Jullie hulp hoe pak ik dit aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Jullie hulp hoe pak ik dit aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 18:07

Het gaat om de tinkerXhaflinger merrie die bij mijn merrie op de wei staat. Het is een jaarling en ze is van mijn nichtje. Omdat mijn Sweety 3 jaar geleden alleen op de wei stond besloot ik om op zoek te gaan naar en wei genootje. Ik kwam uit bij een TinkerXHaflinger kruising die anders naar de handelaar zou gaan. ik wilde haar toen kopen maar had de financiele mogelijkheid niet. Mijn nichtje wilde haar graag kopen en dan zou ze bij Sweety op de wei komen en konden we samen de paarden verzorgen enzo. Nu zijn we 2 jaar verder en alles gaat maar van kwaad naar erger. Hoe meer tijd er verstrijkt hoe minder mijn nichtje naar haar paardje (Candy) omkijkt. Ik het begin ging ze s'avonds niet vaak meer mee om te gaan voeren. Dan hielp ze niet meer mee mestruimen (ondertussen is het al van juni geleden dat ze nog heeft mestgeruimd) ik doe echt alles voor haar paardje. Ik ga voer kopen zorg dat we hooi vinden en een boer gezocht die bieten verkocht en die ben ik ook gaan halen. Ze betaald me alles wel terug maar ik moet echt alles alleen doen. Ze gaat heel zelden mee om voer hooi of iets anders te halen. Hoja de dierenarts en de hoefsmit en de wormkuren word ook allemaal door mij gedaan. Zelf onze nhs les regel ik. ze heeft nu 2 keer nhs les gehad wat ze normaal moet oefenen juist dit heeft ze nog niet 1 keer gedaan. Omdat ik dit jaar in Geel studeer moet zij de paarden s'morgens voeren want mijn trein vertrekt al om 06.40 en zij moet pas om 08.00 vertrekken naar school. Dit doet ze dan wel maar echt in een record tempo. Ze doet er welgeteld 3min over om de 2 paarden te voeren! En dan is ze weer weg en komt de hele dag niet meer naar haar paardje kijken. Nu zeg ik net tegen mijn mams dat ze volgende week een paar keer de paarden zal moeten doen wanneer we schoolverlof hebben omdat ik moet gaan werken. Dat zal moeilijk gaan zegt mijn mams ze hebben me net verteld dat ze een week weg zijn naar Egypte! Ik wist dus van niks! Ze is de hele week weg en ik kan weer alles alleen doen. Dit is niet de eerste keer hoor ze gaat vaak op vakantie en dan doe ik de paarden altijd. maar normaal kwam ze me dat altijd vragen. nu vind ze het al zo normaal dat ik haar paard verzorg dat ze het niet eens meer komt vragen. PPppfff dat doet goed het even van me afschrijven. maar nu vraag ik aan jullie hoe los ik dit op? Als ze erug is van vakantie wil ik erens met haar over praten maar ik ben zo laaiend van dit alles dat ik bang ben dat ik ga flippen het is nu al 2 jaar zo zonder dat ik wat zeg. En ik wil natuurlijk geen familie ruzie hierdoor. iemand tips hoe ik dit moet aanpakken?

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:20

gewoon vragen of zij een keer wil voeren en dan iemand laten nakijken of ze dat ook echt doet,doet ze dat niet dan moet je er echt een x met haar over praten het is wel een beetje matig maar al ben je echt bang dat je gaat flippen stuur dan een smsje of een brief.

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:24

Ik kan je helaas niet helpen maar, zou je de volgende keer hoofdletters, alinia's, enzo kunnen doen?
Dat is beter overzichterlijker en je leest het beter Knipoog

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:37

Gewoon als ze terug komt een keer met haar erover praten.

Hoeft helemaal geen ruzie van te komen als jij je maar voor houdt dat ruzie meer kwaad dan goed kan voor de paardjes.

En als ze er echt geen zin meer in, of geen tijd kan natuurlijk ook, heeft kan je misschien opperen dat er iemand bijkomt om te voeren en te trainen met haar paard.
Dus een verzorgster, als jij het op een rustige manier aan haar uitlegt zal ze hier naar mijn idee geen moeite mee hebben.

Dan heb jij afentoe ook een beetje vrij.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:40

Als je terug komt het er iig eens goed over hebben desnoods met haar ouders erbij ( misschien begrijpen die de ernst wel ?) En misschien eens zoals Sily al zei iemand erbij zoeken die een paar dagen in de week het van haar overneemt misschien dat ze er dan zelf ook meer zin in krijgt om weer naar haar paardje te gaan. Succes iig!!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 20:04

Citaat:
desnoods met haar ouders erbij ( misschien begrijpen die de ernst wel ?) En misschien eens zoals Sily al zei iemand erbij zoeken die een paar dagen in de week het van haar overneemt misschien dat ze er dan zelf ook meer zin in krijgt om weer naar haar paardje te gaan

Haar ouders hebben ook geen verstand van paarden. ze zijnzelf verwonderd dat ze het l zo lang heeft volgehouden Verward En iemand vreemd bij haar paardje wil ze niet daar heb ik al eens voor gepolsd.
Citaat:
gewoon vragen of zij een keer wil voeren en dan iemand laten nakijken of ze dat ook echt doet

Als het echt moet doet ze het wel. Maar het is alijd met tegenzin heb ik de indruk.
Een tijdje erug gaf ze te weinig hooi dus ik schreef haar een sms dat ze toch wel wat meer mocht geven we nemen 1 baal voor 3 maaltijden. Vanaf toen geeft ze dus veel te veel soms een baal voor 2 maaltijden. Ze neemt het dus ook niet van me als ik haar corigeer en dan gaat ze overdreven het tegenovergestelde doen.
Ik moet er wel even bijzeggen dat ze geen verstand heeft van paarden en pas sind enkele maanden lessen nemt op een manege hoewel ik al sinds de dag dat ze Candy kocht zei dat ze lessen moest gaan nemen. maar ik ben blij dat ze dat nu al doet.
Over smsjes liegt ze vaak dat ze zogezegd niet aankomen (hoewel ik er een rapport van krijg) dus dat ze niet wist dat ze de paarden moest voeren en dan een weekend weg is naar vriendinnen of gaan stappen. Ik snap het wel ze is een tienner 16 nu en ze gaat graag op stap maar ik vind toch dat je een minimum aan verantwoordelijkheid moet hebben. Ik kan me niet voorstellen dat alle 16 jarige plots hun paard niet meer zien staan.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:08

Idd geen excuus, ben zelf ook 16 en laat mn paard echt niet zomaar staan. En er zijn genoeg andere dingen die ik ook leuk vind maar toch voel ik me zeer verantwoordelijk voor mijn paard. Wat ik dan niet snap is dat ze geen verstand van paarden heeft: dan neem je toch geen paard? Tja praten is het enige wat je kunt doen, meer kan je niet Boos!