Julie advies gevraagd ;)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Julie advies gevraagd ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 18:34

Hey iedereen,

Ik zit nu in het 4e leerjaar heb volgende week tentames.
Door het 4e jaar heb ik vanaf het schooljaar is begonnen geen tijd meer gehad om mijn verz. Fries Iris te rijden.
Ik zou heel graag willen maar ik zit zo met school en vooral als ik net tijd overheb dan besteed ik dat eerst aan mn eigen haffie.

Een vriendin van me is ook een kennis van haar (waar ik dan rij) en die vertelde me dat [naam](zo heet de eigenaresse van Iris) 2e werdt met dresuur (aangespannen) ja zegt ze ik ga nu mee.

Maar eigenlijks ben ik bang om Iris te om het zo te zeggen "verliezen".
Zeg maar dat ze iemand anders mijn plaats overneemt.
En dat wil ik zeker niet!
Maar omdat ik nogal verlegen ben durf ik ook niet te bellen naar [naam].
Want ik denk dan van dat ze zegt van ja eh nou bla bla bla zo zo en kan niet ofzo.

Weten julie mischien wat ik moet doen?
Ik haat me zelf soms zo dat ik die dingen denk of dat ik niet durf!
Ik moet aktie ondernemen maar wat?

Ik hoop dat julie me kunnen helpen?
Tips zijn altijd welkom Knipoog

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:38

Gewoon een keer, als jullie met zijn tweeen zijn, laten vallen tegen de eigenaresse dat je Iris niet echt helemaal kwijt wilt.

Als je even geluk hebt zal ze hier zelf ook op inspringen en komt er vanzelf een gesprek op gang.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:39

Ik zou die vriendin Iris laten verzorgen. Je zegt zelf eerlijk dat je geen tijd meet hebt. Dan moet je ook eerlijk zijn tegenover het paard. Je mag er vast nog wel een keer op rijden als je wil. Jolanda blijft je heus wel aardig vinden. En je eigen haf moet toch ook niet tekort schieten? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:40

ik zou het allemaal uitleggen in een brief, als je het niet persoonlijk of via de telefoon durft te zeggen... Schrijf alles op, dus dat je in de tentamens zit en de komende periode niet erg veel tijd hebt.. maar dat je er zeker niet mee wilt stoppen, dat ze dus niet moet beginnen te denken dat jij het niet meer wilt of leuk vind om te doen. en dat je deze brief nu schrijft, omdat je anders bang bent dat ze toch iemand anders zou "aannemen"! Heel veel succes... ik deel "mijn" paardjes ook liever met niemand anders als de eigenaar Knipoog heet goed te begrijpen tis moeilijk om iemand anders bezig te zien op t paardje die jij hebt gedaan of die jij nog doet... sterkte! enne laat even weten hoe het afloopt Knipoog

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 18:52

Daar dacht ik ook al aan [***]!
Maar dan via een email.
En het is niet zo dat die vriendin van me gaat verzorgen.
Ik heb het idee dat ze Iris zeg maar wil "inpikken".
Zij kent [naam] langer dan mij en ze vond het in het begin (nu weet ik niet zo) niet leuk dat ik bij [naam] ging paarden verzorgen.
En ze komen zeker geen verzorging te kort omdat [naam] iris zelf ook rijd enzo.
Maar zeg maar als ik volgende week tentames heb hoef ik maar 1 of 2 uur naar school (per dag)
Ja ik ga dr nu een emial sturen.
Ik zal het in dit topic zetten wat ik dr stuur!
(figuurlijk) ik zie julie zo!

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:56

O, sorry dat wist ik niet. Dan zou ik idd die mail gaan sturen. Zet je ook het antwoord hier neer? Ik hoop dat je Iris mag houden. Vast wel!


Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 19:26

Oh nee ik heb m weg geklikt nadat ik m heb verstuur ik weet m geloof ik nog wel uit mn hooft:

Hallo [naam] (en de rest!)

Alles goed?
Met mij wel!
En op de boerderij?
Vast ook wel.

Ik hoorde laatst van Andrea dat je 2e was geworden?
Nog gefeliciteerd!

Ik vind het jammer dat ik begin dit school jaar geen tijd meer heb gehad om bij jou en Iris langs te komen.
Maar dat komt omdat ik nu in de 4e jaar zit.

Ik moet veel leren voor mijn exames.
En volgende week heb ik tentames.
Ik heb haast ook geen tijd meer voor natasja (maar dat zal je al wel gezien hebben aan haar buik).
Toch zou ik willen proberen om meer tijd te maken om (weer) meer te gaan rijden op Iris.

Als jij dat natuurlijk goed vind?
Of je moet al een ander hebben?
Ik hoor het nog wel van je.

Groetjes en tot horens.
Groetties *knip*

(het is niet helemaal letterlijk maar dat heb je al gelezen bovenaan de brief)
En wat vinden julie er van? (als ze het maar niet aan ziet als slijmen?)
:wave: ik heb er wel n goed gevoel over verder hoor ;)
Laatst bijgewerkt door Nadia op 28-08-18 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek naam verwijderd

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 21:20

niemand?

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:48

ik heb jou stuk als buitenstaander gelezem en je komt zeker niet slijmerig over! ik vind het een goede mail!
Het is wel jammer dat die vriendin zo reageert en zo jaloers doet eigenlijk omdat jij iris rijdt/verzorgt.
Ik ben benieuwd naar de reactie van Jolanda hierop Knipoog *best verwarrend zo haha allerbei heten jullie jolanda Knipoog *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 02:45

Ik snap het geloof ik niet helemaal. Als je geen tijd hebt voor dat paard, dan is het toch juist ideaal als iemand anders hem rijd? Op die manier krijgt hij in ieder geval toch zijn beweging.

Het lijkt me trouwens wel handig om even contact op te nemen met de eigenaar. Op die manier kunnen jullie duidelijke afspraken maken over wanneer je wel weer kunt gaan rijden en hoe vaak je dat wilt gaan doen. Dan hoef je ook niet meer in de zenuwen te zitten of je het paard misschien 'kwijt raakt'.

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 14:05

CCCorine ik bedoel van dat Iris wordt wel gereden door [naam] (de eigenaresse) alleen ik help haar de bij!
Begrijp je het nu n beetje?

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joanne_, judithM, laran, wodant en 135 bezoekers