welke bodembedekking

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

welke bodembedekking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 19:15

bij boef in zn stal gooi ik altijd stro, maar binnen een dag of 2 heeft hij het allemaal al weer op en staat hij dus op een kale grond, nu wil ik dus is een keer wat anders gaan proberen, hij is niet zo heel dol op hooi dus wil ik eens proberen of een paar plakken hooi als bodembedekking werkt... als dat niet werkt zal ik toch wat anders moeten verzinnen, maar ik zit wel met een paar probleempjes...
* boef staat in een schuilstalletje, er zitten open randen onder waardoor het gaat tochten dus een bodembedekking is wel nodig..
* zn deur kan niet dicht dus het kan er makkelijk uitwaaien(er zit ook geen drempeltje voor ofzo, dit kan opzich wel gemaakt worden)
* graag een makkelijke afvoer ervan, liefst op de mesthoop...
* liever ook geen bodembedekking die erg stoft...
wat denken jullie dat geschikt is voor hem? ik ga eerst die plakken hooi proberen, maar als dat niet werkt heb ik toch wel een alternatief nodig..

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:17

Jeeh moeilijk. Je heb dat hennep dat schijnt okej te zijn. Dan heb je nog abiose maar dat schijnt niet goed te zijn voor de hoeven wij hebben t ook gehad maar nee niet meer in ieder geval...

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:54

euhm, ze hebben er zopas een ander topic over geopend en daar stond er een goede bedekking in geschreven zal het effe opzoeken voor je(dit volgende stukje is gequote)
ik heb ze meestal op koolzaadstro staan, aan huis, en de rest staat op stro,
ik heb voor koolzaad gekozen omdat dat heeeel weinig mest oplevert, de mesthoop zie je gewoon elke dag slinken!
en het stoft niet, het pikt niet (zoals vlas), en het word niet zo hard (zoals hennep)
makkelijk te mesten , en eens in de week een half pak erbij (bij een schoon paard)
alleen wel prijzig...maar volgensmij niet duurder als zaagsel of hennep
_________________
OsEmAf