daar is niets mis mee, dan ben je alleen zelfverzekerder over jouw manieren.

Dat geldt in sommige gevallen ook wel voor het rijden, maar dit geldt meer voor de manier van opvoeden/beleren van je paard.

Groetjes, Denise

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:50

Bij ons op de vereniging vind ik het nog wel meevallen, maar als ik zo af en toe op wedstrijd rij dat denk ik ook wel van nou doe is even normaal! Er zijn er nog meer dan alleen JIJ!! Dit is dan vooral op de dressuur en springwedstrijden op de SGW's vind ik dat juist weer niet het geval daar gunt iedereen elkaar bijna een goed eind resultaat!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:56

uhm.. ik vind het in mijn om geving wel meevallen, heb er verder geen last van, iedereen doet aardig etc, op wedstrijden doen mensen wel eens zo van: 'rot jij eens op, ik ben veel beter' maar goed, die ken ik verder niet persoonlijk dus kan daar ook niet zomaar hard een oordeel over geven.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:53

Goh wij hebben ook een hoop van die tiepjes op stal. Tegen mij zeggen ze bijv. nu wel gedag, maar niet tegen iemand die een dagje mijn paard rijd, want die heeft zelf geen eigen paard.
En het dan ook nog presteren om ze dan expres in de weg te rijden in de bak, omdat het HUN paard niet is!!! Tsss, ik haat dat soort mensen!

Gelukkig bestaat de paardenwereld niet alleenmaar uit datsoort mensen, maar ze zijn er idd HELAAS wel teveel!!
Kakkers!

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:39

Volgens mij zijn er in elke sport wel redelijk wat dikke nekken die zich het van het vinden, dus niet alleen bij paardrijden.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:31

Anjatjeuh schreef:
Volgens mij zijn er in elke sport wel redelijk wat dikke nekken die zich het van het vinden, dus niet alleen bij paardrijden.


Ik denk dat die dikke nekken vooral zitten in de sporten die bij de adel van vroeger en nu erg in trek zijn: tennis, paardrijden.... Ik kan niet ontkennen dat er geen mensen zijn in de paardewereld die menen dat ze beter zijn dan de rest, maar op een tennisveld zie je die ook genoeg, en sommige voetballers ook... Ik heb verschillende vriendinnen op de manege, en van geen een kan ik zeggen dat ze een dikke nek heeft. Wij rijden allemaal paard voor ons plezier en we lachen samen om onze en andere foutjes en proberen gewoon steeds beter te worden in onze hobby. En die mensen en kinderen die denken dat ze het belangrijkste zijn op de hele wereld omdat ze een paard hebben, negeren we gewoon. Paardrijden is een sport waar je van moet houden en niet een visitekaartje om op te vallen!

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 18:16

Kathleentje , zo moet het zijn ,al is het jammer genoeg vaak niet zo

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:52

Bij ons valt het ook nog wel mee. Wij hebben bv. een Z amazone die gewoon met manegekindertje praat enzo. Geen probleem! Maar dat heb je mensen die absoluut niet kunnen rijden en dan helemaal vanuit de hoogte doen. Zo van: ik ben beter want ik heb een paard. Zelf praat ik met iedereen. Ik ga niet slijmen bij iemand omdat ik zo graag op hun paard wil rijden. Van dat soort mensen heb je er ook heel veel!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:19

Op de mange waar ik vroeger reed in rotterdam was die sfeer er wel. Mensen en vooral kinderen die een eigen paard hadden keken echt met zwaar veel minachting naar die stomme manegekindjes en die achterlijke manegepony's.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:50

Paardrijden is een sport... voor een zeer breed publiek
Ballen, Kakkers, boeren, stadse en iedereen! dus

En mensen zoals ik die bijna iedere minuut van hun vrije tijd aan de paarden besteden, daardoor geen sociaal leven ernaast hebben en alleen communiceert met mensen die ook paarden hebben.
Dus ook geen tijd voor een vriend, want iedere minuut dat je bij hem bent had je iets met de paarden kunnen ondernemen.
En al je geld gaat er aan op, VAKANTIE?? dat woord ken ik niet.

Zo ben ik nu even zielig poeh zeg
er zijn heel veel mensen zoals ik en dat zijn (ik steek even een veer in mijn kont) echte paarden mensen, die dus ook met het meest kloterigste weer hun paardjes verzorgen en niks teveel is.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:50

Je vindt die mensen overal, en paardrijden(met eigen paard) is niet goedkoop. Dus zijn dat dikwijls rijkere mensen, en die hebben soms(!) wel eens dikke nekken ja.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:21

Je ziet het wel veel idd. Mensen die denken dat ze het zijn omdat hun een paard kunnen betalen enz. Een soort van nepkakkers idee krijg ik daarbij.
En natuurlijk mensen die denken dat ze god zijn omdat ze op een paard zitten Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:58

Hier in (Belgisch) limburg is het vrij normaal om een paard/pony in je achtertuin te hebben, krijg ik het idee. Bijna niemand kijkt er van op en het "dikke nek" idee is er hier ook bijna niet. Een eigen paard/pony, ja leuk, maar wat dan nog??? Ik moet toegeven, het is hier een echt dorp. Bijna iedereen heeft wel een (huis)dier en als dat toevallig een paard/pony is gunnen ze je dat. Streekgebonden die dikke nekken??

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:14

Ik merk wel dat veel mensen die arrogant lijken, ontdooien zodra je ze op een of andere manier persoonlijk leert kennen... Onbekend maakt onbemind? Mensen die uit de hoogte doen, die ontwijk ik maar zoveel mogelijk... Niet goed voor mijn zelfvertrouwen namelijk...

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:27

cissie schreef:
**En mensen zoals ik die bijna iedere minuut van hun vrije tijd aan de paarden besteden, daardoor geen sociaal leven ernaast hebben en alleen communiceert met mensen die ook paarden hebben.
Dus ook geen tijd voor een vriend, want iedere minuut dat je bij hem bent had je iets met de paarden kunnen ondernemen.**


Vriendje zoeken dat ook paardrijd!!!!!!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:47

haha, ben ik druk mee bezig, tot nu toe nog niet vonden, snik
misschien is er nog hoop voor mij?