aanhangwagentje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 19:46

Hallo

Nu ik mijn trailer heb verkocht wil ik op zoek naar een tweedehands aanhangwagentje van zo'n 1.10 breed bij 1.50 m. lang

Weet iemand hier wat zoiets kost en waar je op moet letten bij de aankoop?

Alvast bedankt

Groetjes Anke

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-01 08:46

Heeft dan helemaal niemand ervaring met de aankoop van een eenvoudig aanhangwagentje.
Ik zou het erg op prijs stellen om een paar goed tips tekrijgen waar ik op moet letten bij de aankoop ervan. Moet zo'n ding ook een keurings bewijs of papieren hebben?!

Alvast bedankt!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 09:08

Als je een nieuwe koopt met een olopprem, dan krijg je er een papier bij waarop de maximale gewichten staan, hoort ook zo.
als je een tweedehandsie koopt met diverse vorige eigenaren, dan is zo'n papier er veela niet meer bij...
Ach, hoe vaak ben je aangehouden met je trailer? Nou, die aanhanger houden ze alleen aan als ze twijfelen aan de verveersveiligheid (overlading, lekke band, geen verlichting). Als je die zaken goed voor mekaar hebt, dan valt alles wel wat mee...

Waar je op letten moet bij aanschaf? WElnu, met 1x1,5m. kan je heel goed aan een enkelasser beginnen, wil je puin of mest ofzo ermee vervoeren (kilos) denk dan toch aan een tandemasser.
Verder, hij moet er gewoon goed, deugdelijk bij staan. Geode banden, geen verrote laadvloer, stevig chassis....
Vraag of iemand met je meekan als je wilt gaan kijken, ben je wat zekerder dat het ok is. Een gloednieuwe tandemasser heb je al voor een 1.000 gulden... een occasion die al zichtbaar een leven heeft gehad zal je zo'n 300 gulden kosten....
Succes!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-01 06:52

Bedankt!!!!

Groetjes Anke